A Magyar Autóklub (MAK) elutasítja az észak-déli közlekedési folyosóként használt pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszának végleges lezárását, a rakparti forgalom elterelését.
A MAK ugyan egyetért az élhető, zöld város koncepcióval, és szükségesnek tartja a forgalom csillapítását a belső kerületekben, ám nem ért egyet a „visszaadjuk a Duna-partot a budapestieknek” retorikával, mert a többségük autót használó polgár – tartalmazza a közlemény. Ebben a helyzetben az autóklub szerint valódi szakmai-társadalmi vita, egyeztetés szükséges – tették hozzá. Mint írták: az autóklubot és az autós közvéleményt meglepetésként érte a főpolgármesternek a pesti alsó rakpart lezárását, megszakítását célzó bejelentése. Ezért a MAK felvette a kapcsolatot a Fővárosi Önkormányzattal és egyedüli autózással foglalkozó szervezetként részt vett azon az április 25-én megtartott egyeztetésen, ahol nem közeledtek egymáshoz az álláspontok – ismertették. A szervezet álláspontja szerint „ötletelés helyett” stratégiai tervezés szükséges, amelynek során meg kell vizsgálni a rakparti forgalom felszín alatti elvezetésének a lehetőségét is. Továbbá nem halasztható a P+R parkolók építése és az elővárosi közlekedés fejlesztése sem – olvasható a közleményben.
Hisszük, hogy Budapestet egyszerre lehet zöldebbé, barátságosabbá és működőképesebbé tenni anélkül, hogy egyes közlekedői csoportokat, nevesítve az autósokat ellehetetlenítenék
– fogalmazott a Magyar Autóklub.
Forrás: MTI; Fotó: MTVA/Bizományosi/Juhász Gábor
Facebook
Twitter
YouTube
RSS