A Malév 2012-es csődje után felépített útvonalhálózat egy része elveszhet, a ferihegyi repülőtéren tervezett beruházások egy részét pedig el kell halasztani – írta szerdán közzétett nyílt levelében Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója.
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetőjének vezetője a Facebook-oldalán közzétett levelében azt írta, tavaly ugyanezen a napon 154 járat indult Budapestről és 45 ezer utast kezeltek, ezzel szemben szerdán 20 indított járat volt és 521 utas fordult meg a repülőtéren. A tavalyi 72 helyett ma 8 város érhető el, de ezek mindegyikén mentesítő, vagy áruszállító járat közlekedik.
A Budapest Airport kínálatából április végéig 2,5 millió ülőhely-kapacitás tűnt el, és várható, hogy a Malév csődje után felépített, 153 célállomást kínáló menetrendből több összeköttetés is elveszik. Ebben a helyzetben a Budapest Airport több beruházását is elhalasztja, most arra koncentrálnak, hogy a járvány után visszaépítsék a turistaforgalmat.
Rolf Schnitzler levelében leszögezte, a ferihegyi repülőtér nyitva marad, gazdálkodása stabil, így a járvány után folytatni tudja a felfüggesztett beruházásokat.
Jelezte továbbá: a Budapest Airport felső vezetése úgy döntött, hogy áprilisi fizetése jelentős részéről lemond, és több, mint 60 000 eurót egy újonnan létrehozott szolidaritási alapba helyez a járvány miatt nehéz helyzetbe került vagy nehézségekkel küzdő munkatársainak megsegítésére.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Angliaman
2020-04-02 at 13:02
Arról meg, hogy a “zsidónak”, azaz, Izraelnek kikkel mekkora a “szerelme”, azaz, a gazdasági tevékenysége, vagyis, kikkel milyen léptékű és jellegű a gazdasági kapcsolata, itt van két hivatalos, szakmai elemzés:
http://www.worldstopexports.com/israels-top-10-exports/
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/is.html
Persze tudom, hogy aki az egyébként pontosan követhető MALÉV meg a Budapest Airport és a globális egészségügyi helyzet dolgaiban is csak a “zsidót” képes meglátni, annak ezt hiába mondom. Ezt nem is az ilyeneknek linkeltem ide, hanem azoknak, akiket valóban érdekel a dolog, a csatornagázok felböfögésének szintjén túl.
Angliaman
2020-04-02 at 12:54
Na kinkek volt hasznos? Na kiknek? Na kinek, te???
SENKINEK, bazmeg, mivel a Ferihegy II. azóta is üresen áll, a távjáratokat nagyrészt pedig azóta sem töltötte be senki, más részét, a rövid- és középtávúakat igen, de azt meg a Wizzair, ami MAGYAR, másrészt a Ryanair, ami meg ÍR. El Al (azaz, “zsidó”) járatokról meg nem tudok, hogy egyáltalán érkeztek volna (segítek, NEM ÉRKEZTEK, nagyon ritka kivételtől eltekintve).
Na és kik tették tönkre a MALEV- et, te…??? Na kik, bazmeg? A “zsidók”, úgy általában? Vagy van a MALEv- nek egy tökéletesen lekövethető, totálisan defektes, azóta is elrettentő rossz példaként szolgáló gazdaságtörténete, ami kb. a hetvenes évek második felétől görgette maga előtt az egyre dagadó adóssághalmazt, a már akkor is rossznak számító üzleti modellje miatt, és ami a kilencvenes évektől már csak idő kérdése volt, mikor megy csődbe, mert képtelenek voltak változtatni az üzleti modelljükön?
Az meg hogy kik hol “szeretik” a “zsidókat”… hát, túl azon, hogy enyire primitív megfogalmazással még az internet sz…rgödrében sem mindig futni össze (na jó, ott igen), meg hogy ez a “gondolkodásmód” kb. a középkori tr…gyaagynak felel meg… szóval, túl ezen:
A”zsidókkal” (azaz, gondolom, Izraellel és nem izraeli, de zsidó üzletemberekkel, tudósokkal, mérnökökkel, stb) való üzleti, katonai, tudományos egyéb kapcsolat nem “szeretet” kérdése, hanem felmutatott eredményeké, meg hogy mit várhatnak tőlük az üzletfeleik. És a tények azt mutatják, hogy a “zsidókat” nagyon- nagyon “szeretik” világszerte, mert a világon mindenhol sorban állnak a “zsidó” technológiáért”, és ezek a “zsidók” akkora tudományos és technológiai erővel rendelkeznek, hogy nagyon kevés hozzájuk mérhatő akad. Gondolom, ezt a MALÉV, meg minden més “tönkretételéből” szerezték…
Figyelj már, te “oshon”, most komlyan, feltéve, hogy nem vesztettedel a fonalat kb. az első bekezdésnél… mi a túrónak kell beleröffenteni valamibe, és gyalázkodó hülyeséget írni másokról, amihez – akikhez gőzöd nincs?
Lecso
2020-04-02 at 04:15
Ideje lenne KÖTELEZNI ezt a talmudista kufár bandát, hogy amennyiben alacsonyabb szolgáltatást mernek nyújtani a más, már tulajdonukban (vagy üzemeltetésükben) lévő Nyugat-Európai repterekhez képest, a kormány elveszi a tulajdonjogukat megállapított piaci áron.
Szerintem csak a Diplomás Kommunisták meg a holdudvarukat- és szavazóikat jelentő (még) élő bolsevikek (Ja! A ballikot kifelwjtettem jákob petivel az élen) lesznek akik ellene szavaznak.
Angliaman
2020-04-02 at 10:37
” talmudista kufár bandát”
Mármint, ki itt a “talmudista”, az ügy melyik szereplője? és mi az a “talmudista”, netán talmud- iskola hallgatója, vagy oktatója? Ha meg ez valami betépett, retardált “zsidózás” akar lenni, akkor
1, mibél gondolod, hogy itt bármelyik szereplő is “zsidó”,
2, miért gondolod, hogy a “zsidó” a világ egyik legjövedelmezőbb üzletágát módszeresen rombolni akarja, ami – ezek szerint – az “ő kezében van”?
Amúgy NEM NYÚJTANAK alacsonyabb szintű szolgáltatást mint Északnyugat- EU ban, ezt csak az gondolhatja, aki a büdös életben nem járt még egyik helyen sem, és nem is tud semmit az egészről. Nem is ez a gond, hanem itt elsősorban a világjárvány, és a cikk is erről szól. De ha te ebből is valami gyomorfekélyes zsidózást tudsz csak kihozni, akkor az mér legyen a te bajod…
Orientál
2020-04-02 at 00:58
Nem csak őket érinti ez ,,már most kíváncsi lennék milyen légitársaságok és repterek mennek csődbe.?
ezazöld
2020-04-02 at 00:23
-a zusaból importált fapados kedvtelési-pénzköltési-pénzforgatási célzatú egetverően szennyező ha kell ha nem röpködéseket le kell állítani-legalábbis amíg töredéknyi fogyasztású gépeket nem tudnak gyártani-és ez csak egy pici része a szükséges intézkedéseknek-már ha érteni akarunk a mostani válság jelezte figyelmeztetésből-
persze lehet tovább erőszakolni a nem fenntartható ‘fejlődést’-de az még nagyobb katasztrófákba fog torkollni
Angliaman
2020-04-01 at 23:40
Ami pedig a lehetséges elvesző útvonalakat illeti, az attól is függ, más légitársaságok, repülőterek mennyire lesznek képesek talpon maradni, azaz, mekkora lesz a verseny a légiközlekedésben.
És erre semmiképpen nem lehet megoldás az állami tulajdonba vétel, mert mi a frásztól javulna attól bármi is? Na ezt csak azért említem, mert páran itt már szinte virtuális öklüket rázva követelik az államosítást, mintha nem tudnánk nagyon jól, hogy a világon bárhol mit eredményez egy intézmény államosítása, és miért.
Az meg főleg nem válasz, hogy akkor többé senki ne utazhasson repülővel, vagy ha mégis, akkor nagyon súlyos korlátozásokkal. Mert akkor egyrészt véglegesen eltűnne a légiközlekedés, mint normál esetben rendkvül jövedelmező, Hi Tech üzem, másrészt ez maga után vonná több korszerű iparág tökéletes ellehetlenülését is, harmadrészt, aki ilyet akar, az ezzel az erővel a kőkorszakba való visszatérést is követelhetné.
oshon
2020-04-02 at 10:47
PONTOSAN ! Es ne feledjuk hogy egy ilyen szintu repuloter az orszag egyik legfontosabb kapuja … Azert is nagyon megeri allami kezben legyen , fejleszteni tudjuk ugy hogy a magyar szimbolum legyen eloterben … mint pl a jappanal vagy a kinainal a kinai kultura eszlelheto elso lepestol !
Angliaman
2020-04-01 at 21:59
bl2020-04-01 at 21:30
Nézd, a vírusok evolúciójáról nekem hupilila f.ngom sincs, de arról igen, hogy ezt a mostani járványt sem a légiközlekedés okozta, hanem felelőtlen kormányok és- vagy felelőtlen lakosság pár országban.
Még egyezer: a legdurvább járványok akkor söpörték el futótűzként a lakosság 20- 90 százalékát (ország, régió, területfüggő, hogy mennyit) két kontinensen, amikor még ökrösfögat volt a tömegközlekedés, és a Windows 10 rendszerkompatibilitás a lovag fejére mért ütés és a buzogány mérete között volt. ÉS nem létezett modern orvostudomány, meg államigazgatás sem (ezalól egy kivétel volt, a spanyolnátha, de akkor meg tudjuk, mitől gyengélkedtek éppen a nagy iparosodott nemzetek…).
Szóval, szerintem mindezért a légiközlejedést hibáztatni kb. mintha azt mondanánk, hogy az autó káros, mert elüt.
Lajos
2020-04-01 at 22:57
Azért azt elimerhetjük, hogy a légiközlekedés nagyban hozzájárul a járványok terjedéséhez ill. sebességéhez. Ma délben valakit a Blahán lehapciznak miközben Ferihegyre megy. Három óra múlva felszáll. Kettő óra negyvenöt alatt Helszinkiben van. Kicsit vár és indul messzire. Tizennéhány óra mú lva lehapcizik valakit a világ másik végén kiszálláskor. Lassuk be! Ehhez azért régebben kicsivel több idő kellett. Hetven ével ezelőtt már az óceánjárón jelentkeztek volna a tünetek és a hajót karanténba teszik mire eléri a célt. Most a fickó már mélyen bent jár valahol a célország területén és még csak fogalma sincsen, hogy mit hordoz. Valamit azért talán ez is számít. Nem?
Angliaman
2020-04-01 at 23:21
De. Ahogy az is, hogy amiről beszélsz, az már megint össze van mosva az emberi felelőtlenséggel. Még egyszer: akkor az autó is rossz, és felelős (őrtzed, az autó felelős…), mert jól elüt, és eképp gyorsabban öl, meg sokkal több a halott, mintha nem lennének autók.
Az eszköz soha nem lehet hibás. Azt azt rosszul alkalmazó, ostoba ember, az lehet hibás. Akkor a te esetedben ki a hibás, a s..gggfej, aki rád tüsszentett, a busz, ami elvisz a reptérre, vagy a repülő, esetleg a felelőtlenül eljáró kormányok?
A gyorsaságról pedig mér említettem, hogy a preindusztriális időkben a nagy járványok hogy tettek lakatlanná egész régiókat Európában, Ázsiában… a nagy pestisjárvány (az 1348- as) hónapok alatt kinyírta harmad Európát, a többit a rákövetkező hónapokban, és gőzünk nincs, Ázsia mekkora részét. Az ökrösszekerek meg a buzogányok korában.
És akkor ezzel az analógiával (tökéletesen hibásan) élve, simán mondhatnám, hogy a légiközlejedés igazából javít a helyzeten, mert lám, már 4 hónapja megy a járvány, és AZ EGÉSZ VILÁGON alig 20.000 halott, meg 500.000 fertőzött 4 hónap alatt, míg a 14. században ekkor már millióknál jártak… ez persze egy baromság, csak illusztrálni akartam, mi van, ha egy jelenséget tévesen értelmezünk, és beleesünk a “nem következik belőle” (non sequitur) – jellegű érvelési hibába. Na, jó éjt.
Toni
2020-04-01 at 21:26
A globális légiközlekedést kellene megreformálni. Le kellene számolni a mindent most de azonnal, degenerált fogyasztói ideológiával. Drasztikus járatcsökkentéseket a vírus elmúltával. Csak a valóban indokolt távolságú vagy fontosságú járatoknak legyen létjogosultsága. Hol van ilyenkor a kis futtatott tumorgrétike?!
Angliaman
2020-04-01 at 22:14
Kérlek, olvasd el figyelmesen a fentebbi bejegyésem (Angliaman2020-04-01 at 21:25), erre is jó válasz. Ha elolvastad, kérem nagy xtelettel, válaszolj a következőkét kérdésre:
1, Ki és mi alapján határozza meg majd, hogy mi az a “Csak a valóban indokolt távolságú vagy fontosságú járat”? Miféle paraméterek apapjén lehet ezt meghatérozni, és kinek van erre joga, ismerete, stb? Vagy mi van, akkor pl. egy jó nyaralás, vagy lélekemelő utazás (már aki ez megteheti) valahová az “fölösleges, és nem indokolt”?
2, A légiközlekedés ilyen súlyos korlátozása nem vészkelzeti állapotban (normál békeidőben) esetleg nem a demokratikus jogok rendkívül súlyos csorbítása volna?
Figyelem, nem a szélsőliberáls dögledelem- tébolyról beszélek, hogy “mindenki odamegy és azt tesz amit akar”, hanem értelmes cél érdekében történő, mások kárára nem váló, KONTROLLÁLT KÖRÜLÉNYEK KÖZÖTT TÖRTÉNŐ mozgásról.
Ha erre “nem” a válaszod, akkor majd nagyon nagyvonalakban, de elmondom, hogy egyezer nekem miért kellett két hónapon belül HATSZOR (háromszor oda- vissza) repülőre ülnöm, és átnyargalnom fél Európán.
Jaj, és árulja már el valaki, hogy az állami tulajdonba vétel miért is jelentené egyből a megoldást…
Benedek Elek
2020-04-01 at 21:22
Nem lehetne most félpénzért visszavásárolni tőlük?
Hajrá Magyarország
2020-04-01 at 21:53
Lehet, hogy rosszul tudom, de szerintem a reptér most is magyar tulajdonban van.
Angliaman
2020-04-01 at 22:17
A reptér tulajdonjoga, a reptér működtetési joga, vagy ezek valamelyike ÉS a járatok egy része, mert azért ez nem mindegy…???
vadmagyar
2020-04-01 at 22:20
Nem.
2002ben, a kormányváltás után eladták.
Kézen közön járt.
Kb 10 éve német, spanyol pénzügyi befektető ill kanadai nyugdíjalap kezében van.
Mint fejőstehén.
Hajrá Magyarország
2020-04-01 at 22:26
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, korábbi nevén Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér Magyarország öt nemzetközi repülőtere közül a legnagyobb és legismertebb. Budapest központjától mintegy 16 kilométerre található délkeleti irányban. Wikipédia
Cím: Budapest, 1185
Kód: BUD
Magasság: 151 m
Telefonszám: (06 1) 296 7000
Tulajdonos: Budapest
vadmagyar
2020-04-01 at 22:44
Budapest Airport Zrt. tulajdonosai:
55.44% AviAlliance
23.33% Malton*
21.23% Caisse de dépôt et placement du Québec
*A GIC leányvállalata
Hajrá Magyarország
2020-04-02 at 08:42
DE szerintem a Budapest Airport nem egyenlő a Liszt Ferenc repülőtérrel….persze az airportot is jó lenne magyarosítani
Alma
2020-04-01 at 21:18
Stratégiai fontosságú, hogy magyar állami kézben legyen ez a reptér. A görények csak fejőstehénnek használják. Beruházni fejleszteni pedig most kell mikor keveseket zavar.
vadmagyar
2020-04-01 at 21:05
Sunyi f@szkalap.
Az egész légiközlekedési szektor padlót fogott, mindenhol. A BA nem kivétel, ha csak abban nem, hogy 18 éve minősíthetetlen szolgáltatást nyújtanak, de legalább szabad rablással.
Ájvékoljon még. Jelentsen csődöt.
Az Orbán kormány pedig vegye meg.
Ha kell, jegyzünk részvényt.
Magyar tulajdon, magyar munkaerőnek, profit magyar zsebben.
Legyen így.
bl
2020-04-01 at 20:46
A repülés már sose lesz olyan mint régen. Már így is össze lett keverve az összes lehetséges vírus az összes lehetséges vírussal földrésztől függetlenül minden emberben. A vírusevolúció nem fog leállni sose, ha eddig nem okoztak betegséget az Isteni szerencse. A következő 100 év nagy feladata a mikrobiológiai biztonság megteremtése lesz és nem hurrámegyünknyaralni típusú összevissza utazásnak. Sose nem is volt értelme, semmilyen elmélyültség nem tartozott hozzá, idiotizmus volt. A vesztünkbe vezető idiotizmus.
Angliaman
2020-04-01 at 21:25
Hm… nagyon ritkán írok ide, de most megteszem. Mert ezt a megjegyzést nem teljesen értem. Engedtessék meg pár kérdés. Akkor szerinted a nemzetközi légiközlekedés (így gondolom, a budapesti is) nagyrészt idióta, pénzelherdáló, rongyrázó balfaxok tömeges kedvtellése volt? Akik ráadásul amúgy összevissza repkedtek?
Akkor véletlen sem rokonlátogatás, üzleti utak, diplomácia, munkaügy, és igen, szervezett, vagy egyéni kirándulások? És akkor a mindenféle fertőzések terjedése is lényegében ennek köszönhető? Gondolom, akkor a különféle középkori pestis, lepra, kolera, tifusz, vérhas, stb. tömegjárványok is az összevissza repkedő nyomoroncok miatt voltak…
És innen már csak egy lépés, a következő kérdés: gondolom, a sok külföldön dolgozó magyarnak, lengyelnek, orosznak, stb. is coki ezentúl? Főleg azoknak, akik vagy 10- 20 éve ott élnek, dolgoznak, és ott van a teljes egzisztenciájuk, de pár szeretett rokonuk meg Kelet- Európában él? Vagy akiknek az élete különféle okok miatt tökéletesen ellehetlenült Magyarországon, és külföldön új életet tudtak kezdeni? Mert hogy, ilyen is van ám sok.
Komolyan érdekel mit mondasz erre, különös tekintettel arra, hogy a brutál járványok ennél valamivel gyorsabban terjedtek és öltek, amikor még gőzgép sem volt… meg azt az összevissza repülést is érdemes volna kifejteni. Na, várom az okfejtést. Komolyan érdekel.
bl
2020-04-01 at 21:37
Nyilván igazad van. Egyszerre van nekem is igazam és neked is. Mert racionális amit írsz, az idióta repkedések valóban csak egy halvány 10-20%-ot tehetnek ki és azt sincs jogunk kívülről eldönteni, hogy akkor ez idióta volt. De a vírusok evolúciója felülírhatja az emberi számításokat, csendesebb, visszafogottabb viselkedésre kényszeríthetnek. Addig amíg nem tudjuk uralni az összes lehetséges vírust és egyéb ilyeneket, addig semmi okunk arra, hogy azt mondjuk nincs baj, hiszen épp nem tapasztalunk semmi aggasztót. Hiszen a háttérben ott készülődik és az öntelt viselkedésünket kihasználva előbb-utóbb lecsap. Kegyetlenül, gyorsan, kiszámíthatatlanul, korlátlanul, végetnemérően.
Királytigris
2020-04-01 at 20:32
Talán becsődől, és akkor olcsón vissza lehet vásárolni, amit Fletóék elkótyavetyéltek.
oshon
2020-04-01 at 20:35
Pont ez volt az elso gondolatom ! Isten segits !
doug
2020-04-01 at 21:53
Asszem Lázár mondta régen, hogy az állam szívesen megvenné de nincs rá 800 milliárdja.
Itt a lehetőség:)
Lajos
2020-04-01 at 19:48
Kétségbe vagyok esve!