Egy elektromos “repülő autó” prototípusát mutatta be hétfőn Tokió közelében a japán NEC elektronikai cég.
A vállalat abikói üzemében tartott bemutató során a négy propellerrel felszerelt drónszerű jármű 3 méteres magasságba emelkedett, majd nagyjából egy percnyi lebegés után visszaereszkedett a talajra. A 3,9 méter hosszú, 1,3 méter magas és 3,7 méter széles “repülő autó” egy biztonsági okokból felállított gigantikus ketrecben hajtotta végre a tesztrepülést. A pilóta nélküli, 148 kilogrammos jármű az NEC által kifejlesztett szoftvert használja a repülésirányításhoz és a helymeghatározáshoz. A cég maga nem akar repülőautó-gyártással foglalkozni, de reményei szerint az általa kidolgozott technológiát fogják használni 2023-tól ezekben, az első körben teherszállításra használt járművekben. A vállalat azt tervezi, hogy annak a Cartivator nevű japán startupnak ajánlja fel a technológiát, amellyel tavaly írt alá megállapodást. A több, mint 80 másik vállalat, köztük a Panasonic és a Toyota Motor támogatását élvező Cartivator 2023-tól akarja üzembe helyezni két férőhelyes repülő autóját, és 2026-ra már tömeggyártást tervez. A japán kormány szívügyének tekinti a repülő autók fejlesztését, és a helyi magánszektorral együttműködve igyekszik felvenni a versenyt az olyan globális riválisokkal, mint a Boeing, az Airbus és az amerikai Uber Technologies. A repülő autók a turizmus, a szabadidős tevékenységek, a teherszállítás terén és a katasztrófa sújtotta területeken zajló mentési munkálatokban egyaránt hasznosíthatóak lennének, továbbá segíthetnének enyhíteni a közlekedési dugókat, ám a rájuk vonatkozó szabályozások még hiányoznak. A japán kormány ugyanakkor már a 2030-as években alkalmazná őket a városi közlekedésben.
Forrás: MTI; Fotó: compare.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS