A szlovák BMW-s elé bevágó Fiat, a műszaki szakvéleményekhez felhasznált szoftverek, pozíciók összeférhetetlensége, Mercedes-magángyűjtemény – közel három órán át faggatta a HVG újságírója a támadások középpontjába került Melegh Gábort, aki a védelem szakértőjeként fordulatot hozott a Rezesova-ügy elsőfokú eljárásában.
Ez egy borzasztó tragédia, az ember senkinek nem kíván ilyen szörnyűséges halált. De ez egy közlekedési bűncselekmény, komolytalan, ahogyan a megítélése a médiában megy. Nem a véleményadó szakértő személyét kellene támadni, hanem letenni a bíróság elé olyan nevét vállaló, másik szakértőnek a véleményét, aki az általam leírtakat megkérdőjelezi. – mondja el véleményét Melegh Gábor.
Arra a kérdésre, hogy miért használt a szakvéleményéhez a szakmai alapszabállyal ellentétben két különböző baleseteket modellező szoftvert és ezt miért nem jelezte a bíróságon, a szakértő azt válaszolta, hogy egyrészt nincs ilyen szabály, másrészt a szakvéleményéből világosan kiderült, hogy a másik programmal is számolt.
A HVG.hu újságírója azt is aggályosnak tartotta, hogy Melegh azt a V-Crash nevű szoftvert felejtette megemlíteni, amelyet az Ő, Szlovákiában bejegyzett cége forgalmaz. Továbbá az illetékes tanszék vezetőjeként Melegh Gábor írta alá azt a hitelesítő igazolást, mely a szoftver alkalmasságát bizonyítja, illetve a Rezesova-perben használt másik program , az osztrák PC-Crash forgalmazását is „elősegítette”, pontosabban a piaci ár felett, igen borsos áron forgalmazta.
A HVG interjúból azt is megtudhatjuk, a szakértő miért Rezesová védelmében lépett színre az őt korábban felkérő áldozatok családjának képviselete helyett, hogyan tud napi 25 órát dolgozni, miből vásárolta és tartja fenn veterán autó gyűjteményét és hogy honnan ismeri a Rezesova-ügy bíróját, Fülöp Ágnest.
A teljes interjú a hvg.hu-n olvasható
Facebook
Twitter
YouTube
RSS