Az Átlátszó.hu adatigénylése nyomán derült fény arra, hogy egy áprilisban indult, a Széchenyi2020 uniós fejlesztési programot népszerűsítő kampány tortájából is igen szép falatot hasított ki a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó médiacsoport. “Simicska a HírTV-n, a Magyar Nemzeten, a Class FM-en és közterületi megjelenéseken keresztül legalább 170 millió forintot keres a kampánnyal” – írja a portál. Ennyi pénzért hirdethetik a kissé furcsa jelmondatot: “Legyen a jövőnk különb a múltunknál! Munka, szorgalom, lelkesedés teszi azzá! – Széchenyi2020.”
Egy korábbi, idén nyárig érvényes miniszterelnökségi megbízás értelmében az uniós fejlesztések kampányának kizárólagos médiavásárlója a szintén Simicska-érdekeltség Inter Media Group (IMG) Kft. Bár ezeket a kampányokat előre eltervezik, de a PestiSrácok.hu kiadója is ismeri az IMG gyakorlatát, amelyben a hivatalos megrendelőket mindig egy hónapra előre, a kampánystart előtt néhány héttel állítják ki. A Széchenyi2020 kampány 170 millió forintos megbízását tehát idén márciusban kaphatta meg Simicska-médiacsoportja, már azután, hogy a vállalkozó hadat üzent Orbán Viktor miniszterelnöknek és médiumai vezetőit pedig arra próbálta kényszeríteni, hogy 180 fokos fordulatot vegyenek az addigi értékrendhez képest. A megrendelések listáját a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikáért felelős helyettes államtitkárságának is jóvá kell hagynia, amelyet Csepreghy Nándor vezet. Az Átlátszó.hu cikkéből nem derül ki, hogy erre a jóváhagyásra mikor és pontosan milyen körülmények között került sor.
Az összesen 889 millió forintos kampánymegbízásból egyébként a TV2 közel 90 milliót, az Index és az Origo is 42-42 milliót, a közmédia három tévécsatornája 58 milliót, a Viasat 40 millió forintot, a Simicskához közel álló Fonyó Károly tulajdonolta Metropol 59 milliót, a Napi Gazdaság 19 milliót, míg a közszolgálati rádió csatornái 29 millió forintot kaptak. A vidéki lapok mindössze 8,8 millión osztozhatnak, míg a közterületi-és járműkampány 152 milliót visz el.
Forrás: Átlátszó.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS