Guerre aux cons, paix aus trus-de cul
(Háború a hülyéknek, béke a segglyukaknak)Engels levele Marxhoz 1869. június 22-én
(A fenti idézet miatt kéretik Marx és Engels elvtársakat, valamint mai követőiket feljelenteni, nem engem!)
Mindazoknak, akiket érint, továbbá azoknak is akik csak szeretnék ha érintené őket bizonyára örömhír, hogy kezdődik a jeles évi buziparádé, már hozzáférhető a műsor is, melyet „50 civil szervezet és magánszemély” szervezett; mint olvashatjuk. Nagy buli lesz minden bizonnyal.
Ott láthatjuk majd a keresztényeket, mint Lukácsi Katalin, a demokratákat, mint Gyurcsány és az összes többi feltűnési viszketegségben szenvedő közéleti celebet. Külön izgulok, hogy a megcukisodott Jobbikból ki fog coming outolni a parádén. Szinte biztos az is, hogy ott vonulnak majd a Forbes magazin ominózus listáján szereplő bátor magyarok egytől-egyig. Lesz közülük aki von Hause aus jelenik meg és lesz aki csak úgy. Nagyszerű alkalom ez nekik, hiszen rövid időre és méltó társaságban úgy tehetnek, mintha léteznének. Sajnos fájón fog hiányozni az amerikai nagykövetasszony, hogy táncokat lejtsen, de hát változnak az idők. Amúgy ha az új nagykövet-jelölt, ez a Cornstein nevezetű kövér zsidó táncolna a menet élén, akkor jobb érzésű buzik bizonyára riadtan haza is mennének.
A keményvonalas buzikon kívül ott fog lejteni tehát a haladó értelmiség, azok, akik a minap is tisztelegtek a proletariátus nagy tanítói, Marx, Engels és Lukács emléke előtt az MTA Filozófiai Intézet rendezésében.
Pedig ha tudnák…
Zárójel. Buli volt. Az MTA Filozófiai Intézetében Lukács Györgyről a hazánkban világhírű filozófusról és a ’68-as eseményekről beszélgettek az arra hivatottak. Az összejövetel címe a semmitmondó „1968 és a magyar filozófia” volt, pedig szerintem sokkal kifejezőbb lett volna a „Lukács, vagy 1968 volt kártékonyabb?” elnevezés. A résztvevők koreloszlását szemlélve, az emberben olyan érzés támad, hogy egy jótékonysági eseményt lát, ahol a „Kun Béla” úttörőcsapat pajtásai szórakoztatják a szociális otthon lakóit, az ápoltak vén füleiknek oly kedves, az ifjúságukat idéző régi műsorszámokkal. A lakók pedig felbuzdulván ezen, korukat feledve, visszaszórakoztatják őket. Öregember nem vénember. Avagy: a vén kecske is megnyalja a sót. Szép lehetett. Zárójel bezárva.
Miután továbbra is az a meggyőződésem, hogy a haladók alapvetően nem olvasták/olvassák a marxizmus klasszikusait – ez az egyik legfontosabb oka annak, hogy ennyire rajonganak értük – megfogadtam, hogy a napi aktualitások kapcsán igyekszem számukra megvilágítani idoljaik véleményét az aktuális eseménnyel kapcsolatban.
Emlékeztem rá, hogy egyszer már nagyon jót röhögtem ezzel kapcsolatos vélekedésükön; ki is túrtam Engelsnek 1869. június 22-én Marxnak írt levelének egy részletét, mely szó szerint emígyen hangzik: „Az Urning[1], amit küldtél, nagyon fura szerzemény. Nagyon természetellenes kinyilatkoztatások ezek. A pederaszták kezdenek szerveződni, és kezdik felmérni, milyen erővel bírnak az államban. … Guerre aux cons, paix aus trus-de cul – ez lesz a jelszó mostantól. Még szerencse, hogy mi magunk túl öregek vagyunk ahhoz, hogy attól kellene tartanunk, hogy e párt győzelmekor fizikailag kell kifejeznünk a győzteseknek hódolatunkat. De az ifjabb generáció! Egyébként csak Németországban történhet meg, hogy egy ilyen fickó a nyilvánosság elé állhat [és] elméletet alkothat ebből a mocsokból…”
Látnoki szavak.
A dicső felvonulás láttán – bizton állíthatjuk – Marx és Engels elvtársak forognak a sírjukban, és nehezen lennének elképzelhetőek, amint szivárványos zászlók alatt az első sorban vonulnak „Hátulról a kizsákmányolás ellen” feliratú táblákkal. Ők még egy boldogabb korban éltek, mikor az efféle dolgok néhányak meglehetősen undorító magánéletét képezték és elképzelhetetlen volt, hogy ebből valamiféle össztársadalmi ügy kerekedjék. Híre sem volt még akkoriban a pszichológiának, amely megcsócsálva a kérdést, szemünkbe köpte azt, mint „az ember” elfogadandó tulajdonságát. Erről Lukács elvtárs egyébként így ír: „ha megkezdődött a pszichológia szerepe az életben, akkor vége az élet minden egyértelmű becsületességének”. És valóban.
Visszatérve a nagyszerű eseményre, sajnálattal kell megállapítanunk, hogy az elérte célját.
Beletörődtünk, hogy egy agresszív kisebbség – összefogva a korszellemet képviselő, szórakoztató iparrá degradáló un. „kultúrával” – rákényszerít bennünket, hogy némaságba fojtsuk undorunkat. Erőt vett rajtunk a kártékony tolerancia, mely arra kényszerít, hogy feladjuk elveinket és közömbösen elinduljunk egy úton, melyről nem lesz visszafordulás.
***
[1] Engels itt valószínűleg egy bizonyos német jogász, Karl Heinrich Ulrichs „Argonauticus” című művére utal. Az “urning” szót Ulrichs alkotta, jelentése: férfi(ak)hoz vonzódó férfitípus. Szerintem találóbb, mint a „meleg”.
Popacsek
2018-06-09 at 11:54
Láttam régen egy filmet, amiben homoszexuális férfiak csókolóztak. A hányingert sikerült elkerülnöm. A negatív élmény ellenére elfogadom őket, és nem szeretném, hogy emiatt negatív megkülönböztetésben részesüljenek, hiszen nem tehetnek róla, hogy ilyenek. De ennél tovább nem kellene menniük. Ha nyilvánosan gusztustalankodnak, reklámozzák a saját betegségüket, az már más tészta (olvastam, hogy egy előző alkalommal az egyik a farkát verte a Magyarország térképre!).
Ezzel épp azokat vesztik el, akik megértést tanúsítottak irányukban.
Lehet, hogy ez a cél? Egymásnak ugrasztani mindenkit? Heterót a homóval, férfit a nővel, vallásost az ateistával?
olszal
2018-06-08 at 11:36
Jó írás, mert vitát gerjesztett.Tartalmilag is összeszedett…tipikus Aristo szerzemény.
Az jó, ha leíródik akár név nélkül is a vélemény.Ki-ki pártállása és vehemenciája szerint tette amit tett, ettől még nem dől össze a világ,és semmit nem veszít értékéből az írás tatalma.
Gratu a szerzőnek.Sokadszorra! ☺
Matyko-X
2018-06-07 at 18:49
Aristo utolsó bekezdésével nem értek egyet, kivételesen.
De ez a dolog lényegét érinti: NEM, nem törődünk bele és nem fogadjuk el, hogy a hazugságaikat ránk kényszerítsék! Ezért nem használunk hamis megnevezéseket, mint a “meleg” és más hasonló baromságokat!
Miért nem nevezik egyszerűen és valósan homoszexes-nek ezt az egész bandát, és összes rendezvényeit? Mert egy barom valamikor kitalált egy hamis megnevezést, egy hamis világra?
khm
2018-06-07 at 14:52
kicsi bácsi!
Hát neked a borotválkozás utáni arcszesztől is After Sérved van!
Péter
2018-06-07 at 12:59
Ács a senkiházi dékás szivárványlovag leleplez.Mi lenne ha saját nevén regisztrált volna a Facebookra hőscincér úr?
Péter
2018-06-07 at 12:57
Gratulálok Aristo,nagy lett az olvasottsága a marxista buzik között is,látható a hozzászólások tartalmából.
Külön gratulálok Ács művésznéven beíró senkiházi dékás szivárványlovagnak.Persze saját nevén nem mer hozzászólni.
Ateista
2018-06-07 at 11:20
Gyenge stílusban megírt, dilettáns cikk. Az elkövetőnek fogalma sincs a témáról.
khm
2018-06-07 at 14:53
Írtál valahová?
Andreï Andreïevic
2018-06-07 at 00:24
Franciául helyesen az idézet második részének a lyukra vonatkozó tagját így írják :
… aux trous …
Persze lehet hogy Engels írta el annak idején, mert túlságosan belegondolt…
neaddfel
2018-06-06 at 16:37
Sütő László, a Baranya Megyei Közgyűlés DK-s képviselője
2015 júl. 07
„az orvostudomány minden kromoszóma rendellenességet betegségnek tart, nem lehet kivétel a nemi kromoszómáé”. „A szexualitás a fajfenntartó ösztönön alapul, ergo férfi és nő között természetes. Utódnemzésre képtelen párkapcsolat normális országban nem lehet családmodell!! Amúgy nem érdekel ha valaki a szőrös, fekáliás végbélnyílásra gerjed, de ez legyen a magánügye! Az én toleranciám odáig terjed, hogy betegségnek tartom!!”
neaddfel
2018-06-06 at 16:36
Sütő László, a Baranya Megyei Közgyűlés DK-s képviselője
2015 júl. 07
„az orvostudomány minden kromoszóma rendellenességet betegségnek tart, nem lehet kivétel a nemi kromoszómáé”. „A szexualitás a fajfenntartó ösztönön alapul, ergo férfi és nő között természetes. Utódnemzésre képtelen párkapcsolat normális országban nem lehet családmodell!! Amúgy nem érdekel ha valaki a szőrös, fekáliás végbélnyílásra gerjed, de ez legyen a magánügye! Az én toleranciám odáig terjed, hogy betegségnek tartom!!”
csakafidesz
2018-06-06 at 17:09
Van aki a kutyájára gerjed, de nem mondja rá senki, hogy ez normális dolog..
khm
2018-06-06 at 16:00
Semmiféle toleranciát nem fedeztem fel magamban,mikor ezeknek a felvonulásáról van szó! Ha betegek,kezeltessék magukat. Ha felvonulnak,hogy bosszantsák a normális többséget,akkor erős viszketést érzek a tenyeremben.
tzar
2018-06-06 at 15:09
Kit érdekel a normális (a sajnos valóban passzív többség) oldalán a “rendezvény” szövege? A lényeg az utolsó bekezdésben van, ha nem vette volna észre a hozzászóló, amin semmilyen szöveg nem változtat.
Új
2018-06-06 at 15:04
“…Erőt vett rajtunk a kártékony tolerancia, mely arra kényszerít, hogy feladjuk elveinket és közömbösen elinduljunk egy úton, melyről nem lesz visszafordulás…”
A szerzőre legkevèsbé a tolerancia jellemző. Ennek ellenère nem állítom, hogy az íràsa kártékony. Legfeljebb leleplező. És nem kevèsbé exhibicionista, mint azok, akiket ezzel a jelzővel és nèv szerint idèz. Olyannyira, hogy èszre sem veszi: a rendezvèny hírverésèhrz hatèkonyan hozzàjárul.
magd@
2018-06-06 at 17:39
A közömbösség jobban megfelelt volna! Csak egymással és egymásnak vonulnak, azaz maguk között lesznek, mint minden nap.
Ki mit szeret szép az annak!
Karl Kautsky
2018-06-06 at 14:14
Ha egy blogger még ahhoz sem veszi a fáradságot, hogy meghallgassa vagy elolvassa annak a rendezvénynek a szövegeit, amit kritizál, akkor nyilvánvaló, hogy nem szakmai kritikát fogalmaz meg, hanem közéleti bulvárfantasyt ír.
csakafidesz
2018-06-06 at 17:02
A buzik nem érdekelnek minket. Ha majd túl szemtelenek kapnak a pofájukba, egyébként húzzak el a fenébe és örüljenek egymásnak. Javasolom a buziparádét az Andrássy út helyett a Maglódi úton megrendezni.
csakafidesz
2018-06-06 at 17:07
Milyen szöveg? Kell ehhez a dologhoz valami kommentár? Nem érdekel minket. Nekünk csak az a fontos, hogy ne az Andrássy utat foglalják le, hanem mondjuk a Maglódi útra menjenek felvonulni.
magd@
2018-06-06 at 17:35
A Maglódi úti kulissza túl “egyszerû” e meleg, baráti közösségben való felvonuláshoz.
Pedig ott jobban lehetne népet pukkasztani.