Az Audi és Magyarország harminc éve tartó együttműködése igazi sikertörténet, amelynek hatalmas a jelentősége a nemzetgazdasági teljesítmény szempontjából is – jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán, Budapesten.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető az Audi Hungaria Zrt. márkaestjén elmondott beszédét a rendkívül kihívások taglalásával kezdte, hangsúlyozva, hogy az elmúlt évtizedek legveszélyesebb korszaka köszöntött Európára, ezáltal pedig jelentősen felértékelődött a biztos pontok, a megbízható partnerségek jelentősége.
És az ilyen kiszámítható partnerségeknek, baráti együttműködéseknek kiváló példája Magyarország, Győr és az Audi kapcsolata, amely immáron három évtizedre tekint vissza
– mondta. Felidézte, hogy győri lakosként annak idején tanúja volt annak, hogy milyen izgalmat váltott ki a később a városban második otthonára találó német autógyártó gyárépítése. Kiemelte, hogy ma nagy viták vannak Magyarországon arról, hogy az elektromos autóipari beruházások milyen veszélyekkel járhatnak, és ez is ismerős az említett időszakból.
Ha valaki köhögött kettőt, akkor az általános orvosi vélekedés az volt, hogy ez az Audi építkezésén felvert porszennyeződés miatt van
– emlékezett.
Azt hiszem, három évtizednyi távlatból világossá válhat mindenki számára, hogy egy új beruházástól semmilyen módon nem kell félni, főleg akkor nem, ha a beruházók szigorú szabályokkal szembesülnek, és azokat mind tiszteletben is tartják
– közölte. Szijjártó Péter kijelentette, hogy már egyáltalán nem túlzás arról beszélni, hogy az Audi és Győr, az Audi és Magyarország kölcsönös tiszteletre alapuló együttműködése igazi sikertörténet.
Felsorolt bizonyos fontos mérföldköveket: amikor a vállalat 1998-ban járműgyártással egészítette ki a motorgyártást, amikor 2005-ben létrejött Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára, amikor tíz évvel ezelőtt présüzemmel és karosszériaüzemmel egészült ki a járműgyártási tevékenység, illetve amikor öt éve elindult az elektromos motorok sorozatgyártása. Úgy fogalmazott, hogy utóbbi, ha nem is kezdőpontja, de rendkívül fontos, lendületet adó momentuma volt annak, hogy a kormány stratégiai irányként határozta meg azt, hogy a hagyományos autóipar egyik európai fellegvárává vált Magyarország az új korszakban is a kontinens vezetői országai közé tartozzon.
És most itt vagyunk 2023-ban, amikor az Audi elmondhatja magáról, hogy az egyik legnagyobb vállalat Magyarországon, a legnagyobb árbevétellel rendelkező vállalat és az egyik legjelentősebb exportőr
– húzta alá, ennek kapcsán pedig rámutatott, hogy a cég immár 12 milliárd eurót fektetett be hazánkban, és ezzel egyértelmű birtokosa “a magyar járműgyártás legnagyobb beruházója” címnek. A miniszter tudatta, hogy az Audi folyamatos fejlesztései nélkülözhetetlenek voltak azon szempontból is, hogy a magyar autóipar termelési értéke átléphesse a régóta álomhatárnak számító 10 ezer milliárd forintot. Mint mondta, ehhez már közel is volt a szektor, aztán jött a koronavírus-járvány és az ukrajnai háború, de tavaly mindezek ellenére is sikerült nem pusztán átütni ezt az “üvegplafont”, hanem rögtön 12 ezer milliárd forintot elérni. Ez a 2000-es adatok hat és félszerese, a 2010-es adatok három és félszerese, és a lendület kitart, hiszen idén is 30 százalékos bővülést regisztráltak eddig. Kitért arra is, hogy az ágazat versenyképességét jól demonstrálja, hogy 90 százalékos kiviteli hányaddal dolgozik, és ezáltal a lakosságszám tekintetében a 95. helyen álló Magyarország a világ húsz legnagyobb autóipari exportőre közé tartozik.
Magyarország az Audival képzeli el a jövőt, és (…) úgy látszik, hogy az Audi is Magyarországgal képzeli el a saját jövőjét
– közölte. Úgy vélekedett, hogy ez különösen fontos az autóipar forradalmi megújulása közepette, ahonnan már nincs visszaút. Szavai szerint ez pedig szükségszerű is, ha az emberiség meg akarja őrizni a bolygót nagyjából változatlan formában a következő nemzedékek számára, miután a közlekedés adja a globális károsanyag-kibocsátás 14 százalékát jelenleg.
Mindannyian tudjuk, hogy a jövő Győrben épül, de a jövő Magyarországon is épül az Audi által. Köszönjük Önöknek az elmúlt harminc esztendő együttműködését, és a magunk részéről készen állunk arra, hogy ez még sokszor harminc év legyen
– összegzett.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Krizsán Csaba
Ébresztő
2023-06-23 at 22:44
Kelj fel !
Ne haragudjon de Ön HÀNY ÉVES HOGY NEM EMLÉKSZIK hogy az OV által sokat szidott kommunizmusban
MINDENT LE TUDTUNK MI MAGYAROK GYÁRTANI !
Volt saját Ikarusz buszunk, Csepel Kerékpárgyárunk, saját MAGYAR TULAJDONÚ gyáraink, üzemeink, exportra is termeltünk MAGYAR ÉS NEM KÜLFÖLDI TULAJDONÚ cégek termékeit.
Soroljam ??? Mi volt az a sok magyar nemzeti vagyont képező konzervgyár ( pl Glóbusz) cukorgyárunk, malmaink és tésztagyáraink, tejüzemeink, üveg- porcelángyárunk, zománcozott termékeink, de ennél sokkal több!
Saját repülőterünk volt saját, jól működő repülőtársasággal ( MALÉV), a miénk volt Közép- Európa legnagyobb közúti fuvarozó vállalata, a HUNGAROCAMION 1500 db kamionból álló járműparkkal ( VOLVO ÉS MERCEDES ) és 4000 alkalmazottal , a magyar kormány a rendszerváltas után feldarabolta, és eladogatta részlegenként a külföldi konkurenseknek potom pénzért. Az ott basáskodó magyar igazgatóknak búsás fizetést adtak, hogy fogják be a szájukat, magyarul megvásárolták őket! És, ma a külföldieknek dolgoznak ugyanazokban a székekben, semmi nem
változott, csak az hogy a rengeteg haszon a konkurrens külföldiek bankszámlájára folyik be már 30 éve, NEM A MAGYAR ÁLLAMKASSZÁBA !
mondanak Önnek valamit ezek a nevek?
Miközben, a magyar államadósság megsokszorozódott 1990 – hez képest, a nemzeti vagyon pedig el lett adva, 80%-a eltűnt!
Az oktatást is meghamisították a rendszerváltás után hogy elkdndőzhessék azt, hogy ( MOST MUTATOM AZ IGAZAT: )
AZ. EUROPAI UNIOT A NÉPEK KIRABLÁSÁRA HOZTÁK LÉTRE A HELYI ELIT LEFIZETÉSE ÁLTAL , ÁRULÓ NEMZETI KORMÁNYOK FENNTARTÁSA ÁLTAL . AZ ORSZÁGOK NEMZETI VAGYONÁT LENYÚLTÁK A SOROSÉK ILLETVE A NEKIK TEJELŐ MULTIK . MINDEZT A HAZUG MÉDIÁK ÉS A HAZUG OKTATÁS SEGÍTI A MAI NAPIG AMELYNEK ÖN IS ÁLDOZATA.
Nem egyedül vagyok ezzel az állasponttal.
Hasonlókat írt itt lentebb más hozzászóló is. Úgyhogy fejezze már be ezt a fölényeskedő hazudozást hogy mi magyarok semmire nem vagyunk képesek; meg a külföldiek hátsójába bújást.
Nade, Ön semmit nem ért a gazdaságtanhoz, hiába sorolom mindezt.
Vagy most jött ki az isiből ahol azt a hazugságot tanítják hogy “ a Kádár rendszer el volt adósodva” ! Csak azt nem teszik hozzá, hogy az akkori adósság egyharmada volt a mainak, és a nemzeti vagyonunk négyszer ekkora volt. SZINTE MINDEN A MAGYAR ÁLLAM TULAJDONÁBAN VOLT. A magyar föld minden négyzetmétere a magyar nép tulajdonában volt, az ingatlanok, a gyárak, termelőegységek, üzemek, eszközök, a repülőtér, minden.
De ha Ön ilyet mond egy ilyen tehetséges népről, mint a magyar, hogy ezt se meg azt se tudja előállítani, akkor Ön külföldi bérenc. Nem magyar, hiàba firkàl itt magyarul.
kelj fel, mert bilibe ér a kezed
2023-06-22 at 20:27
Mégis mi a fene lenne itt Magyarországon, ha nem lennének itt a nyugati cégek? Egy rozsdamentes acélt nem tudunk legyártani! Egy zománcfestést nem tudunk úgy meg csinálni, hogy egy éven belül ne pattogzzon le a rozsdától! Egy nyomorult gólyafészektartó vas szerkezetet nem tudunk úgy felrakni, hogy egy éven belül ne esne le gólyástól, gólyafiókástól! Örüljünk annak, hogy itt vannak a nyugati cégek, és alkalmazzák az embereket, akik soha nem tudnának, se minőséget, se menyiséget nem dolgozni, és betanított munkásként dolgozhatnak!
Ébresztő
2023-06-22 at 03:05
Most nem értem, az általam amúgy tehetségesnek tartott külügyminiszterünket. Ő úgy beszél, mintha az AUDI sikerei a mi sikereink is lennének. Az AUDI talicskával tolja ki a profitot innen, és minden egyes nap gazdagabbá válik. Mi magyarok pedig szegényebbekké, kiszolgáltatottabbakká, gyarmatosítottabbakká. És, ezt köszöni ő és még 30 évet akar bevállalni.
Így soha nem fogjuk elérni se az európai béreket, se az európai életszínvonalat, és mindig a lábukat fogják belénk törölni a nyugatiak még politikailag is. ( Tudom hogy miről beszélek külföldi munkavállalói tapasztalatokkal: le fognak mindig kezelni minket, magyarokat, mert nekik pitizünk, mint ez az Audi példa is mutatja.) Ja, és persze, az adósság halmazunk nem csökkenni fog, hanem nőni, a rendszerváltáskori értéknek már a dupláját is meghaladta.
Antall Józsegf és a többi kormány mind behódoltak a DS-nek és eladták a hazát. A nemzeti érték 80%-át!
Ahelyett, hogy az igazi magyar unikumokat felfejlesztve, nélkülözhetetlenné téve a magyar gazdaságot, kivívtuk volna az elismerést Európában! Gondolok itt a kivételes mezőgazdasági adottságainkra, valamint a magyar ember fantasztikus szürkeállományára! A hiteleket erre kellett volna felvenni, hogy ezeket futtassuk fel, és ÖNÁLLÓ MAGYAR GAZDASÁGOT TEREMTSÜNK. Persze, eladtuk pl. a konzervgyárainkat, cukorgyárainkat, malmainkat, kihúzva magunk alól a szőnyeget. Katasztrófa, a külföldiek fölözik le a hasznot és ők határozzák meg a gyarmati béreket is. Nem is fűzöm tovább a szálat, hogy ez hova vezet.
Ungarn über alles – el értek egyet!
Egyre kiszolgáltatottabban
2023-06-22 at 03:04
Most nem értem, az általam amúgy tehetségesnek tartott külügyminiszterünket. Ő úgy beszél, mintha az AUDI sikerei a mi sikereink is lennének. Az AUDI talicskával tolja ki a profitot innen, és minden egyes nap gazdagabbá válik. Mi magyarok pedig szegényebbekké, kiszolgáltatottabbakká, gyarmatosítottabbakká. És, ezt köszöni ő és még 30 évet akar bevállalni.
Így soha nem fogjuk elérni se az európai béreket, se az európai életszínvonalat, és mindig a lábukat fogják belénk törölni a nyugatiak még politikailag is. ( Tudom hogy miről beszélek külföldi munkavállalói tapasztalatokkal: le fognak mindig kezelni minket, magyarokat, mert nekik pitizünk, mint ez az Audi példa is mutatja.) Ja, és persze, az adósság halmazunk nem csökkenni fog, hanem nőni, a rendszerváltáskori értéknek már a dupláját is meghaladta.
Antall Józsegf és a többi kormány mind behódoltak a DS-nek és eladták a hazát. A nemzeti érték 80%-át!
Ahelyett, hogy az igazi magyar unikumokat felfejlesztve, nélkülözhetetlenné téve a magyar gazdaságot, kivívtuk volna az elismerést Európában! Gondolok itt a kivételes mezőgazdasági adottságainkra, valamint a magyar ember fantasztikus szürkeállományára! A hiteleket erre kellett volna felvenni, hogy ezeket futtassuk fel, és ÖNÁLLÓ MAGYAR GAZDASÁGOT TEREMTSÜNK. Persze, eladtuk pl. a konzervgyárainkat, cukorgyárainkat, malmainkat, kihúzva magunk alól a szőnyeget. Katasztrófa, a külföldiek fölözik le a hasznot és ők határozzák meg a gyarmati béreket is. Nem is fűzöm tovább a szálat, hogy ez hova vezet.
Ungarn über alles – el értek egyet!
Dehàt, egyes magyar vezetöknek a Das Geld volt über alles.
Ungarn über alles !
2023-06-21 at 21:24
“Az Audi és Magyarország harminc éve tartó együttműködése igazi sikertörténet”
…igen, ez különösen jól látszik amióta a fasisztákéhoz képest harmad-áron (és stabilan) biztosítunk nekik mindenféle energiát-munkerőt-és egyéb működési azaz haszonszerzési lehetőséget !
de ugyanez áll a többi überfasiszta rabló bandára is !
Orientál
2023-06-21 at 20:50
Balliberális zöld ellenzék azt akarja hogy az ilyen jelents beruházások is a jövőben ne valósulhassanak meg mert nekik az a céljuk a magyarsággal amit a Gyurcsányok mondott: ellehet innen menni. Gyurcsányékkal az a nagy baj hogy eddig élősködő hazug korruptak máig is az országunkon élősködnek.