Matteo Salvini olasz közlekedési és infrastrukturális miniszter, a jobboldali Liga párt vezetője indokolatlannak és károsnak nevezte a 30 kilométeres sebességkorlátozás általánossá tételét a városokban, miután Bolognában a polgármester majdnem az egész városra vonatkozóan bevezette azt.
Minisztériuma közleményt adott ki szombaton arról, hogy kész rendelettel felülírni a polgármester lépését, ugyanis – mint írták – egyensúlyt akarnak teremteni a biztonság és az észszerűség között.
A városokban előírt ötven kilométeres sebességhatár további csökkentése a balesetveszélyes közlekedési pontokon indokolt, de nem általánosan, mert kevés előnnyel jár, és csak “bosszantja” az autósokat
– szögezte le a minisztérium.
Bologna polgármestere, Francesco Lepore, a baloldali Demokrata Párt (PD) politikusa kedden az olasz városvezetők közül elsőként vezette be a 30 kilométeres sebességkorlátozást, amely alól csak a főútvonalak kivételek. A rendőrség ott ezt követően naponta több tucatnyi bírságot szabott ki a gyorshajtókra. Az intézkedés miatt pénteken utcai demonstráció volt a városban.
Salvini szintén pénteken a közösségi oldalán egy videóban gúnyt űzött a polgármester döntéséből.
Francesco Lepore érvényt akar szerezni a madarak azon jogának, hogy csicsergésüket ne nyomja el járműzaj, de nem veszi figyelembe több százezer, munkába igyekvő vagy járművel dolgozó ember jogát. Nem a környezetvédelmet szolgálja, ha megbírságolnak valakit azért, mert óránként 36 kilométeres sebességgel halad
– mondta a miniszter. Hozzátette, hogy szerinte a polgármester ideológiai alapú, értelmetlen döntést hozott. Lepore erre úgy reagált, hogy a jobboldal támadást indított ellene.
A minisztérium korábbi előírásai, az Egészségügyi Világszervezet (WHO) és az ENSZ is a városi sebességcsökkentést sürgetik a halálos közúti balesetek csökkentésére
– jegyezte meg.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/EPA/Giorgio Benvenuti
Orientál
2024-01-20 at 22:14
Karácsony a Gyurcsány csicskája lemásolja majd ennek a szemétkedő balosnak az örült zöld ötletét? Ja és ha van városi tömegközlekedés buszos ….. egyéb közlekedési lehetőség akkor ezekre is ez a szemétkedő sebességkorlátozása vonatkozik.
T.rex
2024-01-20 at 22:09
Nem kellett volna közzétenni ezt a hírt! Ötleteket adni kátyú gerinek?BP-en is bevezeti ezt , aztán lesz hivatkozási alapja!
bl
2024-01-20 at 21:12
A kérdésben benne van a válasz is. Aki teljes gondozatlanságban(liberalizmusban) nő fel, abból csak hülye válhat. Semmi se kerül a helyére, a hülye a legmagasabb polcra tör, ahonnan boldogan vigyorog a hülyékre: látjátok nekem sikerült, próbáljátok meg ti is (lásd Geri).
Rémusz.
2024-01-20 at 20:48
Mondjátok meg nekem, hogy miért van az, hogy a barmok úgy nőnek ki a földböl, akár a dudva???!!!
bl
2024-01-20 at 18:19
A Torino-Lyon félig kész vasútvonalat az 5* mozgalom azzal torpedózta meg anno, hogy a vasút zaja zavarni fogja a madárkák énekét. A setétződeknek semmi se elég ződ, a vasút se. Nálunk is ÚjBuda önkormányzata a vasútvonal felújítása ellen agitált, mert az zavarja a városlakókat. Eddig nem zavarta, de majd ha felújítják csendesebb lesz és az zavaró. A balódal csak a zajt, a botrányt szereti, pont olyanok, mint a bolondok.
Tudományos libsizmus
2024-01-20 at 18:18
Naprózsa
2024-01-20 at 18:06
Magam is valami ilyesmire gyanakszom.
Tudományos libsizmus
2024-01-20 at 18:16
Felteszem, Bologna polgármestere jövőre gyalog fog elsétálni Davosba. Ja, nem.
Naprózsa
2024-01-20 at 18:06
Hazuglibsik nyilvánvalóan parancsra nehezítik a járműves közlekedést (mint Karácsony is) ezzel előkészülnek a 15 perces rabszolgavárosokra, hogy elfogadtassák, a ‘Ne járkálj autóval, minek neked, te átlagember, annyit mászkálnod?’ – módszert.
Lacus
2024-01-20 at 17:41
Amikor az ostobaságnak nincs határa. Kezet foghat a hazai sunyi, gerinctelen azonos oldalú ostobával, akik választói valami önsorsrontástól meghatva lehetőséget adtak saját maguk szopatásához.