Ki kell egészítenünk azon korábbi megállapításunkat, hogy Karácsony Gergely valójában nem szereti a fővárosiakat, mert ott tesz alájuk, ahol csak lehet. Karácsony Gergely a Budapestre érkező turistákat sem szereti. Budapest első embere ugyanakkor legalább nem árul zsákbamacskát, hadd tudja meg minden hazánkba érkező, milyen is az új módi jegyvásárlás terén a haladó szellemű fővárosi vezetésnek köszönhetően. Szívjanak csak úgy a külföldiek, ahogy a fővárosiak! És igen, ez a belépő a 2022-es évre.
Tökéletesen érthető, hogy olvasóink, vagy nagy általánosságban a magyar átlagember, különösen így az ünnepek táján nem akar BKK-s jegyautomaták problémájával foglalkozni, ezen bosszankodni. Ennek pedig az az egyszerű magyarázata van, hogy az utóbbi tíz évben túlléptünk azon, hogy ilyen gondjaink legyenek. Karácsony Gergelynek köszönhetően azonban a Városházán visszaállt az az évtizedes, Demszky-féle gyakorlat, hogy megszámlálhatatlan városvezetési tanácsadó, a „szakértők”, azon törik a fejüket, hogyan lehetne úgy olcsósítani, eladni, privatizálni, megszorítani, elvonni, spórolni Budapesten, hogy legyen miből kigazdálkodni a fizetésüket.
Ez történt a BKK jegyautomatáinak esetén is, amelyek számát a fővárosi vezetés az olcsósításra hivatkozva csökkentette tizenkét százalékkal, óriási sikerkommunikáció kíséretében, miközben a számok alapján ezek hozzák a közlekedési cég bevételeinek jelentős részét. Az indokolás szerint – hiszen Karácsony Gergely szakértői ezt gondosan kiszámolták – például öt egymás mellett álló közepesen kihasznált automata forgalmát három jobban kihasznált automatával is biztosítani lehet. Mindez a gyakorlatban persze azt jelenti, hogy bár három automata is behozza ugyanazt a bevételt, amelyet eddig öt, de az embermennyiség ettől változatlan marad, azaz, ahol eddig öt automatánál álltak sorba az emberek, ott most három előtt fognak, jóval hosszabb ideig.
Szívjon a külföldi is, ne csak a magyar!
És pontosan ez történt a Liszt Ferenc repülőtéren is, ahonnan Vitézy Dávid osztott meg tanulságos fotókat a kígyózó sorokról, de hát a kígyók kígyóznak, ezt már Gyurcsány Ferenc óta tudjuk. Vitézy meg is jegyezte legutóbbi Facebook-bejegyzésében, hogy az automaták leszerelésének botránya nem tántorította el a Fővárost, hanem még meg is hosszabbították Ferihegyig. A megosztott fotók tanúsága szerint a Liszt Ferenc repülőtér forgalmasabb 2A terminálja előtti automaták felét gondosan kivonták a forgalomból, a béna turisták meg ahelyett, hogy kikeresnék a Google Áruházból a BKK-s applikációt, inkább sorban állnak a jegyekért.
Persze a főváros jól fizetett szakemberei könnyen elhessegethetik ezt a problémát azzal, hogy ugyan kit érdekel, hogy a Jürgen, a John vagy a Francois – esetleg ezek női megfelelői – kénytelenek a megmaradt automata/automaták előtt kialakult hosszú sorokban kivárni, amíg a Budapestre való bejutáshoz szükséges árva buszjegyet megvásárolják, hiszen a bevétel így is ugyanannyi marad. Ugyanakkor azért azt mégiscsak fontos belátni, hogy főpályaudvar, reptér, kikötő mind egy ország, egy főváros előszobái. Már az is erősen problematikus volt, hogy a Nyugatiba beérkező külföldi kínai bugyiárust és arab telefondoktort előbb talál az aluljáróban, mint információs pultot, de a MÁV legalább lépett ilyen téren is. A reptéren ez a balkáni színvonal ugyan nem volt jellemző, de odáig azért eljutottunk, hogy 2021-ben egy csóri buszjegyet hosszú sorbanállás után lehet csak beszerezni.
Nyilván egy ilyen „kellemetlenség” nem tesz túl jót az országimázsnak, pláne úgy, hogy ezt a problémát egyszer már meghaladta a főváros, de Karácsonyék legalább nem árulnak zsákbamacskát. Hagy tudják meg a Jürgenek, John-ok és Francois-k, mi is a módi jegyvásárlás terén a haladó szellemű fővárosi vezetésnek köszönhetően. Szívjanak csak úgy a külföldiek, ahogy a fővárosiak. Ennek jegyében, a fenti fotóval kívánhatnánk hasonló „sikerekben” gazdag új évet Karácsony Gergelynek és szakértőinek, de miért is akarnánk rosszat Budapest lakóinak, vagy az ide látogatóknak?
Vezető kép: Vitézy Dávid/Facebook
Facebook
Twitter
YouTube
RSS