A szabályok értelmében a légitársaságoknak a járatok törlése, három órán túli késése, valamint a visszautasított beszállás esetén kárenyhítést kell nyújtaniuk – mondta Bolyó Anikó, a Flight-refund kft. ügyvezetője szombat reggel az M1 aktuális csatornán.
A szakértő elmondta: kárenyhítés alatt a szállás, az étkezés és a telefonálás, a transzfer, illetve alternatív járat biztosítását értik. Ezeket a légitársaságoknak mindhárom esetben biztosítaniuk kell, még akkor is, ha vis maiorról van szó, például rossz időjárásról, sztrájkról vagy légtérzárról. Ha az utas nem fogadja el a kárenyhítést vagy nem tudja megvárni az adott esetben napok múlva érkező alternatív járatot, akkor az eredeti jegy ára visszajár neki – mondta Bolyó Anikó.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
Facebook hozzászólás
Facebook
Twitter
YouTube
RSS