Az ellenzéki összefogás bevetette a digitális “hátszélnek” becézett népszerűsítési kampányt a Facebook-on – írta az “Albertirsa konzervatív hangja” című Facebook-oldal. Mint kiemelik, a közösségi oldalon alvó kamuprofilok kezdték meg a kampányt az ellenzéki összefogás jelöltjei mellett, gyanúsan egymáshoz időzítve tevékenységüket. Mint megjegyzik, a kampányokat az e célra alakított stábok vezérlik és készítik elő, és ezen erőforrásokat ugyanúgy elosztják a jelöltek között, hogy épp melyik körzetben kell az adott jelöltet erősíteni.
Az “Albertirsa konzervatív hangja” Facebook-bejegyzésében hívja fel a figyelmet arra, hogy az oldal birtokába került belső információk szerint több választókörzetben, például a Pest megyei 10-es választókerületben bevetették a digitális “hátszélnek” becézett népszerűsítési kampányt az ellenzéki összefogás stratégái. Mint hozáteszik, erről még novemberben született döntés az ellenzéki összefogás berkein belül. A mechanizmus lényege, hogy alvó álprofilok segítségével alkalmas időben balliberális propagandacikkeket kezdenek megosztani Facebook-csoportokban. A bejegyzés példaként említi, hogy a Pest megyei 10-es választókerület jelöltjének, Gér Mihálynak a népszerűsítésére éppen pénteken indult a digitális “hátszél” műveletete. Egy Dalton Ezzat nevű álprofil novembertől “pihent” a közösségi portál több csoportjában, pénteken azonban aktiválták. Mint írják,
beszédes az a tény is, s erre informátorunk is rávilágít, hogy ezek a robot-profilok rendre ugyanazon séma és időpontok alapján indulnak el, és célirányosan népszerűsítik az adott ellenzéki jelölteket. E tekintetben a 10-es választókerület sincs más helyzetben, itt is elindult Gér Mihály digitális “hátszél” programja, amely 0-24-ben képes megadott tartalmakkal népszerűsíteni a jelenleg önkormányzati képviselőként is dolgozó jelöltet. Ékes példája ennek, hogy Gér Mihály egyik, videóval is ellátott posztja még a helyi apróhirdetési csoportba is kikerült.
Mint megjegyzik, Albertirsa városában Márki-Zay Péterre elenyészően kevesen voltak kíváncsiak; ez indokolhatta azt, hogy a digitális “hátszél” kampány éppen ma indult el. Mint hozzáteszik, úgy tudják, hogy több választókörzet netes felületein indulnak be a fentiekhez hasonló kampányok olyan profilokról, amelyek pusztán a kampány érdekében, a választók megtévesztésére lettek létrehozva. A kampányokat az e célra alakított stábok vezérlik és készítik elő, és ezen erőforrásokat ugyanúgy elosztják a jelöltek között, hogy épp melyik körzetben kell az adott jelöltet erősíteni.
Forrás/Fotó: Facebook
Facebook
Twitter
YouTube
RSS