Tarlós István főpolgármester, miután az 1-es villamoson utazva áthaladt a Rákóczi hídon, újságíróknak azt mondta, hogy a híd ezzel elnyerte eredeti funkcióját. Kijelentette: az eredeti tervek szerint befejeződött az 1-es és a 3-as villamosvonal fejlesztése. A maradék forrásból, ha szükséges, olyan kiegészítő munkákat is elvégezhetnek, amelyek az eredeti tervekben nem voltak benne – közölte, hozzátéve, hogy ezek az utazóközönséget nem fogják zavarni.
Az 1-es villamosvonal Újbudáig történő meghosszabbítása a Rákóczi híd 1995-ös átadása óta állandóan napirenden volt, de 2010-ig nem történt előrelépés az ügyben – idézte fel. Az új közgyűlés munkába állása azonban akkor új lendületet adott a projektnek, és mostanra megépült a több mint három kilométer hosszúságú új pálya a Rákóczi híd-Szerémi út-Hengermalom útvonalon. Az új végállomást a Fehérvári út és a Hengermalom út kereszteződésében alakították ki – mondta el.
Közölte, a beruházás részeként rekonstrukciót végeztek a 1-es és a 3-as villamosvonalon, ennek köszönhetően megújult a teljes infrastruktúra, csökkent a környezetterhelés, csökkentek a menetidők. Kiemelte, hogy mostantól babakocsival, kerekesszékkel is könnyebben használhatók ezek a járatok.
A 2020-ig tartó európai uniós költségvetési ciklusban körülbelül 340 milliárd forint támogatás kaphat a főváros fejlesztésre, ami bizonyítja a kormány és főváros együttműködésének eredményességét is – jegyezte meg Tarlós István.
A fejlesztésekről szólva elmondta, hogy például az 1-es villamos további meghosszabbítására, az Etele térig, 8,5 milliárd forintot fordíthatnak, a 3-es metró infrastruktúrájának teljes felújítására pedig 125 milliárdot. A Baross tér és Újpalota közötti villamosvonal kiépítésére 26 milliárd, a Külső Bécsi úti villamosra – a Vörösvári úttól az esztergomi vasútvonal új megállójáig – pedig 14 milliárd forint jut.
Tarlós István közölte azt is, hogy a kormány támogatásával a fővárosi önkormányzat 2015-2016-ban 47 alacsonypadlós CAF-villamost szerez be, az első március 15-én már meg is érkezett, és a tesztek megkezdődtek. Elmondta, hogy az első CAF-járművek még idén ősztől forgalomba állhatnak, a rövidebbek a 3-as vonalán, a budai fonódó villamoshálózaton, a hosszabbak pedig az 1-es villamosvonalon közlekednek majd. Tarlós István kijelentette: a főváros és a kerületi polgármesterek együttes célja az, hogy “kényelmes várost építsünk és üzemeltessünk, ahol jó minőségű szolgáltatásokban részesülnek a polgárok”.
Az Uber közösségitaxi-szolgáltatásra vonatkozó kérdésre válaszolva azt mondta: ki kell állnia “egy kicsit” a taxisok mellett. Nem igen fogadható el, hogy valakik megjelennek, akikre a szabályok nem vonatkoznak, és ezzel a taxisokat rendkívül nehéz helyzetbe hozzák – fogalmazott. Az Uber szolgáltatást a rendelkezésére álló információk alapján nem tudja elfogadni és támogatni – tette hozzá.
Forrás: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS