Hiába a plakátkampány, hogy a zöld főváros nem emeli a közösségi közlekedés árát, most máris kezdődik az újmúlt, ugyanis majdnem harminc százalékos, az inflációnál magasabb drágítást jelentett be a főpolgármester. Az ármegőrzős kampány költségét fedezni kell valamiből, ugyebár. És azt a poént ismerik, amikor a frakcióvezető azt mondja, nem lesz gázáremelés? Nem? Dehogynem!
Budapest zöld hőse, aki a Lánchíd autósforgalom előli lezárását többek között a tömegközlekedési fókusz erősítésével magyarázta, most “váratlant” húzott, és megszorította a budapestieket: miután hónapokig arról posztolt és plakátolt, hogy nem emelik a BKV-jegyek árát, most bejelentette, 350-ről 450 forintra emelkedik a vonaljegy ára.
Ismerős ez valahonnan? Nem?
Szeptembertől 450 forint lesz egy vonaljegy, a buszon megvásárolva pedig 600 forintba fog kerülni. A 10-es gyűjtőjegy ára pedig 4000 forint lesz. Ez azt jelenti, hogy a két jegytípus átlagban 30 százalékkal drágul, ami bőven az inflációt meghaladó emelés. De ugye, mint tudjuk, a BKV-jegy nem drágul. A baloldal főnökénél úgy tűnik, 20 év alatt sem változtak a módszerek.
A fővárosiakon hajtja be Karácsony, hogy csődbe juttatta Budapestet
Karácsony Gergely, illetve a városvezetés áprilisban bejelentette: olyannyira elfogyott Budapest pénze, hogy csőd fenyegeti a működését. A baloldali városvezetés annak ellenére élte fel a tartalékokat, hogy a főváros adóbevételei minden korábbinál magasabbak, adóerő-képessége évről évre növekszik. A Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzat 2019-ben 214 milliárd forint megtakarítást örökölt Tarlós István városvezetésétől, de a felelőtlen gazdálkodás eredményeként ezt mára 25,5 milliárd forintra csökkentették
A baloldali városvezetés annak ellenére élte fel a tartalékokat, hogy a főváros adóbevételei minden korábbinál magasabbak, adóerő-képessége évről évre növekszik. A főváros iparűzésiadó-bevételei idén várhatóan meghaladják a 271 milliárd forintot (ez az adónem 2019-ben 164 milliárd forint bevételt hozott a fővárosnak). Ezenfelül a főváros további 46 milliárd forint támogatást kap a költségvetésből. A két bevétel együtt meghaladja a 317 milliárd forintot, ami 130 milliárd forinttal több a 2019 évinél.
A Metropol egyébként nemrég megkérdezte a budapestieket, hogy szerintük min kellene spórolnia a városvezetésnek. Volt, aki szerint saját magukon, de olyan is akadt, aki szerint megint az autósokat fogják megsarcolni vagy a BKK járatait ritkítják majd meg. Utóbbinak majdnem igaza lett.
Fotó: Hatlaczki Balázs/PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS