Azon az ember nem lepődik meg, hogy a futárszolgálatra használt robotok néha baleseteznek. Megesik az ilyesmi: üzemzavar, programozási hiba, előre ki nem számítható esetek előfordulnak. Az azonban, hogy egy robot ilyenkor “elmenekül” a helyszínről, már meglepően emberi tulajdonság: ahogy a régi vicc tartja, akkor lesz igazán fejlett a mesterséges intelligencia, ha nem kijavítani próbálja a hibáit, hanem másra kenni.
Látszólag sosem tudnak mindenre gondolni a lassan világszerte feltűnő ételszállító robotok tervezői; tapasztalati úton derülnek ki a termékek legfurább hibái és hiányosságai. A legújabb érdekes incidenst Finnországból jelentette az Yle finn közmédia: január végén megrongált egy kocsit az S Group robotja Helsinkiben – írja az Origo.
Az Yle által meginterjúvolt gyalogos arra lett figyelmes, hogy a havas és jeges járdán közlekedni próbált ételszállító robot elveszítette a tapadását és belecsúszott egy parkoló autóba. A robot megakadt, mire előre-hátra történő hintázással próbált újból elindulni, eközben összekarcolva és behorpasztva az autó mindkét ajtaját. A járókelő visszahúzta a járdára a robotot, mire az folytatta az útját. Viszont az autóban kár keletkezett, így jobb ötlet híján felhívta a segélyhívót, hogy jelentse a „közúti balesetet”, a meglepett operátor továbbította az ügyét a rendőrségnek. Röviddel később visszahívták a részletek miatt; a rendőrségi segélyhívó munkatársa azt állította, hogy ilyen bejelentéssel még nem volt dolga a karrierje során. A robotot birtokló S Group vizsgálja a bejelentést. Arra nem derült fény, hogy az autó tulajdonosa kitől és milyen módon számíthat kártérítésre.
Forrás: Origo; Fotó: MTI/EPA-EFE/Luis Eduardo Noriega (illusztráció)
Facebook
Twitter
YouTube
RSS