A főváros olyan állapotot kíván létrehozni a pesti rakpart átalakításával, ami visszaengedi az embereket a város “főutcájához”, a Dunához – jelentette ki Karácsony Gergely, a Szabad rakpart címmel, az európai mobilitási hét alkalmából megtartott sajtótájékoztatón, Budapesten. A Lánchíd után tehát a Dunát is visszaadnák az embereknek, bár az rejtély, hogy az autós ember miért nem ember a főpolgármester szemében. A terveik között szerepel, hogy lehessen megérinteni is a Dunát itt-ott, de azért a Magyar Autóklubnak is vannak ötletei. Mindehez persze pénz kell, de arra ott az unió.
Az a céljuk, hogy a rakpart a jelenleginél sokkal tágabb társadalmi igényt és sokkal több társadalmi szereplőt tudjon kiszolgálni, ennek érdekében pedig széles körű párbeszédet indítottak útjára szakmai és civil szervezetek bevonásával – közölte a főpolgármester a 2-es villamos vonala alatti viadukthelyiségben megtartott rendezvényen. Szerinte ahogy most kinéz a rakpart, az senkinek sem jó, egy sokkal zöldebb rakpartra lenne szükség, ami nem csupán a közlekedést tudja kiszolgálni. A politikus felidézte, hogy Budapest valójában a Duna révén jött létre, és a város egyesítése a hidak megépítése nélkül nem valósult volna meg. Ezért a rakpart, aminek a neve is jelzi, hogy régebben rakodópartként, vagyis közösségi térként szolgált a többi között a vásárok rendezése miatt, meghatározza a város karakterét. Ezt a komplexebb funkciót kívánják visszaadni az átalakításával – fűzte hozzá. Emlékeztetett: a választási programjában a rakpart időszakos megnyitásait vállalta. Karácsony Gergely közölte: már elindult a rakpart hosszú távú hasznosításának tervezése, ám a megvalósításhoz szükségesek az európai uniós források.
Ne lehetetlenüljön el az autózás se
Sipka Gábor, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese azt hangsúlyozta, hogy az autóklub nem ellenzi az átalakítást. Ugyanakkor szeretnék, hogy a város mindenki számára, így az autósok számára is élhető legyen, vagyis úgy alakítsák át a rakpartot, hogy ne lehetetlenüljön el a közlekedés. Közlése szerint ennek érdekében a kezdetektől részt vesznek a rakpart átalakításáról szóló egyeztetésekben és örülnek az együttműködésnek.
Folyósimogatást szeretnének
Lohász Cecília, a VALYO Város és Folyó Egyesület projektmenedzsere úgy fogalmazott: kényelmesen végigsétálható rakpartot szeretnének és azt, hogy több olyan hely legyen a belvárosi Duna-parton, ahol meg lehet érinteni a folyót. Úgy vélekedett, hogy az elmúlt években indult kezdeményezések – a Pesti rakpart, vagy a Szabadság híd alkalmi megnyitása a gyalogos forgalom előtt – sikeresek voltak. Az idén júniustól például kétszáz kulturális és sportesemény valósult meg a rakparton – mondta Lohász Cecília.
Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke arról beszélt, hogy már húsz szervezettel működnek együtt az átalakítás tervezése során, és monitoringrendszerrel kívánják vizsgálni a rakpart átalakításának hatását, hogy pontos számadatokat kapjanak. Az is a céljuk, hogy a pesti rakpart a budaival ellentétben ne az átmenő forgalmat, hanem elsősorban a pesti belső kerületek forgalmát szolgálja – tette hozzá. Hangsúlyozta, hogy a Duna Aréna és az atlétikai stadion közötti csaknem 10 kilométer hosszú pesti Duna-part a főváros legszebb panorámájú közterülete. Ezért már zajlik a Parlamenttől a Szabadság hídig tartó rakpart átalakításának részletes tervezése. Ennek keretében hasznosítani kívánják a 2-es villamos vonala alatt található, jelenleg kihasználatlanul álló viadukthelyiségeket is. Ugyanakkor a fejlesztés elindításához uniós forrásokat kívánnak felhasználni, ezért szükséges a kormány és az Európai Bizottság megállapodása a források folyósításáról – mondta Balogh Samu.
Forrás: MTI; Fotó: Facebook
ebalint
2023-09-23 at 12:53
Nem a Dunát kell visszaadni az embereknek, hanem a Dunának ezt sok gazember hazaárulót.
khm
2023-09-23 at 06:33
A Dunát csak lecsempézve,esetleg aszfaltozva lehet visszaadni az embereknek.
De vigyázzunk,mert amilyen hülye,ki fogja tiltani a hajókat,és bicikli sávokat jelöl ki rajta!
hehehe...
2023-09-22 at 23:41
Lehetne simogatni a Dunát és lehetne vizet is gereblyézni….
Vízeli Ödön
2023-09-22 at 16:56
Ezek teljesen hülyék. A folyót nem simogatni kell, hanem Dunakeszi alatt elterelni az alföldön legyezőszerűen szétterülő csatornarendszerbe. Így megoldanák az elsivatagosodó homokos Kiskunság öntözését, és egy csomó hely szabadulna fel a város szívében, ahol simán elférne egymás mellett autós, biciklis, rolleres, gördeszkás, meg gyalogos is. Ezután nem lenne szükség drága hidak felújítására sem.
Orientál
2023-09-22 at 16:51
Balliberális zöld Karácsonyék rengeteg autós dugókat okoznak ezt szándékosan csinálják a ki nem használt biciklisávjaikkal mert szennyezik Budapest levegőjét meghosszabbítják az autóvezetők gépkocsiban eltöltött idejüket és szándékosan nagyon szennyezik ez által a főváros levegőjét – amikkel az egészséget nagyon károsítják.
Paulai Alex
2023-09-22 at 16:42
Mennyi pénz lesz majd mindent rendberakatni, amikor ezt a sok herét elküldik a fenébe!
Angie
2023-09-22 at 16:02
Persze Geli! Csinálj úszópiacot is a Dunára, mint Thaiföldön is, ami van, sőt a turisták a Mariottból le is mehetnének majd fogat mosni és fürödni, mint Indiában! Isteni lenne! Ezt tuti, hogy hátulról ütlegelik, hogy ilyen baromságokat agyal ki, mert ember ennyire barom nem lehet! Azért ez itt nem egy 15 milliós főváros!
Tudományos libsizmus
2023-09-22 at 15:39
Ma a Nyugati térről elsétáltam a Körúton a Blaha Lujza térre.
Minden második kerékpáros a járdán szlalomozik. Ezeket miért nem büntetik szénné? Vagy lövik le a helyszínen?
Ungarn über alles !
2023-09-22 at 15:10
már a Dunát elvette ez a lóbaxó állat ?
mer’hogy visszaadni azt lehet amit joggal vagy ok nélkül elvettek
Sarolta
2023-09-22 at 14:56
Ez az analfabéta még kiírtja a Dunból az
élő világot.
Sánta Rozália
2023-09-22 at 14:55
,Azon csodálkozom, hogy a nemzetközi autós szervezetek, az E utakhoz csatlakozott szerződött partnerek nem kiabáltak amikor az Üllői utat kerék párosítottak.
Főútvonalon tilos kerékpározni. Ugyanez vonatkozik a Dunára is. Nemzetközi hajózási útvonal a főág, ha ott bármilyen beavatkozás történik az befolyásolja a nemzetközi szerződéseket. Ez a véleményem. Nagyon nem állnak a helyzet magaslatán az illetékesek. Ahogy most kinéz a rakpart, az nem elsősorban napjainknak, ha nem a történelmi háttérben keresendő. Az biztos jobban néz ki mint a Karácsony megrendelésére kihelyezett plázs. Valóban dugók voltak Tarlós idején is, de ami most van az tragédia. Az pedig, hogy az emberek nem használják a tömegközlekedést annak szerintem az is az oka, hogy nincs. A BS-től az ORFI-ig. 3,5 óra alatt értem villamossal átszálásokkal. l 00 km-ről érkezve 1 óra alatt tettük meg Volánbusszal el is késtem. Egyszerűen nem járnak a járművek. Viszont ez idő alatt találkoztam egy kék busszal amire nagy betűkkel ki volt írva, hogy vár a BKV és 750000,-Ft bruttó átlagbért fizetnek (üres járatban). Az csak egy kis csemege volt, hogy olyan büdös volt az 1 villamoson, hogy hányhatnékom támadt. Egyszerűen nincs gazdája a Fővárosnak ez ellen tenni kell!
Dzsoszer
2023-09-22 at 14:38
Ha lehetne választani inkább maradjon otthon erre a 10 hónapra, és ne csináljon semmit !
Királytigris
2023-09-22 at 14:14
Szólni kellene ennek a baromnak, hogy ne csináljon már semmit, mert dupla pénz lesz minden hülyeségét visszacsinálni!