A Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József szerint a koronavírus okozta leállás után az emberek megint szeretnének utazni. Elmondása alapján a légiközlekedési iparág 2024–25-re érheti el a két évvel ezelőtti szintet, de a szakemberek abban bíznak, hogy a jövő év már konszolidáltabb lesz az ideinél.
A koronavírus-járvány tavaly márciusi kitörése óta a Wizz Air rengeteg veszteséget könyvelhetett el, de a piaci szereplők már azon gondolkoznak, hogyan tudnak kilábalni a válságból, ha vége lesz a lezárásoknak, korlátozásoknak.
Gyakorlatilag mi vagyunk az egyetlenek, akik változatlanul invesztálunk, bővítjük a repülőgépflottánkat, és az egész iparágban nekünk a legmagasabb a likviditásunk. A befektetőknek mi vagyunk az egyik ritka reménysugár
– mondta. A válság hozta változásokról szólva Váradi József kitért arra: a járvány kitörése előtt biztos volt benne, hogy a Wizz soha nem fog cargózni és Amerikába repülni, ehhez képest tavaly március-áprilisban csak cargóztak és Amerikába repültek. A jelzett periódusban a cég százharminc cargójáratot indított Magyarország és Kína között, illetve egész Kelet-Európának ők szállították a maszkokat és a lélegeztetőgépeket, és jelentős szerepet játszottak az Egyesült Államokban rekedt magyarok repatriálásában. A közeljövő nagy lehetőségéről, a brassói reptérnek a megnyitásáról kijelentette: a Wizz az első odarepülők között lesz, csak készüljön el végre a légikikötő.
A repülőtérnek egyértelműen van létjogosultsága, Románia pedig stratégiai piac. Minden berepülési, illetve kapcsolódási lehetőséget követünk, és megtanultuk a leckét: a fejlődő országokban, piacokon az egyetlen kitörési pont az olcsón árazott infrastruktúra kialakítása
– fogalmazott a vezérigazgató.
Forrás: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS