Tart a Dunaferr értékesítési tenderére jelentkező cégek nemzetbiztonsági átvilágítása – értesült a duol.hu. Közben a felszámolóbiztos képviselői a szakszervezetekkel egyeztettek.
A felszámolás alatt álló Dunaferr hitelezői között nemcsak a beszállítók vagy az alapanyagokat szállító cégek, hanem a munkavállalók is ott vannak. Korábban a cég felszámolását végző kft. Budapestre hívott össze hitelezői tájékoztatót, amit a munkavállalók nehezményeztek, ezért az érdekképviselet egyeztetést kezdeményezett a Dunai Vasmű felszámolójával és a cégvezetéssel.
A duol.hu információi szerint a héten megtörtént az egyeztetés, és a felszámoló képviselője ígéretet tett arra, hogy a munkavállalók írásbeli tájékoztatót kapnak a hitelezői gyűlésen elhangzottakról. A tájékoztatón egyébként a szakszervezetek saját hitelezői jogosítványukkal élve részt vesznek. A felszámoló azt is elmondta, hogy a nyugdíjpénztári befizetésekkel kapcsolatos hitelezői igényeket elismeri, és azt hamarosan kifizeti a bérgarancia-alapból. Mint ismeretes, a bérgarancia-alapból szabadított fel hat hónapra elegendő összeget a kormányzat, hogy a Dunaferr felszámolási eljárása alatt is megkaphassák járandóságukat a munkavállalók.
ZAJLIK AZ ÁTVILÁGÍTÁS
Közben a lap információi szerint zajlik a Dunaferre kiírt tenderre jelentkező cégek nemzetbiztonsági átvilágítása. A vevőjelölteknek 4 millió eurós biztosítékot kellett letenniük, hogy ezzel is alátámasszák elkötelezettségüket a Dunaferr megvásárlása és további működtetése iránt. A duol.hu értesülései szerint az átvilágításon zöld jelzést kapó cégek adhatják be tényleges vételi ajánlatukat a Dunaferre, ezután következik az értékelés fázisa. A magyar kormány szándékai szerint a tranzakciós folyamat június végéig lezárulhat.
A lehetséges vevők között van az európai Liberty Steel Group is, amely tavaly év végén már mentőövet dobott a Dunaferrnek azzal, hogy elkezdett alapanyagot szállítani, majd tavasszal fokozatosan újraindította az acélműveket. Bár a cégcsoport pénzügyi stabilitásával kapcsolatban voltak találgatások, a Liberty a közelmúltban aláírta az adósságátütemezési megállapodást a Greensill Bank AG kezeléséért felelős féllel. Ajay Aggarwal, a Liberty Steel Group európai elnöke az adósságátütemezés kapcsán azt hangsúlyozta, hogy a Greensill Bank csődje – emiatt jelentek meg sajtóinformációk a Liberty stabilitásával kapcsolatban is – nem volt hatással a cégcsoport napi működésére, de a megállapodás rendkívül pozitív fejlemény, hiszen lehetővé teszi, hogy a Liberty Group lezárja a 2021 előtti időszakot, és folytassa zöldstratégiája megvalósítását, és 2030-ra elérje célját, a karbonsemlegességet.
Forrás: duol.hu; Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-05-25 at 08:49
Megértem (NEM mëgértëm, hanem mëgértäm) már sok mindent, a 10 millió fociszakértő után 10 millió Covid-szakértő stb. stb. országa után most leszünk 10 millió “privatizáció” szakértő országa. PG és az Ő hagymázas ötleteit felkapó szakértőknek üzenem, hogy azért írtam idézőjelbe a privatizáció szót, mert itt abszolúte nem arról van szó. Ugyanis a Dunaferrt annak idején a libsibolsik xarérthúgyért + 30 ezüstpénzért már privatizáció során elkótyavetyélték. Aztán a külföldi tulajdonosok annak rendje-módja szerint lerabolták és sorsára hagyták iszonyú adósságokkal terhelten. Tehát itt nem arról van szó, mintha lenne állami tulajdonban egy tönkrement gyár, és ne privatizáljuk, tartsuk meg állami kézen. Hanem arról van szó, hogy szakmai és pénzügyi óriások hajlandók-e vállalni azt a felelősséget és pénzügyi kockázatot, hogy életet leheljenek drága pénzen bele. Addig is a dolgozók és családjaik védelmében most is állami pénzen van lélegeztetőgépen, a dolgozók már több hónapja úgy kapnak fizetést, hogy költségvetési pénzt fordítanak rá. A vörös-fekete rongyokba öltözött Dunaújváros majd biztos meghálálja…
proton
2023-05-25 at 05:56
Figyeljünk PG-re!
Az utolsó “GYÁR”. Nem eladni !!
Magor
2023-05-24 at 21:07
A DUNAFERR technológiája (beleértve a folyékony fázist, a nyersvas és acélgyártást) évtizedekkel ezelőtt sem számított korszerűnek. Már akkor, a ’90-es évek közepén készültek tervek a nyersvas és acélgyártás technológiaváltására. Mára talán csak a meleghengerműve, főleg a hideghengerműve, a tűzihorganyzó sora és még a kokszolómű termelhet versenyképesen…talán.. De ezekre és az ezeket kiszolgáló létesítményekre is sokat kell költeni technológiai és főleg környezetvédelmi okok miatt. Szóval sokszáz milliárd Ft beruházás plusz a korábbi évek adósságai, terhei várnak a tehetős befektetőre.
Orientál
2023-05-24 at 19:52
Ne hogy úgy járjunk mint az indiai hatalmas vasmű nem Indiába van bejelentve mint adózó cég.
Nahát
2023-05-24 at 18:34
Majd úgy járunk a külföldi magántőkével, mint a komcsi Bige műtrágyakirállyal. Hiába van magyar kézen a műtrágyagyártás, ha a magáncég Fidesz-ellenes, és a kormányt zsarolja a működésével.
angelblind652
2023-05-24 at 18:16
Jók a hozzászólások. Magyar kézben KELL TARTANI, a mai nemzetközi helyzet figyelembevételével, nincs igazán “baráti” ország, akire rá lehetne bízni ezt a gyárat. Mészáros??? Ő legalább MEGBÍZHATÓ!
triacus
2023-05-24 at 17:53
“Aztán most jönnek az újabb őrületekkel és egyéb marhaságokkal, a “karbon semlegesség” ”
Pedig már létezik “CO2-semleges” acélgyártás, ahol a vas-oxidot nem szénnel, hanem vízből – nukleáris (ezért is kellene Paks II!) vagy megújuló energiával – előállított hidrogénnel redukálják, így előállítva a vasat. A svédek két éve kezdtek el ilyen üzemben termelni:
https://tinyurl.com/sm2umjmn
Hajdúvitéz
2023-05-24 at 17:42
PG2023-05-24 at 17:02
Kommentárs!
100/100!!!
PG
2023-05-24 at 17:02
Tulajdonképpen a Dunaferr vállalatot állami kézben kellene tartani. Az egyetlen megmaradt acélgyárunk, amit mindenképpen meg kellene tartanunk. Annál is inkább, mert a kormány célja is az önálló magyar ipar megteremtése és fejlesztése. Most is azon agyalnak, hogy hogyan adhatnák el ezt az ipari gyöngyszemet. Aztán most jönnek az újabb őrületekkel és egyéb marhaságokkal, a “karbon semlegesség” és egyéb fiskális kitételekkel.
Mivel hazánkban jelentős mennyiségű autót és egyéb acélipari terméket gyártanak és használnak, (beleértve a fűtőtesteket is) bizony lenne igény a termékeikre. Amióta a Ganz-MÁVAG-ot felszámolták, gyakorlatilag nincs hazánknak gépipara, nincs aki a beruházási javakat le tudná jó minőségben gyártani, csupán a seftelés és a kereskedés folyik. Azóta egy normális villamost sem látni Budapesten. Miért kell nekünk mindent, minden áron “privatizálni”???