Lehet-e még tovább üldözni az autósokat? Lehet, legalábbis ezt láthatjuk, amikor előkerül egy újabb fővárosi pályázat arról, hogy a meglévő autós parkolók helyére kerékpártárolót telepítenének. A kerületeknek kiírt pályázatban kiemelték: előnyt jelent, ha parkolóhelyek helyére kerülnek a tárolók, ezzel is csökkentve a gépjárműveknek fenntartott helyek számát az adott kerületben.
Pályázatot hirdetett a fővárosi önkormányzat fedett, zárható kerékpártárolók beszerzésére és üzemeltetésére. A projekt olyan társasházi, lakótelepi környezetben valósul meg, ahol ez közös tárolóhelyiség hiányában nem vagy csak korlátozottan lehetséges. A lehetőség a közösségi költségvetés egyik nyertes ötlete alapján valósul meg. Minden kerület legalább egy és legfeljebb négy fedett kerékpártárolóra pályázhat, ám azok elbírálásakor előnyt élveznek azok a helyszínek, amelyek közvetlen közelében a legtöbb lakás található, van kerékpárút vagy kerékpársáv, de nincsenek Mol Bubi kerékpárok. Kitétel, hogy zöldfelületre nem építhető kerékpártároló, viszont azt támogatják, hogy autóparkoló helyére telepítsék azokat. Mivel a keretösszeg ötvenmillió forint, és egy fedett tárolónak jelentős költsége van, ráadásul egy pályázó kerület maximum húszmillió forintot kaphat, így végül mindössze két-három önkormányzat nyerhet forrást. A szűk keresztmetszet miatt feltehetőleg olyan önkormányzat jut majd lehetőséghez, amely vállalja azt, hogy parkolóhelyeket szüntet meg kerékpártároló létesítése céljából.
Szándékosan nehezítik az autósok életét
Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke a Magyar Nemzetnek elmondta: sajnos ez a lépés is egyértelműen mutatja azt az elvakultságot, ami a főváros terveiben mutatkozik a gépjárművel közlekedők kárára. Árulkodó, hogy a meglévő hasznos területek kárára kívánnak kerékpártárolókat létesíteni, még akkor is, ha vannak kihasználatlan területek.
Egy ilyen eljárás szándékosan szembeállítja a közlekedőket egymással. Előnyben részesítik azokat a pályázókat, akik parkolóhelyeken terveznek kerékpártárolókat létesíteni, ezzel szemben hátrányba kerülnek azok, akik inkább a kihasználatlan járdákra, térburkolatokra, elhanyagolt területekre tennék azokat
– húzta alá az autóklub jogi szakértője, aki szerint ez önmagában is mutatja a pályázati kiírás egyoldalúságát.
A Karácsony-kabinet sorra hozza azokat a döntéseket, amelyekkel szándékosan megnehezítik az autósok életét: növelték a parkolási díjakat, a Nagykörúton sávokat és parkolóhelyeket szüntettek meg, több nagy forgalmú út mentén pollerekkel választották le a kerékpársávokat, ami nehezíti a járművek közlekedését, ezzel szemben a kerékpárosoknak hamis biztonságérzetet ad. Az autóklub szakértője szerint ezeknek az intézkedéseknek lehet autózást visszaszorító hatásuk is, azonban vannak olyan csoportok – például az agglomerációból érkezők, idősek, betegek, gyerekes családok, munkájukat végző szolgáltatók –, akiknek létszükséglet a saját gépjármű használata.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS