Ma reggelig kellett eljuttatniuk a BKV beszerzési főosztályához a 3-as metró felújítására ajánlatot adó cégeknek a kért pótlásokat. A feladat az észt Skinest Rail AS számára volt nehezebb, ezt bizonyítja, hogy egyhetes halasztást kért – de nem kapott.
Ma járt le a határidő a 3-as metró felújításával kapcsolatos pályázatok hiánypótlására. A kék metró jelenleg futó tenderén – amely a Budapesti M3 metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújítása és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítása néven fut – két pályázó ajánlatát fogadták el érvényesnek. Az egyik a magyar fővárosban futó szovjet járművek gyártójától, a Metrowagonmashtól való, amely 81 milliárd, illetve az észt Skinest Rail AS-tól, amely 72 milliárd forintot kért a 222 kocsi felújításáért. A pályázat elbírálása most ért abba a szakaszába, ahol a BKV műszaki szakértői részletekbe menően megvizsgálták az ajánlatok tartalmát, és ahol szükségesnek látták, további kiegészítéseket, részleteket kértek.
A hiánypótlási igényeket áttekintve még a külső szemlélő számára is nyilvánvaló, hogy a két pályázatot eltérő gondossággal nyújtották be. Például az észt pályázótól több tucat oldal magyarra fordítását kérte a BKV. De erre utal, hogy számos berendezés működésének leírását, műszaki számításokat és grafikus ábrázolást hiányolt a pályázat kiírója. Tapasztalva a jelentős „házi feladatot”, az észt cég egy hét halasztást kért a BKV-tól, amit azonban nem kapott meg. Ráadásul az indoklásban komoly dorgálásban is részesítették a Skinest Rail AS-t, mondván: a hiánypótlás jogintézménye nem arra szolgál, hogy az ajánlattevők ennek a keretében állítsák össze az ajánlatukat.
Hogy a BKV korholása nem indokolatlan, bizonyítja, hogy a hiánypótlás szerint a pályázónak be kellett mutatnia többek közt a feketedoboz funkciót, a teljes karbantartási technológiát, illetve hogy az alkalmazkodik-e az M3 vonalán meglévő járműtelep vágányképéhez. Mindezek sarkalatos kérdések, komoly műszaki tartalommal. Ezzel szemben a Metrowagonmasht olyan hiánypótlásra kötelezték, mint például a szoftverek verziószámának vagy az ajtók és az utastér belmagasságának közlése.
A BKV-nak a közeljövőben döntenie kell, melyik pályázó ajánlatát fogadja el, hogy a 2017-es vizes világbajnokság idejére már a felújított szerelvények járhassanak a 3-as metró vonalán.
Forrás: Napi Gazdaság Online
Facebook hozzászólás
Facebook
Twitter
YouTube
RSS