A Demokratikus Koalíció (DK) szerint lelepleződött a „nagy metróátverés”, ezért feljelentést tesznek a 3-as metrók felújítása ügyében. A Párbeszéd is vizsgálatot követel.
Gy. Németh Erzsébet, az ellenzéki párt fővárosi közgyűlési képviselője elmondta: az internetre két napja kikerült, a Metróért Egyesület által felfedezett fotók alapján a 3-as vonal szerelvényei nem felújítottak, hanem újak.
Az azokon látható régi budapesti járműnek ugyanis 2018 márciusában már vissza kellett érkeznie Budapestre
– mondta a DK politikusa, aki szerint amennyiben bebizonyosodik a képek valódisága, azok bűncselekményre utalnak. Budapest ugyanis a látszattal ellentétben egy fillért sem spórolt azzal, hogy felújítás helyett új kocsik érkeztek – emelte ki. Hozzátette: egy új szerelvényekről szóló tenderen az orosz gyártó el sem indulhatott volna, a felújításra szánt keretből pedig új kényelmes, klímás nyugati, vagy dél-koreai járműveket lehetett volna vásárolni.
A Párbeszéd vizsgálatot követel
A Párbeszéd fővárosi közgyűlési vizsgálóbizottság felállítását követeli annak kiderítésére, hogy a 3-as metró vonalára érkező szerelvényeket valóban felújították-e, vagy azok teljesen új szerelvények – mondta V. Naszályi Márta. Az ellenzéki párt fővárosi képviselőjének közlése szerint Jávor Benedeknek, a Párbeszéd EP-képviselőjének kérdésére korábban az akkori Nemzeti Közlekedési Hatóság azt válaszolta, nem bizonyítható, hogy a szerelvényeket felújították, vagy azok új járművek.
Márpedig amennyiben Budapest a felújítás helyett új metrókocsikat vásárolt, ez a vámcsalás gyanúját is felveti
– mondta, hozzátéve, annak idején a kormány gyakorolt nyomást a fővárosra a felújítás érdekében. Az ellenzéki politikus szerint ennek hátterében az is állhat, hogy a raktáron lévő új orosz szerelvények mintegy 70 milliárd forintos budapesti értékesítése része lehet a paksi atomerőmű-bővítésről született magyar-orosz megállapodásnak.
A BKV visszautasítja a DK állítását
Bolla Tibor, a társaság vezérigazgatója sajtóközleményében azt írta: ismételten kijelentik, hogy az orosz fél mind a 37 szerelvényt leszállította a közöttük fennálló szerződés szerint, és a szerelvények azóta az üzembe helyezési engedélyeket is megkapták. A BKV Gy. Németh Erzsébet szavaira reagálva hangsúlyozta: az M3-as metrószerelvények felújítását végző orosz partner garantálja a felújított szerelvények 30 éves élettartamát. A felújítás keretében minden szerelvényt átvizsgáltak, és amennyiben szükséges volt, szerkezeti elemek cseréjét is végrehajtották.
A metrókocsit állítólag egy orosz fotós fényképezte le a felújításokat végző Metrowagonmash üzemének közelében, majd töltötte fel a képet a transphoto.ru-ra. A Metróért Egyesület ezután tette közzé a képet a Facebook-oldalán, szerintük ugyanis egy olyan vagonról van szó, aminek felújított állapotban március 28-a óta Budapesten kellene futnia. Az Azonnali megkereste az egyesület elnökét, Bíró Endrét, aki szerint állításukat a pályaszám és a kocsi egy másik egyedi vonása is bizonyítja.
Forrás: MTI; fotó: Metróért Egyesület
Facebook
Twitter
YouTube
RSS