Az elmúlt napokban az OTP Bank ügyfélszolgálatára számos bejelentés érkezett, miszerint ismeretlenek telefonon új módszerrel próbálják megszerezni az ügyfelek megtakarításait. Az ügyben az OTP Bank feljelentést tett.
A pénzintézet tájékoztatása szerint a csalók a bank vezető tisztségviselője, Bucsek Gábor Csaba ügyvezető igazgató nevében azzal a hamis indokkal hívják fel az embereket, hogy számlájukat feltörték, vagy arról nagy összegű vásárlást kezdeményeztek. A sokszor hosszúra nyúló beszélgetések során azt kérik, hogy a probléma megoldása érdekében telepítsenek egy programot az online bankolásra használt készülékükre. Ez az alkalmazás legtöbbször az AnyDesk. Feltehetően minden bank ügyfele érintett lehet, ugyanis az elkövetők nem tudják, hogy ki melyik banknál vezeti a számláját. Az elkövetők még arra is figyelnek, hogy a telefonkészülékek a bank ügyfélszolgálatának telefonszámához hasonló számot jelezzenek ki.
A pénzintézet kéri azokat, akik ilyen hívást kapnak, hogy a telefonáló kérése ellenére se telepítsenek alkalmazásokat készülékükre, mert azokon keresztül az elkövetők jogosulatlan tranzakciókat hajthatnak végre. Az OTP Bank ismét hangsúlyozza: a bank soha nem kér telefonon az ügyfelektől bankkártyaadatokat, illetve az online bankoláshoz szükséges azonosító adatokat sem. Ha ilyen hívást kap valaki, azonnal szakítsa meg a beszélgetést, és hívja fel bankja ügyfélszolgálatát, hogy rákérdezzen a vitatott tranzakcióra.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS