A bukaresti metró 5-ös vonalának megépítését vizsgálja az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF), amely csütörtökön a terepen vizsgálódott, iratokat kért ki a tömegközlekedési vállalattól. Az új metrószakasznak eredetileg 2015-re kellett volna elkészülnie, de a kivitelezés sorozatos késéseket szenvedett, legutóbb az idénre ígérték az átadását.
A vizsgálat tényét csütörtökön az európai uniós intézmény közleményben erősítette meg. A hivatal nem kívánt részleteket közölni a folyamatban levő vizsgálat tárgyáról, csak annyit hoztak nyilvánosságra, hogy feljelentés érkezett hozzájuk bizonyos rendellenességekről. A Hotnews.ro hírportál tudni véli, hogy a feljelentésben az szerepel, miszerint a román állam a valódi költségeknél több pénzt fizetett ki az olasz Astaldi vállalatnak, a fő kivitelezőnek.
A bukaresti metró 5-ös vonala bekapcsolná a román főváros metróhálózatába az egyik legnagyobb lakótelepet, a Drumul Tabereit, megkönnyítve több százezer ember közlekedését a lakótelep és a belváros között. Az új metrószakasznak eredetileg 2015-re kellett volna elkészülnie, de a kivitelezés sorozatos késéseket szenvedett, legutóbb az idénre ígérték az átadását. A több mint egymilliárd euró értékű beruházással épülő metróvonalat az Európai Unió finanszírozza, ezért illetékes ellenőrzést végezni az EU csalás elleni hivatala.
Forrás: MTI; fotó: think-railways.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS