Több mint tízszeres árkülönbség van az LMP és a Jobbik plakátjainak darabára között – írta kedden az Origo, kifejtve: míg az LMP-nek plakátonként 80 ezer, addig a Jobbiknak 6500 forintot kellett fizetnie kampányáért.
A portál utalt Szél Bernadett, az LMP társelnökének előző napi szavaira, miszerint az LMP alapítványa, az Ökopolisz 150 plakátot helyezett ki a közelmúltban a nyárra, ezekért listaáron 12 millió forintot fizetett saját költségvetéséből, hitel felvétele nélkül.
Ismertették ugyanakkor, hogy a Jobbik honlapján közzétett adatok szerint az ellenzéki pártnak az áprilisban kihelyezett 3375 plakát 27 millió 360 ezer forintba, míg a májusban bérelt 3331 hely 26 millió 797 ezer forintba került. A Jobbiknak hat-hétezer forintot kellett fizetnie plakátonként a kampányért – emelte ki az Origo, hozzátéve: a párt jóval a piaci ár alatt kapott hirdetési felületet a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó cégektől. Számításaik szerint átlagosan 230 forintot fizettek naponta egy óriásplakátért.
A portál azt is megjegyezte: valódi piaci viszonyok alapján viszont – a Jobbik által eredetileg közölt 2000-2500 plakáttal számolva – a pártnak már legalább 2 milliárd forintjába kellett volna kerüljön az akció. Sajtóhírekre hivatkozva kitértek arra is, hogy a Jobbikon belül felmerült Vona Gábor pártelnök személyes felelőssége és leváltása is, amiért “Simicskával együtt korrupciós ügybe vitte” a pártot.
Felidézték, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal nyomozni kezdett az érintett cégeknél, ugyanis a gyanú szerint nem zárható ki, hogy azok lényegesen kevesebb hirdetési felületet vallottak be annál, mint amennyit valójában a Jobbik rendelkezésére bocsátottak. Az átláthatatlanság nemcsak a költségvetési csalás, hanem a tiltott kampány-, illetve pártfinanszírozás gyanúját is felveti – olvasható az Origón.
MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS