Debrecen a magyar járműgyártás, buszgyártás egyik fellegvára lehet – mondta a nemzetgazdasági miniszter, miután az EvoBus Hungária Kft. és az ITK Holding Zrt. képviselői szándéknyilatkozatot írtak alá, amely alapján új buszokat gyártanak majd a hajdú-bihari megyeszékhelyen.
A Daimler tulajdonában álló német EvoBus GmbH magyarországi vezérképviselete és a magyar társaság szándéknyilatkozata szerint az EvoBus Hungária „alacsony belépésű” alvázakat szállít az ITK Holdingnak, amelyekre a magyar cég saját, 2017-re várható fejlesztésű autóbusz-felépítményt tervez. A gyártás 350 munkahelyet hoz létre Debrecenben.
Varga Mihály szerint a szándéknyilatkozat azt is jelenti, hogy a Mercedes-Benz, a világ egyik vezető járműgyártója a sajátjával egyenértékű teljesítményt és minőséget vár egy magyar cégtől. A régi hagyományokkal rendelkező magyar autóbuszgyártás fellendülése nemzetgazdasági érdek – jelentette ki. A nemzetgazdasági miniszter kitért arra, hogy a kormány a következő 3 évben mintegy 35 milliárd forintot kíván fordítani a buszgyártási programra. Mint mondta a buszgyártás olyan terület, ahol viszonylag rövid távon is lehet eredményeket elérni, új munkahelyeket létrehozni.
A költségvetésnek is 30-35 milliárd forintos éves többletbevétele származhat az ágazatból, ha a terület fejlesztése eléri a kívánt szintet – tette hozzá. Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, a cégcsoport 50 millió eurót (több mint 15 milliárd forint) fordít saját forrásból a járműfejlesztésre és a gyártási infrastruktúra bővítésére, és már eddig is ugyanennyit ruházott be a magyarországi közösségi közlekedésbe. Kitért arra, hogy egy magyarországi cégnek sokat jelent, hogy a kormány olyan ágazati stratégiát alkot, amelyre érdemes saját kockázaton beruházásokat végrehajtani és munkahelyeket teremteni, nemzetközi együttműködéseket kialakítva. Jörg Schmidt, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, az elmúlt 3 évben 400 alacsony padlós Mercedes-Benz buszt helyeztek üzembe Budapesten, és további 25 hibrid busz üzemel Kecskeméten.
A mai megállapodásban szereplő, 12 méter hosszú, Euro 6-os motorral felszerelt alvázak a spanyolországi Samano városából érkeznek majd, és alapvetően elővárosi, regionális buszvonalakat szolgálnak ki, valamint kisebb városokban városi buszvonalakat is, ahol nem túlterhelt a közösségi forgalom. Az ITK Holding eddig sem volt ismeretlen a hajdúsági megyeszékhelyen, hiszen 2009 óta ez a cég biztosítja a város autóbuszos tömegközlekedését.
magyaridok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS