Választ vár a Fidesz a Sanoma Media Budapest Zrt. vezérigazgatójától, Szabó Györgytől arra, igaz-e, hogy pénzügyileg és politikailag is torzítani akarja a magyarországi médiapiacot. Egyébként a Story4 új napi hírműsorának egyik arca közeli barátságban áll a Gyurcsány-családdal.
Kocsis Máté egy július 25-i MNO-cikkre hivatkozott, amely szerint június végén egy budai étteremben gyűltek össze egyes magyarországi médiavállalatok vezetői, hogy a reklámadóról egyeztessenek. A találkozón azonban – idézte az említett írást – a sajtóinformációk szerint Szabó György, a Sanoma vezetője “hangos szószólója lett saját ötletének”, és arra kérte a résztvevőket, hogy mostantól minden politikai kérdésben a kormány ellenében foglaljanak állást, adjanak nagyobb médiafelületet az ellenzéknek, és részesítsék előnyben a kabinetet érintő negatív híreket. A vállalatvezető javasolta azt is – folytatta a Magyar Nemzet Online cikkének ismertetését a fideszes politikus -, a hirdetési piac szereplői akadályozzák meg, hogy bizonyos médiafelületek hirdetési bevételhez jussanak.
Szabó György nemcsak pénzügyileg szándékozná átrendezni a magyarországi médiapiacot, hanem a választások nyílt befolyásolására is kísérletet tenne az olvasók és a nézők megtévesztésével – értékelte a sajtóhírt a Fidesz kommunikációs igazgatója, hozzátéve: az információk szerint a többi médiavezér – “talán egy kivétellel” – nem volt partner Szabó György elképzeléseihez. Az ügy érdekességének nevezte továbbá, hogy az elmúlt tíz napban semmilyen érdemi cáfolatot nem adott a sanomás vezérigazgató, sőt – mint mondta – “manapság a médiavilágban arról vannak újabb információk”, hogy Szabó György öt pontból álló akciótervet készített “a hazai médiavilág pénzügyi és politikai torzítására”.
Kocsis Máté mindezek alapján azt kérdezte Szabó Györgytől, igaz-e, hogy a magyarországi médiapiac torzítására készül egy ötpontos akciótervvel. Ha igen, mit tartalmaz ez az öt pont, igaz-e, hogy politikailag is befolyásolni akarja a választásokat, és igaz-e, hogy kiváló kapcsolatot ápol Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon volt miniszterelnökkel – tette fel kérdéseit a Fidesz politikusa.
A médiaszolgáltatók kötelezettségére figyelmeztet a KDNP
A poszt-kommunista baloldal jóváhagyásával a Sanoma médiacég élén tevékenykedő Szabó György vezérigazgató nyíltan a magyarországi választások durva befolyásolására készül – hívta fel a figyelmet a Kereszténydemokrata Néppárt közleményében.
Sajtóhírek szerint a médiaipar legnagyobb szereplői informálisan egyeztettek egy budai luxusétteremben, ahol Szabó kormányellenes műsorok indítását jelentette be és a kormánnyal szembeni negatív hangvételt szorgalmazta a legnagyobb tévétársaság vezetése is. A KDNP felhívja a figyelmet, hogy a médiaszolgáltatók kötelesek betartani a sajtószabadságról és a médiatartalmakról szóló törvényben foglalt kötelezettségeiket. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság médiaelemzései kimutathatják, ha egy szolgáltató jogszabályellenesen működik, az ilyen negatív kampány tehát nem maradhat következmények nélkül. Összefüggés lehet a kétségbeesett bukott baloldal vezetői, Bajnai és Gyurcsány, illetve harcostársuk, a volt ifjúkommunista Szabó György lépései között, a médiafogyasztók manipulálása pedig annak bizonyítéka, hogy Viviane Reding, az Unió Bizottságának alelnöke valóban azt mondta egy európai titkos megbeszélésen, hogy a média fokozni fogja a Magyarországra irányított nyomást.
Forrás: MTI
Fotó: mediaakademia.sanomamedia.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS