Úgy tűnik, Tarlós István főpolgármester korábbi víziói testet öltenek a fizikális térben. A portál birtokába került egy BKK-ás belső levél, amelyből kiderül, hogy a január 27.-ei Fővárosi Közgyűlés döntött és teljesen szétszedik a “hatáskörén túlterjeszkedő” BKK-t. Április 1-től a közúti ágazat és a tömegközlekedés teljesen szétválnak, a BKK-nak a tömegközlekedés megrendelése és a taxik ellenőrzése marad.
Ez azt jelenti, hogy megváltozik a teherforgalmi és a parkolási közszolgáltatásokkal, valamint a személytaxi-szolgáltatással kapcsolatos feladatok struktúrája. A BKK-nál csak az általános közútkezelői stratégiai feladatok (stratégiai tervek, kiemelt fejlesztések, programok koordinálása, információk közzététele) maradnak. A közutak üzemeltetési, fenntartási és felújítási feladatait, és a közútkezelői igazgatási, ellenőrzési, vizsgálati feladatokat átveszi a Budapest Közút Zrt.
A súlykorlátozott behajtási forgalom ellenőrzését, a közúti forgalomszervezést és a baleseti helyszínelést a Közterület-felügyeletből alakult FÖRI (Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság) végzi majd áprilistól, ahogy a FÖRI alá tartozik majd az engedéllyel nem rendelkező gépjárművek helyszíni szankcionálása is.
A változások jobb világot hozhatnak a budapesti autósoknak
Az Index cikke szerint az egyébként erőteljesen tömegközlekedés orientált főváros felülbírálja a Budapest közlekedésfejlesztési terveit tartalmazó Balázs Mór-tervet, „az autóforgalom korlátozása és tiltása ugyanis hibás szemlélet”.
Az elképzeléseket azóta kritizálta a Kerékpáros Klub és a VEKE is. Nagy problémája a paradigmaváltásnak, hogy fejlesztésre csak uniós forrásból van, lehetősége a fővárosnak az unió pedig nem támogat autós (közúti) beruházásokat, csak az úgynevezett fenntartható fejlődéshez társítható közösségi közlekedési valamint környezetbarát közlekedési projekteket.
A teljes cikk itt olvasható!
Forrás: Index.hu
Fotó: origo.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS