Tehervonat ütközött össze egy várakozó személyvonattal a Hajdú-Bihar vármegyei Sáp vasútállomásán szerda hajnalban, a balesetben többen megsérültek – közölte honlapján a Mávinform. Lázár János is megszólalt az ügyben. A miniszter kijelentette: első az emberélet, második a felelősség kérdése.
Első az emberélet, második a felelősség kérdése
– írta az építési és közlekedési miniszter a Facebook-oldalán. Közölte, hogy súlyos vonatszerencsétlenség történt Sáp és Báránd állomások között, egy magánvasút tehervonata belerohant az ott közlekedő személyvonatba. Lázár János szerint valószínűsíthető, hogy a balesetet nem műszaki probléma okozta.
Négy utas és egy jegyvizsgáló könnyebb, a mozdonyvezetőnk azonban súlyos sérüléseket szenvedett
– fogalmazott. Hozzátette, hogy a mozdonyvezetőt a katasztrófavédelem munkatársainak több órás küzdelme után sikerült kiszabadítani a roncsokból, majd mentőhelikopter vitte a debreceni kórházba.
A vasúttársaság és a rendőrség szakemberei vizsgálják a baleset körülményeit; az első eredmények alapján az valószínűsíthető, hogy a szerencsétlenséget nem műszaki probléma okozta
– írta a miniszter, aki gyors gyógyulást és teljes felépülést kívánt minden sérültnek.
A tájékoztatás szerint a tehervonat eddig tisztázatlan okból nem vette figyelembe a Sáp állomásra számára behaladásra tiltó jelzést, meghaladta a jelzőt és nekiütközött az állomáson várakozó Biharkeresztesről Püspökladányba tartó személyvonatnak. A balesetben mindkét mozdonyvezető, a jegyvizsgáló, illetve a vonaton tartózkodó öt utasból négyen megsérültek, őket a mentők ellátják.
A helyszínelés ideje alatt szünetel a vonatforgalom Püspökladány és Berettyóújfalu között, az utasokat pótlóbuszok szállítják. A Brassó felől a Keleti pályaudvarig közlekedő Corona InterCity utasait Berettyóújfalutól pótlóbusz szállítja Püspökladányig. Az arra utazóknak hosszabb eljutási idővel kell számolniuk – olvasható a Mávinform honlapján. A hatóság vizsgálja a baleset körülményeit.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
víg gyula
2023-11-15 at 20:58
Lázára van? Akkor forduljon vonatbalesetileg szakértöhöz!
Mikia35
2023-11-15 at 18:52
Királytigris
2023-11-15 at 16:52
A MÁV tájékoztatója szerint, nem volt váltóállítás, hiszen a váltóállításnak akkor kellett volna bekövetkeznie, amikor a tehervonat megáll a bejárati jelzőnél. A jelzőnek behaladás csökkentett sebességgel (40km/h) jelzést kellett volna adnia, míg ezalatt a személyvonat ÁLL-t a peronnál várta, hogy a tehervonat – csökkentett sebességgel – behaladt volna a párhuzamos vágányra.
Solaris2023-
11-15 at 15:2
A tehervonat mozdonyvezetője a H-MMV (Magyar Magánvasút ZRt) alkalmazottja, a mozdonyon látszik a vasúttársaság jele.
Csak két nyitott kérdés: alkalmas volt-e a mozdony a közlekedésre (biztosító berendezés ismétlő rendszere, mely értelmezi a biztosító berendezés jelzésképét és azt továbbítja a mozdonyvezető részére.
Ha ez működött, akkor már csak a mozdonyvezető maradt, aki hibázott!!!
Olyan sebességgel érkezett a tehervonat, hogy az álló személyvonatot ~ 200méter eltolta.
Orientál
2023-11-15 at 17:53
Közlekedésben minden jármű vezetése nagy figyelmet igényel akár a váltó kezelése is.
Királytigris
2023-11-15 at 16:52
Mikia
362023-11-15 at 14:23!
Újra megnéztem a légifotót, igazad van, viszont mindig azt állítom, hogy nagy valószínűséggel a téves váltóállítás okozta a balesetet.
Solaris
2023-11-15 at 15:27
Titok a társaság neve?
Elfogyóban a sajtóper lóvé?
Mikia36
2023-11-15 at 14:23
Királytigris
2023-11-15 at 12:48
Sáp állomson nemcsak 2 vágány van. Átmenő 3, és két rakodó is van, és éppen zajlik a vágányzat felújítása is.
A kérdés az, hogy a H-MMV üzemeltetésében lévő román gyártmányú mozdony milyen műszaki állapotban van/volt, miért nem állt meg a tilos jelzésnél, és az automatika a tilos jelzés meghaladásakor miért bven vészfékezett???
Sajnos ma különböző magán vasúttársaságoknál elég sok külföldi származású/gyártású mozdonyok futnak, s azok milyen műszaki feltételeknek felelnek meg!
Be van szerelve a ma használatos magyar vonatvezérlő rendszer??? és az működő képes volt???
Theo
2023-11-15 at 13:21
Régen a vasutasok a megbízhatóság mintakepei voltak. Társadalmi presztízs, rang, jó nyugdíj és katonai fegyelem.
Ezt kéne visszaállítani.
khm
2023-11-15 at 12:57
Megint az ártatlan sérült meg súlyosan.
Királytigris
2023-11-15 at 12:48
Ahogy nézem a légifotót, Sápon az állomáson két vágány van. Miért nem volt a váltó átállítva a szabad vágányra?????