„Az utolsó csepp volt a pohárban a jelen állás szerint megbukott több milliárdos trolibuszbeszerzés” – indokolta a Magyar Nemzetnek Tarlós István a főpolgármester a Budapesti Közlekedési Központnál indított belső vizsgálatot. Tarlós szerint mindenképp ki kell vizsgálni, „mi történik valójában a BKK-nál, hiszen nem mindennapi eset, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság elkaszáljon egy EU-forrásokból finanszírozott járműbeszerzést, mint ahogy tette április 7-én. „Ezzel nemcsak 24 új trolibusz és 3,4 milliárd forintos uniós forrás került veszélybe, de felveti azt a kérdést, hogy Budapest egyik legfontosabb közszolgáltatójánál miként mennek a dolgok. Egy másik ügyben például előfordult, hogy a társaság vezérigazgatója, Vitézy Dávid az általa benyújtott előterjesztés megszavazására agitálta a BKK igazgatósági tagjait, miközben azt a döntéskor saját maga nem támogatta. Ez nem természetes” – szögezte le Tarlós.
A Közbeszerzési Döntőbizottság a Skoda kérésére indított vizsgálatában azért bukott el a budapesti trolitender, mert a kiírásban nem szerepelt dízelüzemű segédmeghajtás, csak akkumulátoros. A szűk határidők miatt ez azt jelentheti, hogy Budapest valószínűleg búcsút inthet 3,4 milliárd forint uniós támogatásnak. A BKK múlt heti válaszbeadványában a hir24.hu szerint három felkiáltójellel írtak arról, hogy ez a döntés „a trolibuszgyártók és a piac ismeretének teljes hiányát igazolja!!!” Vitézy szerint már körülbelül 20 éve piaci sztenderd az akkumulátoros segédhajtás. Annyira, hogy a közbeszerzési vizsgálatot kezdeményező Ganz Skoda Közlekedési Zrt. 2005-ös, a BKV-nál futó Ganz-Solaris trolijai is ilyenek. „Az új budapesti trolibuszok beszerzése a tényszerű jogi érvek helyett egyre inkább a politikai csaták kereszttüzébe kerül, Horváth Csaba szocialista frakcióvezető számos valótlan állítást fogalmazott meg ebben az ügyben. Fontosnak tartom ezért a közvélemény tájékoztatását a tender körülményei kapcsán, hogy az egyoldalú, politikailag motivált vélemények mellett a tények is megjelenhessenek” – írja közleményében Vitézy.
Vitézy szerint „a BKK a 24 db új alacsonypadlós trolibusz vásárlására kiírt közbeszerzési eljárást jogszerűen, minden eljárási szabályt betartva folytatta le, a tender az uniós minőségbiztosító szervek (KIKSZ és NFÜ Közbeszerzési Felügyeleti Főosztály) szabályossági tanúsítványával rendelkezik. A Közbeszerzési Döntőbizottság döntését érthetetlennek és szakszerűtlennek tartjuk, hivatalosan kértük annak megváltoztatását és ebben bízunk is”.
Az mno.hu cikke itt, az inforadio.hu cikke itt olvasható.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS