A szegedi folklórban már 2009-ben az hír terjedt el, hogy „nem szabad bemenni alvállalkozóként a Szeviép alá, mert nem biztos, hogy a bátor vállalkozó ki lesz fizetve” – írja a Magyar Hírlap a Botka Lászlót és Ujhelyi Istvánt is érintő korrupciós üggyel kapcsolatban. A 2002-es szegedi szocialista hatalomátvételt követően kezdett szárnyalni az addig közepes méretű cég, amely 2009-ben kifizetetlen alvállalkozók százait cserben hagyva csődbe ment.
A cég 2009-es csődje után 433 alvállalkozó nem kapta meg a pénzét, összesen csaknem 11 milliárd forintot. Szabó Bálint, a károsultakat képviselő iroda ügyvezetője szerint a Szeviép 2006 és 2010 között körülbelül negyvenmilliárd forintnyi EU-s pályázati támogatást nyert meg, és úgy hagyta magukra kifzetetlenül az alvállalkozókat, hogy közben tízmilliárd forintnak nyoma veszett.
A 2009-es európai parlamenti választás kampányában Botka László és Ujhelyi István azzal dicsekedett, ők háromszázmilliárd forintos fejlesztést hoztak Szegedre, s amibe a Szeviép által elnyert negyvenmilliárd forint uniós közpénzt is beleszámolták. Botka és a szegedi szocialisták próbálják lemosni magukról a korrupciós felelősséget, „hazug, igaztalan, alaptalan” rágalmakat emlegettek, és közleményben tagadták, hogy a Szeviép akár egyszer is nyert volna a 2002–2010 közötti szegedi közbeszerzéseken.
Ez annyiban igaz, hogy a Szegedet érintő, nagy állami beruházásoknál az állam volt a hivatalos megbízó, azonban Botka László akkori és mostani polgármester Szeviéphez fűződő kapcsolatai sejtetik, ki ajánlhatta be a céget az állami közbeszerzéseknél. Botka a meggyanúsított P. Lászlóval és B. Sándorral közösen avatta fel a Szeviép cégcsoport új irodaházát, a szintén gyanúsított O. Józseffel pedig együtt írta alá a Napfényfürdő kivitelezői szerződését. A Szeviép a vélhető „beajánlás” nyomán a Híd-Építő Zrt. és az EuroAszfalt Kft. társaságában alkothatta azt a konzorciumot, amely az 1-es villamos pályafelújítását, a Rókusi jelzőlámpás csomópontot, a Szegedet elkerülő M43-as autópálya második ütemét és az algyői autópályahidat megépíthette.
magyarhirlap.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS