A Nissant a dél-koreai kormány vádolta meg azzal, hogy manipulálták az EGR-rendszert. A dél-koreai kormány a Volkswagen-botrány kirobbanása után úgy döntött, független szakembereket kér fel arra, vizsgálják meg a Nissan által gyártott autókat is – írja a hvg.hu. Most úgy tűnik, ennek a cégnek is volt mit takargatnia, az eredmények alapján ugyanis ezeknél is találtak a károsanyag-kibocsátást manipuláló megoldást.
Az EGR (exhaust gas recirculation) szelep funkciója, hogy a kipufogógáz visszavezetés szabályozása. Mivel magas égési hőmérsékletnél az égéstérben nitrogénoxid keletkezik, a megoldás segítségével a kipufogógáz egy részét visszavezetik a szívási rendszerbe, így csökken a kibocsátott nitrogénoxidok mennyisége. A dél-koreai kormányszóvivő szerint az autók általában 50 Celsius-fok környékén állítják le a rendszert, hogy ne melegedjen túl a motor. A britek által gyártott Qashqai EGR-rendszere azonban már 35 foknál kikapcsolt – számolt be róla az Autocar. A kormány mintegy 195 ezer fontra (78 millió forint) büntette a céget, és kötelezte az összes érintett Qashqai visszahívását.
A vádakra reagált a Nissan is, a cég képviselői szerint nem csaltak a kibocsátással, a Qashqai-t pedig az előírásoknak megfelelően homologizálták (vagyis engedélyeztették) a koreai piacon.
A teljes cikket a hvg.hu-n olvashatják.
Fotó: youtube.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS