Felháborodtak a józsefvárosiak Karácsony Gergely plakátkampányán, amit sokak szerint a hajléktalanhelyzet valódi megoldása helyett indított. A szállókon van elég hely, de a főváros nem tesz semmit, hogy “beterelje” oda az utcán fagyoskodókat – írja a Metropol.
Nagyméretű, drága CityLight plakátokon szólítja fel Karácsony Gergely a VIII. kerület lakóit arra, hogy ha segítségre szoruló hajléktalan embert látnak, hívják fel a Menhely Alapítvány számát. A plakátokat a VIII. kerületi közélettel foglalkozó Gettónapló szúrta ki, és hívta fel a figyelmet arra, hogy – nem vitatva, hogy a plakátokon nagyon hasznos információk vannak – a főpolgármesternek nem az lenne a dolga, hogy több tízmilliós plakátkampányt indítson az adófizetők pénzén, aztán reménykedjen a csodában, hanem intézkedésekkel és tettekkel kéne orvosolnia a katasztrofális fővárosi hajléktalanhelyzetet – írja a Metropol.
Karácsony Gergely a januári kemény fagyok beálltáig nem tett semmit az utcán élők hajléktalanszállók felé terelgetéséért. A hirtelen jött mínuszok idején pedig csupán plakátokat rakott ki. Sokan érzik most úgy, hogy Karácsony a hajléktalangondot ezzel a budapestiek – és leginkább a józsefvárosiak – nyakába akarja varrni. Pedig az évek óta egyre dagadó probléma megoldása a főpolgármester feladata lenne.
A Tarlós-féle városvezetés a közterületen élés megtiltásával és a hajléktalanszállók fejlesztésével sikereket ért el e területen. Karácsony Gergely azonban a megválasztása után gyakorlatilag megszüntette az életvitelszerű közterületen élés szankcionálását, azóta pedig úgy tűnik, képtelen úrrá lenni a köztereket fokozatosan maga alá gyűrő hajléktalanproblémán. A főváros pihenőhelyeit több helyen kisajátították a drogosok és a harsány hajléktalancsapatok, agresszív viselkedésükkel gyakran zaklatva a helyi lakosokat. A helyzet Józsefvárosban különösen aggasztó, az itteni utcalakók még a téli időszakban is a köztereken fagyoskodnak, pedig lenne elég férőhely számukra a nappali melegedőkben és éjszakai menedékhelyeken.
A Menhely Alapítvány adatai szerint 19 éjjeli menedékhely és 38 nappali melegedő van a fővárosban. Körülbelül ötezer férőhely van az éjszakai menedékhelyeken. Ezek azonban többnyire csak 67 százalékos kihasználtsággal működnek, kivéve a leghidegebb téli estéket, amikor valamivel többen keresik fel őket. A Máltai Szeretetszolgálat szállóin körülbelül hetven százalékos a kihasználtság, ami még a leghidegebb estéken sem megy fel kilencven százalék fölé. Krízishelyzetben, ha kell, további ágyakat is el tudnak helyezni. A kormány évente kilenc milliárd forintot biztosít a hajléktalanellátás megsegítésére, sőt, 2019-ben 12 milliárd forintot költöttek a támogatásra. A járvány ideje alatt pedig 134,5 millió forint pluszforrást biztosítottak a járványügyi védekezés megszervezésére.
A Gettónapló információi szerint a főpolgármester 474 db plakátot készíttetett el az adófizetők pénzén. Egy darab 118,5×175 cm-es CityLight-plakát nyomtatása a neten fellelhető árlisták szerint nettó 3-4 ezer forintba kerül, ami a fenti mennyiségnél körülbelül 1,5 millió forint. A hirdetési felületeket jelen esetben egy francia óriáscég, a JCDecaux biztosította. Egy közepesen forgalmas helyen elhelyezett plakáthirdetés kétheti díja nettó 175 ezer forint, tehát egy hónapra 350 ezer. Ez 474 plakátnál közel 166 millió forint. Tegyük fel, ha a főváros netán kedvezményesen kaphatta meg a hirdetési helyeket, így is több tízmillió forintjába került Budapestnek Karácsony Gergely “megoldása”.
Forrás: Metropol; Fotó: magyaridok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS