Amerikai hatóságok nyomására szoftverfrissítés idejére visszahívja teljes önvezető rendszerrel felszerelt 362 ezer autóját a Tesla – derült ki a csütörtökön megjelent dokumentumokból.
A döntés azután született meg, hogy az Országos Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal (National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA) közölte, hogy a sofőrtámogató rendszer nem felel meg a közlekedésbiztonsági jogszabálynak és baleseteket okozhat.
A hatóság álláspontja szerint a szoftver megengedi, hogy az általa navigált jármű átlépje a sebességhatárt, valamint törvénytelen, illetve kiszámíthatatlan módon hajtson be kereszteződésekbe, megnövelve az ütközés kockázatát. A Tesla vitatja a közlekedésbiztonsági szervezet megállapításait, de közölte, hogy teljesíti a kérést.
Ugyanakkor a cég szerint nincs tudomás arról, hogy a visszahívás által érintett járművek esetében a kifogásolt hiányosság bármilyen sérüléshez, vagy halálesethez vezetett volna. A rendszert illetően összesen 18 alkalommal kérték garanciális intézkedést”
– áll a közleményben. A texasi székhelyű autógyártó bejelentette, hogy önvezető szoftverrendszerét távoli eléréssel frissíti az érintett járművek esetében, amelyek 2016 és 2023 között gyártott modellek. Az amerikai közúti közlekedés biztonságáért felelős hivatal (NHTSA) több vizsgálatot folytat az elektromos autóiról ismert gyártó ellen annak önvezető technológiája miatt, állítólagos balesetek miatt.
(MTI / Kiemelt kép: MTI/Bodnár Boglárka)
Béla
2023-02-17 at 11:51
Nem kell, hogy a hiteles véleményeket megzavarják a csúnya számok. De azért ide másolom a 2022-es adatokat. Tesla Model Y típusa a negyedik a 2022-es autóeladási rangsorban. A növekedés az előző évhez képest +88%.
2022. globális eladások 2021-2022 változás (%)
Toyota Corolla 1,12 millió -2,2%
Toyota RAV4 871 220 -13,7%
Ford F-széria 786 303 -8,8%
Tesla Model Y 758 792 +88,5%
Toyota Camry 676 845 -2,7%
Honda CR-V 602 675 -17,8%
Chevrolet Silverado 591 594 +1,8%
Hyundai Tucson 565 100 +1,2%
Toyota Hilux 564 759 +2,7%
Ram Pick-up 545 423 -15,4%
na4
2023-02-17 at 10:44
Nagy lejtmenetben van a villanydodzsem.
egon samu
2023-02-17 at 10:32
Aki az életét és másokét egy önvezetö autóra bizza, az inkább ugorjon ki az ötödikröl. Azt nagyobb eséllyel fogja túlélni….
Egy igazán biztos önvezetö autó legalább háromszoros biztonsági rendszerrel rendelkezik, mint a repülögépek. És közel annyiba is kerülne.
A Tesla csak egy közveszélyes computerjáték amire senkinek nincs szüksége.
Mellesleg csak az akku gyártása annyi CO2-ot termel, mint egy modern dízel kb. 125.000 km alatt. Ennyit a környezetvédö elektromos játékszerröl.
János
2023-02-17 at 09:46
Egyszer kaptam egy amerikai “arany”órát ajándékba egy rokontól. Nagyon örültem neki. Igen csicsás volt, mindenkinek mutogattam, dicsekedtem.
Kettő hét múlva bepárásodot és megállt. ☹️ Az órás szerint nem lehetett megcsinálni (még mechanikus szerkezet volt!), azt mondta, dobjam ki. Még elvittem néhány helyre, hátha.
Végül ment a kukába. Nagyon szomorú voltam.
Akkor megtanultam: nem minden arany, ami fénylik❗❗❗
lesi
2023-02-17 at 07:45
no akkor én is vihetem vissza hehehehe
III
2023-02-17 at 07:43
Mégsem olyan tökéletes termék, mint amilyennek szeretnék beállítani? A kínaiak már előrébb járnak ebben is, a német és japán gyártók szintén. Nagyon nehezen akar feltámadni az “amerikai” autógyártás. Egyébként pedig ha csak ennyi hibája lenne egy Teslának , akkor valószínűleg nem a 242 – ik helyet foglalná el a friss amerikai rangsorban.
Sokan istenítik, pedig nincs mire, csak a marketingjük nagyon jó, nem a termékeik.