Egy fiatal szocialista politikus gázolt halálra egy férfit a Heves megyei Apcnál még tavaly december 9- én – értesült a Hatvan Online. A helyi portál információja szerint Romhányi Csaba több mint egy éve lejárt jogosítvánnyal vezetett, kocsijában egy kiskorú gyermek is ült.
A december 9-én történt balesetben egy kisteherautó – eddig tisztázatlan körülmények között – ütött el egy kézikocsit toló férfit az egyik apci hídnál, az áldozat a helyszínen életét vesztette – írja a Hatvan Online. A portál azt írja, hogy a halálos baleset egyik résztvevője az MSZP-hez köthető Societas – Baloldali Ifjúsági Mozgalom hatvani és megyei csoportjának vezetője, Romhányi Csaba volt. A portál érdeklődésére ezt maga az érintett is megerősítette, ám ennél bővebben nem kívánt nyilatkozni. Romhányi Csaba nem válaszolt arra a kérdésre sem, hogy a baleset után lemond-e a politikai posztjairól.
A Ripostnak azt mondta, hogy “ha fényvisszaverő mellényt húzott volna, időben észreveszem a gyalogost.”
Amikor a fékre léptem, ő már a szélvédőn volt, majd átrepült a szemközti oldalra. Előbb én, majd a mögöttem érkező busz vezetője is próbálta újraéleszteni, de hiába. Mellettem ült a kilencéves kisfiam is, aki végignézte a tragédiát. Másnap este visszamentem a helyszínre, és gyertyát gyújtottam az áldozat emlékére.”
– mondta a lapnak a politikus.
Hírzárlat a szocialistáknál, plagizáló gázoló
A Hatvan Online azt írja,hogy az MSZP térségi internetes szócsöve, a máskor jólértesültségét gyakran fitogtató 60lap.hu hetek óta a súlyos hallgatást választotta a történtekről, pedig az oldal szerkesztője, Bíró József alelnök az MSZP Hatvan és térsége szervezetében, tehát nem kellett volna messzire mennie az információért. Korábban pártakcióban együtt is álltak a nyilvánosság elé. A Societas Hatvan Facebook oldalán sincs semmi a tragédiáról, pedig az elhunyt DK-s politikus, Kakukk György családjának külön részvétet nyilvánítottak. Az apci gyászolóknak nem.
A portál beszédesnek tartja azt is, hogy a 60lap.hu korábban arról sem számolt be, amikor Romhányi Csaba Érsek Zsolt megyei elnöki székének megszerzéséért indult, a tisztújítási akcióról egyedül a Hatvan Online írt, pedig a párt országos alelnöke, Márton Roland is Hatvanban gyűjtött aláírásokat Romhányi Csabával. LMP-s sajtóértesülések szerint Romhányi Csabát a jelölőbizottság végül plágiumon érte a pályázattal kapcsolatban, ezt követően Romhányi vissza is lépett a jelöltségtől. A Hatvan Online szocialista forrásai sem bocsátkoztak bő részletekbe, mondván az ügy kényes, amit a párt etikai bizottsága vizsgál. Az újraválasztott megyei elnök, Érsek Zsolt a balesettel kapcsolatban is mindössze annyit nyilatkozott a Hatva Online megkeresésére,“reméli, hogy meg tudja magát védeni ember és Isten előtt egyaránt.” A Societas hivatalos álláspontját annak országos elnöke ismertette:
Minden országúton közlekedő autóvezető rémálma a koromsötétben, sötét ruhában, az útesten (sic!) közlekedő gyalogos vagy kivilágítatlan kerékpáros. Nem véletlen az, hogy az összes közlekedés biztonsági tájékoztató kiemelten foglalkozik ezzel a balesetforrással, mivel nagyon nehéz észlelni és ezért elkerülni az ilyen sajnálatos baleseteket. Minden ilyen tragédia szörnyű hiszen egy ember halálról van szó, éppen ezért nem egy hírponttálnak, (sic!) s legkevésbé nem a Societasnak kell megítélni, a baleset pontos körülményeit. A rendőrség teszi a dolgát, ismeretlen tettes ellen nyomoz.”
S bár Romhányi elismerte a baleset okozását, a szocialistáknak más az álláspontja a balesetről:
„Tudomásunk szerint ebben az ügyben is a rendőrség nyomozza ki azt, hogy mi történt, az ügyészség emel vádat azzal szemben, aki megszegte a törvényt, és a bíróság dönt ártatlanságról vagy bűnösségről. Tehát, hogy ki, vagy mi okozta a balesetet, talán még korai megállapítani. Tudomásunk szerint Romhányi Csaba a balesetnek csak tanúja, tehát nem is gyanúsított ami a kérdés fényében még szintén messze áll a bűnösségtől ezért a “halálos tragédiát okozó” megfogalmazásuk értelmezhetetlen, így logikailag az első három kérdésük is az.”
A férfit szerinte hátulról ütötték el, a korábban rendőrként dolgozó alpolgármester véleménye szerint a féknyom hossza és annak kanyarodása azt mutatja: nem időben fékezhetett az autós, és nem lehetett rendben a fékhatás sem.
– Én láttam a féknyomot, 20-25 méter hosszúságú, balra elívelt, átment bőven a felezővonalon. Jobbra van egy gátőrház, ott kezdődött. 13 méteres féknyom van 50 kilométeres sebességnél ABS nélkül, annak idején tanultam. Itt a baloldali fék szerintem rendesen fogott, a jobboldali viszont nem. Satuféknél ha kormányzunk, akkor is a hossztengely mentén megy tovább az autó. Ha jók lettek volna a fékek, egyenes lenne a féknyom
– véli Halmai László, aki az elhunytról azt mondta, hogy jó szándékú, dolgos ember volt, a család pedig semmilyen vérbosszút nem fogadott, véleménye szerint azt valamelyik újságíró találta ki.
Nem igaz, hogy nem vette észre, előtte ketten is ki tudták kerülni Attilát az ismerőseim közül. Beszéltem a bátyjával, Gyulával, szerinte két sárga mellénye is volt Attilának. Az egyik nincs meg
– összegezte véleményét Halmai László.
Címlapfotó: Facebook.com
Forrás: Hatvan Online
Facebook
Twitter
YouTube
RSS