Bár a baloldali kormányok alatt azt szokhattuk meg, hogy a külföldi befektetők terjeszkednek a magyar piacon, úgy tűnik most fordult a kocka, és a magyar, illetve kelet-közép-európai nagyvállalatok kezdtek európai terjeszkedésbe. A Duna House Group hetvenszázalékos tulajdonrészt szerzett az olasz HGroup cégcsoportban, a jövőbeli opciós lehetőségekkel pedig akár száz százalékra nőhet a Duna House részesedése az olasz hitelközvetítőben.
A HGroup cégértéke elérheti a negyven-negyvenötmillió eurót, a vételár első részlete 11,3 millió euró, ez az akvizíció lezárásakor esedékes. Az országos lefedettségű, Bergamo központú HGroup, a cégcsoport leányvállalatán, a Credipass-on keresztül csaknem ezer pénzügyi szakértővel Olaszország második legnagyobb hitelközvetítője a hálózati méret alapján, és a tervek szerint jövőre az első lesz. Az olasz cégcsoport jelentős biztosításközvetítési tevékenységet is végez, és elkezdte felépíteni ingatlanközvetítői üzletágát is. A HGroup 2021-re becsült EBITDA-ja 4,5 millió euró (1,6 milliárd forint), a Duna House Group pénzügyi mutatószámával konszolidálva pedig ez az érték elérheti a tizenegymillió eurót (négymilliárd forintot). A bővülő cégcsoport által közvetített hitelállomány együttesen meghaladhatja a kétmilliárd eurót (hétszázhuszonhatmilliárd forintot), összesen pedig csaknem ötezer hitel- és ingatlanközvetítő fog a cégcsoportnál tevékenykedni. Az akvizícióhoz kapcsolódóan a Duna House Group további, legfeljebb hatmilliárd forint értékű NKP-kötvény kibocsátását fontolja meg pénzügyi helyzetének megerősítése érdekében, a HGroup meglévő adósságának refinanszírozását, egyéb lehetséges akvizíciókat és a cégcsoport osztalékpolitikáját figyelembe véve. A tranzakciót azonban az újabb kötvénykibocsátás nélkül is le tudja zárni a Duna House Group. Az akvizíciót rendkívül fontos mérföldkőnek nevezte Guy Dymschiz, a Duna House Group társalapítója és társvezérigazgatója, hangsúlyozva, hogy ez amellett, hogy piaci jelenlétet biztosít Európa egyik legnagyobb országában, jelentősen növeli a cég méretét és profittermelő képességét, miközben új lehetőségeket nyit meg a további terjeszkedésre a nyugat-európai piacokon.
Egy lépéssel pedig közelebb kerülünk célunkhoz, hogy cégcsoportunk piacvezetővé váljon az európai lakossági ingatlan- és pénzügyi szolgáltatások területén
– hangsúlyozták a cég közleményében.
Forrás: MTI; Fotó: MTVA/Róka László
Facebook
Twitter
YouTube
RSS