Megtartották az első „figital”, azaz a fizikai és a digitális világban egyaránt zajló kerekasztal-beszélgetést az Internet Hungary konferencián, amelyet bárki követhetett online streamen keresztül.
Sok ember számára varázslatos, másoknak inkább félelmetes az a digitális fejlődés, amely a metaverzum körül zajlik. A Facebook Horizon tavalyi megjelenése óta naponta kapunk híreket ebben a témában, azt viszont kijelenthetjük, hogy elhamarkodott véleményt alkothat az, aki még nem járt ebben a világban, hiszen meglepő tapasztalatok mellett egyedi élményben is részük lehet azoknak, akik átlépik a fizikai és a virtuális valóság közötti határt.
A metaverzum és a hagyományos VR közötti különbség az, hogy a metaverzumban saját világot tudnak építeni az emberek, közösségi tereket nyithatnak, ahol avatarjaikon keresztül kommunikálhatnak és interakcióba léphetnek egymással.
Az Internet Hungary konferencia a magyar digitális és médiaszakemberek legismertebb találkozási pontja, amelynek idei témája a metaverzum köré épült. Nem volt olyan terület, amely valamilyen szinten ne említette volna, legyen szó e-kereskedelemről, HR-toborzásról, reklámtervezésről vagy akár a médiapiacról. Ennek keretein belül a Lounge Group – Visual Europe Group szervezte meg először, Csermely Ákossal, a konferencia alapítójával közösen azt a kerekasztal-beszélgetést, ahol a résztvevők a fizikai és a digitális térben is találkozhattak egymással, mégpedig úgy, hogy bár a konferencia helyszínén személyesen is jelen voltak, mégis a metaverzumban folytattak beszélgetést, a közönség pedig egyaránt láthatta a fizikai és a virtuális valóságot, amit streameltek is, így a téma iránt érdeklődők is figyelemmel kísérhették az eseményt.
Bánki Attila, Császár Előd, Fazakas F. János és Pohly Ferenc azt vitatták meg, hogy a jövőben az emberek életében milyen szerepe lesz ennek a világnak. Felvetették: egyáltalán lesz-e választási lehetőségük dönteni arról, hogy ők is a metaverzum részévé szeretnének válni, vagy pedig rákényszerülnek arra, hogy belépjenek abba.
A Lounge Group diverzifikált szolgáltatási portfólióval rendelkező full service ügynökség, amely integrált, 360 fokos reklámkampányok stratégiai tervezésén és megvalósításán túl többek között médiatervezéssel, médiavásárlással, klasszikus PR-feladatok ellátásával, kommunikációs tanácsadással, rendezvényszervezéssel is foglalkozik. A cégcsoportnak 2020 óta tagja a rendezvénytechnikai iparágban piacvezető Visual Europe Group.
Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója szerint a reklám- és a digitális piac talán az egyik leginnovatívabb terület a telekommunikáció mellett.
Naponta találkozunk olyan megoldásokkal, amelyek megkönnyítik a fogyasztók életét vagy akár egy információ eljuttatását. A metaverzum is ilyen, nagy lehetőségek vannak benne, annak ellenére, hogy még nagyon az elején járunk. Sok kutatást és tesztet kell végeznie mindenkinek, aki ezzel foglalkozik, ahhoz, hogy lássuk, milyen módon tudjuk hasznosítani a virtuális világ adta lehetőségeket. Mindezt elősegítve, a piacon egyedülálló módon szerveztünk egy úgynevezett figital kerekasztal-beszélgetést, és emellett lehetőséget adtunk a virtuális világba való belépésre annak a közel kétezer embernek, akik jelen voltak a konferencián
– húzta alá. Hozzátette: a metaverzum mögötti technikai háttér nem tűnhet bonyolultnak, hiszen csak egy VR-szemüvegre van szükségünk, ezeknek a tereknek a megalkotása azonban nem egyszerű folyamat.
Endresz István, a Visual Europe Group kreatív stúdiójának vezetője pedig arról beszélt, hogy a metaverzum applikációkban tereket alkotni egészen újszerű megközelítést igényel:
Leginkább a számítógépes játékfejlesztéshez áll közel, de az általunk használt platformban mindent „odabent”, virtuális grafikai eszközökkel kell megépíteni és megrajzolni, nem lehet kívülről importálni képeket, kész modelleket. Egészen szürreális élmény volt, ahogy a fejlesztés során az ország három különböző pontjáról ugyanabba a virtuális térbe léptünk be VR-headsetekkel meetinget tartani, ahol néha bent találtunk egy fejlesztőt, aki éppen építette a virtuális terünket. A munka mellett tudtunk lazítani is, hiszen volt kosárpalánk és pingpongasztal. A LGR X VEG virtuális iroda a fejlesztés végére már olyan otthonosnak tűnt, mint a saját irodánkba bemenni.
A cégcsoport metaverzum-projektjének következő állomása a BrandFestival lesz, ahol szintén lehetőség nyílik arra, hogy bepillantást nyerjenek a virtuális valóságba – tudatták a PestiSrácok.hu-nak küldött közleményben.
Forrás: Lounge Group–Visual Europe
Facebook
Twitter
YouTube
RSS