A budapesti Blaha Lujza tér felújítása körüli problémákra a politikusok és a szakemberek már a projekt kezdetén felhívták a közvélemény figyelmét. Sára Botond korábbi józsefvárosi polgármester arra figyelmeztetett, hogy a babakocsisok és a mozgássérültek járnak a legrosszabbul, ugyanis az aluljáróhoz tartozó lifteket meg sem építik. Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ Zrt. vezérigazgatója pedig arról beszélt, hogy érdemes lett volna a térre behozni a Népszínház utcai villamosmegállókat, hogy az utazóközönség kényelmesebben érhesse el a járműveket – jegyezte meg az Origo a Blaha Lujza tér elfuserált fejlesztésével kapcsolatban.
Másfél éve csúszik a Blaha Lujza tér felújítása a baloldal szerencsétlenkedése miatt. Talán most végre elindulhat a munka, bár jóval drágább lesz és egy csomó minden kimarad. Nem lesz lift, nyilvános wc és közösségi tér sem, de a Somogyi Béla utca felújítása is elmaradhat
– idézte fel az Origo Sára Botond, korábbi VIII. kerületi polgármester 2021 júniusában elhangzott nyilatkozatát. A fideszes politikus már akkor rámutatott, hogy a beruházás négyszázmillió forinttal lett drágább, az elfuserált korábbi fejlesztések legnagyobb vesztesei pedig a mozgássérültek és a babakocsisok lesznek, hiszen a liftek megépítése szintén kikerült a tervek közül. Vélhetően a felvonók megépítésének elmaradása miatt volt szükség azokra az új gyalogátkelőkre, amelyekkel Karácsony Gergely tovább szívatja az autósokat. A tér megújulása a tömegközlekedés szempontjából sem volt átgondolt. Karácsonyék első tervei 2021 januárjában kerültek nyilvánosságra. Ekkor Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ Zrt. vezérigazgatója arra tett javaslatot, hogy tartsanak társadalmi vitát a projektről és vonják vissza a kiírt tendert.
Egy ekkora tömegközlekedési csomópontban nem lehet elég csak a térkövezés, a tömegközlekedés színvonalát is javítani kellene
– emelte ki a vezérigazgató.
Ennek megoldása az lenne, hogy a Józsefvárosba és Kőbányára tartó utasokon segítünk és a Népszínház utcai villamosok végállomását áthelyezzük a térre. A 28-as, 37-es és 62-es villamosok végállomása ma hosszú sétával, kényelmetlenül érhető csak el a metró felől, ehelyett a téren új, akadálymentes villamos-végállomás jöhetne létre, a tér további része pedig bezöldíthető lenne
– fejtette ki. Vitézy Dávid külön problémásnak tartotta, hogy a felújítás a villamoskapcsolat későbbi lehetőségét is kizárja, ugyanis ezt az útvonalat elzárják közművekkel. Az is kérdéses, hogy egyáltalán elkészülnek-e a felújítási munkálatok 2022. IV. negyedévére, ahogyan az a tervekben szerepel.
A Metropol több videót készített az építkezésen unatkozó munkásokról, akik saját bevallásuk szerint munka helyett az aluljárókban fociztak.
Forrás: Origo; Fotó: Facebook
Facebook
Twitter
YouTube
RSS