Levélben reagált portálunknak a Kupper András cégeivel való kapcsolatra az Atlasz Informatika Kft. ügyvezetője, Mészáros Dezső. Szerinte a parkoltatás “egy szűk szakma”, így előfordulhatnak meglepő felállások egy közbeszerzés során. Mindezt arra reagálva írta, hogy a PestiSrácok.hu két részletben foglalkozott a ferencvárosi parkoltatás csődjével. Megírtuk: az Atlasz Informatika Kft. együtt indult 2018-ban Ferencvárosban egy parkolásüzemeltetési – végül eredménytelen – közbeszerzésen a budapesti parkolás kiskirályával, Kupper András cégével.
Az ügyvezető levelében kifejtette: az Atlasz Informatika Kft. az 1997-es alapítása óta foglakozik közterületiparkolás-ellenőrzési szoftverek fejlesztésével, ő pedig személy szerint 1996 óta foglalkozik ezzel a témakörrel. Mint levelében írta:
aki ezzel a témakörrel foglalkozik az tisztában van vele, hogy ez egy szűk szakma, kevés ember mondhatja el magáról, hogy nagyon mélyen ismeri ennek a témának a szoftver szakmai részleteit, minden “csínyját bínját”, én ezek közé tartozom.
Mészáros Dezső kifejtette azt is, hogy az iCell Mobilsoft Zrt. technológiai igazgatójaként a Hu-Go távolság arányos elektronikus útdíjrendszer megalkotójaként 2013-ban miniszteri kitüntetést kapott a munkájáért. Hozzátette: jelentős munkát végzett az EKÁER (NAV – Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrzési Rendszer) megalkotásában és a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer kidolgozásában is.
Magyarország számára a Hu-Go rendszer és az EKÁER révén elért többlet adóbevétel jelentősen hozzájárulnak ahhoz a “gazdasági csodához”, amely az elmúlt 50-100 évben páratlanul kiemelkedő gazdasági teljesítmény elérését hozta el az ország számára.
– írta levelében. A parkoltatási szakmáról szólva kifejtette:
mivel nem sok szereplő van ezen a piacon, ha valakinek a munkájával valahol nem voltak megelégedve – márpedig a IX-kerületben egységes közvélekedés volt a kialakított parkolási-rendszer rossz voltáról – akkor ha mást akart választani a tulajdonos Önkormányzat, akkor a hozzánk fordult. 1998 óta működik a szoftverünk a mai napig az V. kerületben, amely az egyik – ha nem a legeredményesebb – üzemeltető ma Magyarországon. De ezen kívül használja rendszerünket a 13-ik kerületi üzemeltető 1999 óta, a 6ik kerületi üzemeltető 2006 óta. Használják Miskolcon 2004 óta, használják még Egerben 2004 óta, Nyíregyházán 2007 óta, Szekszárdon és még néhány üzemeltetőnél. Az elmúlt évek alatt a tulajdonos önkormányzatok a politikai paletta összes színárnyalatát felvették már és azóta is tanúi lehetünk újabb változásoknak. Mi mindig a szakmai eredményeinkkel tettük le névjegyünket az asztalra és pártpolitikától függetlenül végeztük munkánkat – alapvetően a köz érdekét szolgálva. Természetesen egy gazdasági vállalkozás vezetőjeként minden olyan lehetőségre lecsapunk, ahol olyan szereplők helyett pozícióba kerülhetünk, akik hozzánk képest sokkal rövidebb ideje foglalkoznak ezzel a parkolási szoftver szakmával és tőlük piacot tudunk elvenni. Így történt ez a IX. kerületben is. A tulajdonos önkormányzat számos problémát érzékelt a korábbi parkolás üzemeltetésben és kiírtak korábban egy közbeszerzést, amely valóban eredménytelen lett, és amikor 2019 december 31 lejárt a korábbi szerződés,azt nem kívánták meghosszabbítani. Mi mindenkinek adtunk és adunk ajánlatot, aki tőlünk árajánlatot kér. Így történt ez a IX kerület esetében is. Mint korábban is említettem az elmúlt 22-23 évben a megrendelői oldalon a politikai paletta összes lehetséges részvevője szerepelt az önkormányzati testületekben, akiktől áttételesen megbízást kaptunk.Személyes részvételem a Bolgár, a Kazah, a Cseh, a Görög, az Indonéz útdíjrendszer tenderekben, mint vezető szakértő, ahol közvetett módon a Magyar Államot képviseltem is mutatja elkötelezettségemet
– zárta levelét az ügyvezető.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS