A magyar lakosság átlagosan személyenként 59 ezer forintot tervez költeni az idén karácsonyi ajándékokra – közölte a Telenor pénteken az MTI-vel a magyarok ünnepi fogyasztási és kapcsolattartási szokásairól készült országos reprezentatív kutatása alapján. A kutatás 1000 ember megkérdezésével október 26. és november 3. között zajlott; a minta reprezentatív a 18–69 éves magyar lakosságra nem, életkor, régió és településtípus szerint.
Kiemelték: a válaszadók több mint fele már novemberben, vagy előtte elkezdte a vásárlást, és tavalyhoz képest némileg nőtt a bizalom az üzletben történő vásárlás iránt. Az online beszerzésnél a többség igyekszik korábban megrendelni az ajándékot, mert fél, hogy a kiszállításban lehetnek fennakadások. A felmérés szerint a legnépszerűbb karácsonyi ajándékok közé tartoznak továbbra is a ruhák, az elektronikai cikkek és a játékok. A tárgyi ajándékokat az utalványok, élmények, utazások követik.
A kutatás rámutatott arra: 10-ből 4 magyar úgy érzi, hogy a mindennapokban kevesebb időt tud szánni a szeretteivel való kapcsolattartásra, mint szeretné; a válaszadók háromnegyede legalább hetente egyszer sort kerít egy mélyebb beszélgetésre a közvetlen családtagokkal, viszont csak negyedük társalog ilyenekről napi szinten. A válaszadók mintegy fele karácsonykor tervezi pótolni az év közben elmaradt találkozásokat, beszélgetéseket. A kérdőívet kitöltők 47 százaléka az idén szűk családi körben, 44 százaléka pedig szélesebb rokoni körrel tölti a karácsonyt.
A Telenor felmérése szerint az elmúlt évhez képest az idén már kevésbé befolyásolja az ünneplést a járványügyi helyzet; tavaly 44 százalék mondta, hogy – főként a koronavírus miatt – valószínűleg kevesebb emberrel fog találkozni, mint az előző évben, idén viszont már csak 11 százalék válaszolt így. A pandémia miatt kevesebb találkozást tervezők főleg az idősebb, nem velük közös háztartásban élő rokonaikat féltik.
Forrás: MTI; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS