Azt követeli a baloldali ellenzék, aminek az ellenkezőjét követelte néhány hónappal ezelőtt: hatósági üzemanyagárat. Most inflációnövelő lépésként értékelik a hatósági ár részleges kivezetését, pedig a bevezetését még piacellenes, kommunista lépésnek tartották. Egyúttal azon is meg vannak rémülve, hogy a kormány ezzel ismét távolabb kerül a zöld megoldásoktól, miközben a baloldal jogállamisági idolját jelentő nyugati uniós országokban szintén éppen feláldozzák a zöldfordulatot Ukrajnáért.
Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter jelentette be ma, hogy már csak magánszemélyek birtokában álló járművekbe tankolhatnak hatósági áras, 480 forintos üzemanyagot. A Demokratikus Koalíció szerint a kormány ilyen lépésekkel fogja folyamatosan kivezetni a hatósági áras üzemanyagot, amíg annyira leszűkül a kedvezményezettek köre, hogy lényegében megszűnik az intézkedés.
„Előbb 12 év alatt tönkretették az országot, aztán a választás előtt hazudtak az egész országnak, most a választás után pedig megszorítanak; adót, rezsit és üzemanyagárat emelnek, hogy az emberekkel fizettessék meg a kormányzásuk következményeit”
– közölte annak a Gyurcsány Ferencnek a pártja, aki miniszterelnöksége alatt tönkretette az országot, aztán a 2006-os választás előtt hazudott az egész országnak, majd a választás után megszorított, és az emberekkel fizettette meg a kormányzása következményeit. Ráadásul nem egy nemzetközi válság, hanem nemzetközi konjunktúra idején volt képes erre a bravúrra.
A Jobbik szerint ez egy újabb csapás a már amúgy is ellehetetlenített magyar kisvállalkozókra. A baloldali törpepárt ismét a saját javaslatát hangoztatta, miszerint el kéne engedni a rezsi áfáját, a „kata- és rezsikárosultak” kapjanak közvetlen támogatást, az egy- és kétgyermekes családok is kapjanak kedvezményeket, a kisvállalkozóknak is járjon a rezsivédelem, és legyen tekintettel a kormány az otthoni munkát végzőkre.
A Párbeszéd is szenvedélyesen érvel a hatósági ár mellett, amelyet korábban elszántan támadott. A törpepárt szerint az üzemanyagárstop részleges kivezetése miatt drágul a szállítmányozás, a vállalkozások pedig a fogyasztókra terhelik majd a megemelkedett költségeiket. A Momentum a fuvarozókat érintő úthasználati díj csökkentését javasolja. Az LMP szerint a kormány elhibázott 12 éves politikájának következménye, hogy az ország ennyire kitett a fosszilis energiahordozóknak, hogy ennyire súlyosan érint minket az energiaválság, és hogy a vészhelyzetben nem tudnak mást tenni, mint újraindítani a szennyező Mátrai Erőművet és kivágni a fákat.
Forrás: MTI nyomán; Fotó: autonavigator.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS