A BKK nem büntetheti az autósokat azért, mert nem a közösségi közlekedést használják. Azonban apró fejlesztésekkel, például okostelefonon lefoglalható P+R parkolóhelyekkel vonzóbbá tehető a tömegközlekedés – mondta Dabóczi Kálmán, BKK vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában.
A szombati közlekedési káosz, amit a város különböző pontjain tartott rendezvények okoztak, illetve a korábbi hetek különböző eseményei miatti nagy torlódások rámutattak, hogy hiányosságok vannak a területfoglalási engedélyek kiadása, összehangolása terén – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója.
“Összeállítottunk egy olyan adatbázist – ez egy újdonság és elnézést, hogy ezzel eddig tartoztunk a városnak, ez a fajta koordináció intézményesen hiányzott eddig a rendszerből -, amely az összes nagy fejlesztést, nagy uniós projektet és a nagyrendezvényeket is tartalmazza. Föl lehet egy Google Maps-re is tenni azonnal, remélhetőleg egy-két héten belül kész lesz a fejlesztés. Proaktív módon előre be tudjuk mutatni, hol milyen forgalomkorlátozások várhatók” – ismertette a BKK vezérigazgatója.
Az utólagos korrekciók között említette a 4-es 6-os pótlóbuszok számának csökkentését, mert az első napok tapasztalata alapján kiderült, a kelleténél több a busz, így nagyobb forgalmi fennakadást okoznak. A munkálatok várhatóan május 24-én fejeződnek be a Nagykörúton.
“A második lépés pedig az, hogy a forgalmi csomópontokon a lámpák hangolásához hozzá lehet nyúlni, ésszel. Figyelve, finomhangolva és folyamatosan adatot gyűjtve a forgalmi szokásokról ezeket össze lehet illeszteni” – mondta Dabóczi Kálmán.
A Széll Kálmán tér felújítása és a Budai fonódó villamoshálózat építése azonban mindenképpen okoz dugókat az év végéig.
A Komjádi uszoda körüli forgalomkorlátozások sem maradnak fent, ám a forgalmi rend, a parkolóhelyek száma bizonyosan módosul majd a korábbiakhoz képest – mondta Dabóczi Kálmán, hozzátéve, ha élhető környezetet szeretnénk a városban kialakítani, közepéről indulva az autós közlekedés csillapítása mindenképpen helyénvaló.
“Közösségi közlekedéspárti vagyok, de nem autóellenes. Nem szúrhatunk ki senkivel, nem büntethetünk senkit azért, mert közlekedni kíván. Nem lehet sem az autósokat, sem a kerékpárosokat, sem a gyalogosokat büntetni azzal, hogy ők olyan módon szeretnék a mobilitási igényüket kielégíteni. Nekünk nincs jogunk felülbírálni, hogy ki miért akar közlekedni és azt sem, hogy mivel. Viszont befolyásolni tudjuk, olyan információt adni egy P+R parkolóban, hogy hány szabad hely van, vagy olyan alkalmazást fejleszteni, amivel egy adott idősávra be tudok foglalni egy helyet a P+R-ben. Ezek az apró fejlesztések azok, amelyekkel sokkal tudunk tenni azért, hogy egy intelligens közlekedési rendszert építsünk Budapesten” – hangsúlyozta a BKK vezetője.
Dabóczi Kálmán szerint kiemelten fontos a menetrend betartása és annak viszonylagos változatlansága, mivel sokan előre kiszámítva az átszállásokat mennek munkába vagy iskolába.
Forrás: InfóRádió
Facebook
Twitter
YouTube
RSS