Csak akkor nagy gyermekvédő a Google, amikor a PestiSrácok.hu YouTube-csatornájának törlését kell valamivel indokolni, egyébként pedig magasról tesz saját gyermekvédelmi elveire – derül ki az Adalytics hirdetésminőség-áttekintő platform jelentéséből. A dokumentum szerint a videómegosztón közel 100 “gyerekeknek készült” videón felnőtteknek szóló hirdetéseket szolgáltattak. ráadásul olyan tartalmakról van, amelyek gyermekek számára kifejezetten károsak lehetnek.
Autóbalesetek, orvosi sérülések és kifejezetten felnőtteknek szóló műsorokból származó klipek is szerepeltek azokban a reklámokban, amelyekkel kifejezetten a gyermekeket célozta meg a legnagyobb videómegosztó – írja az Origo. A portál cikkel szerint az Adalytics megállapította, hogy a hirdetésekben hivatkozott weboldalak sütiket továbbítottak az eszközökre, amelyek célzott hirdetéseket is megjeleníthettek a gyerekeknek. Mint az Adalytics rámutatott, a Google saját irányelvei szerint a gyerekeknek készült tartalmakra vonatkozó hirdetések nem használhatnak harmadik féltől származó nyomkövetőket, és nem gyűjthetnek személyes adatokat a szülő engedélye nélkül. A Google globális hirdetésekért felelős alelnöke tagadja a vádakat. A jelentés tévesen azt állítja, hogy a sütik jelenléte az adatvédelem sérülésére utal. Ennek az ellenkezője igaz, és a jelentés nem bizonyítja ennek ellenkezőjét – írják a közleményükben. A Google azonban a jelek szerint nem ússza meg ennyivel. Az Origo azt írja, a jelentés már a hirdetőkre is hatással van. Több nagyvállalat is azt tanácsolja az ügyfeleinek, hogy szüneteltessék a YouTube hirdetéseket.
Forrás: Origo
Facebook
Twitter
YouTube
RSS