A legismertebb németországi lett rendezőnek abból lett elege, hogy – mint mondta – a német színházak „menekültfogadó központként működnek” –olvashatjuk a valasz.hu cikkében. Alvis Hermanis húsz éve vezeti a legfontosabb lett színházat, országa messze legismertebb rendezőjének számít, olyannyira, hogy tehetségét az egész világon nagyra tartják, és mindenhol bíznak rá előadásokat. Németország sem kivétel.
Hermanis most tavasszal éppen a hamburgi Thalia színházban mutatott volna be egy darabot, ám december elején visszalépett, mert mint a színház intendánsának írta: „a határokat megnyitó német lelkesedés rendkívül veszélyes egész Európára”.
Hermanis ezután elég zaklatott okfejtésbe kezd, amelynek lényege, hogy „a párizsi merényletek megmutatták, háborúban állunk. És minden háborúban oda kell állni valamelyik oldalra. Én és a színház ellentétes oldalakra kerültünk. Nem lehet valaki egyszerre a terroristák és a párizsi áldozatok oldalán.”
A lemondásból természetesen óriási botrány lett, Hermanisból azonnal „rasszista rendező” lett, és bojkottfelhívás indult más előadásai ellen. (Még mielőtt a magyar jobboldal forrófejű tagozata a hősévé fogadná: mint általában a letteknek, neki is jobb a történelmi emlékezete, így egyáltalában nem rajong Putyinért.) Szóval minden megy a kultúrharcok megszokott forgatókönyve szerint, itt legföljebb annyi a különbség, hogy Hermanist nem kiutálták balliberális kollégái, hanem maga állt föl, ezzel bizonyítva, hogy ő ugyanúgy nem tudja elviselni az eltérő véleményeket, mint a másik oldal képviselői. És így végül mindenki jól járt, hajtogathatja a saját igazát és nem kell szembesülnie a másik ellenérveivel.
Forrás: valasz.hu
Fotó: valasz.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS