Hiánypótló kutatást készített az Economx és a Pulzus Kutató, amiből kiderül, hogy leginkább a 18–39 éves, felsőfokú végzettségű korosztály vevő a dubaji csokoládéra. Ők azok, akik egy száz grammos szeletért simán kiadnak 2500 forintot, hogy azzal „egy kis luxust csempésszenek a mindennapokba”. Ugyanők lapozgatják szívesen Magyar Péter fotóalbumát és fizetnek tízezreket Puzsér Róbert ezoterikus zagyvalékaiért.
(Ambrózy és Vésey négykezes, közös karácsonyi társadalomkritikája üzenete)
Van ez az a marha okos társadalmi csoport, amelyik maga szerint joggal lenézi a buta, legfeljebb érettségizett, de inkább azt se, büdös, bunkó, vidéki Fidesz-szavazót. Ugyanezt a csoportot minden közvéleménykutatás alkalmával körbeünnepli a progresszív média, a lehető legjobban kihangsúlyozva, hogy az ellenzéki szavazók jellemzően felsőfokú, a kormánypártiak pedig alacsonyabb végzettségűek. Aztán most meg kiderül, hogy ezeket az öntudatos, polgáHi kaHakteHű, művelt figurákat a legegyszerűbb megvezetni bármilyen divatmajomsággal. Szegénykéim a díszdobozos Puzsér-létfejtési kánontól a dubai csokiig pattannak, minden kanyarban lehúzzák őket. Intimitáskoordinátor kéne a pénzük mellé.
Régi bölcsesség, hogy a szegény embereken lehet a legjobban meggazdagodni, hiszen őket akárhányszor meg lehet nyúzni újra és újra. A budai hegyvidéken és az agglomerációban ellenzékivé moralizálódott felső középosztálybeliek azonban lassan rácáfolnak erre a tételre. Ez a – jellemzően vállalkozó vagy multis hátterű – réteg a legnagyobb nyertese a 2010 óta folytatott gazdaságpolitikának, olyan jó dolguk lett, hogy a hétköznapi élethelyzetek megoldása mellett/helyett már van idejük és erejük eltartott kisujjal megfejteni a társadalom nagy igazságait. És persze ennek a megszerzett társadalmi rangnak megfelelően költekezni. Az élelmiszerboltban és a politikában is 2500 forintért veszik meg azt, amiből ott van mellette a polcon egy ugyanolyan hitvány termék 600 forintért.
A pénzzel ugyanis a legritkábban jár együtt a bölcsesség és az ész, aki meg költeni akar, annak egyetlen sorvezetője az árcímke: ami drága, az biztos jó, de legalábbis menő. Érdemes egyszer hallgatózni egy borboltban, amikor a polgáHi kaHakteHű vásárló leemeli a legdrágább bort, majd megkérdezi az eladót, hogy mit kell tudni a vonatkozó palack nyújtotta élményről. A rutinos személyzet ilyenkor elmeséli, hogy van benne hátul képzett szilvaíz, kellemes savgerinc, játékos tachionok, továbbá Szekszárdon, ahol a szőlő termett, ott a legvékonyabb a vulkanikus földkéreg, így a bor ízvilága válaszol a felső köpeny Gutenberg-Wiechert-felületének szilikátokban gazdag tartalmára is. Mehet a kártya, pitty-pitty!
Néhány ügyes szélhámos kiválóan fel is mérte, hogy nemcsak jó borokat meg egyéb minőségi, drága cuccokat lehet kifizettetni a sznobbá moralizálódottakkal, hanem mindenféle silány szemetet is.
„Huszonöt év létfejtésének, életfejtésének és tudatfejtésének teljes kánonja”
– így nevezte el a szektavezetői szerepre törő Puzsér Róbert a betűtésztából és negyedműveltségből összeöntött kocsmafilozófiáját, diszdobozba rakta a két, már amúgy is túlárazott könyvét, sorszámozta, díszkártyát rakott mellé, és csak 500 darabot csináltatott belőle. A különlegesség érzésére vágyó célközönség pedig rohan megvenni 39 ezer forintért, mert státusszimbólumnak hiszi azt, ami legfeljebb tüzelőanyagnak lenne alkalmas, és még a hátul képzett fingaízt is kiérezni véli, amikor a Buddha-szobrok, szerencsekövek, elefántszobrocskák és illatgyertyák között ott díszeleg a polcán a fekete alapon fehér iromány.
Visszatérve a dubaji csokira, a kutatásból kiderül, hogy a férfiak jellemzően képtelenek értelmezni a jelenséget, a középfokú végzettségűek pedig többnyire betudják a divatnak. A felsőfokú végzettségű és a női válaszadók többsége szerint viszont azért vált divatossá, mert „egyedi az ízvilága”, és „egy kis luxust hoz a hétköznapokba”.
Ahogy Puzsér ezoterikus létfejtései egy kis (nem csak) számukra érthetetlen filozófia-szerűséget, Magyar Péter ÉN-fotóalbuma meg egy csöpp reményt hoz az otthonaikba. Persze marha sok pénzért cserébe. És még annyit se kapnak érte, mint egy túlárazott palack borért, mert abban ugyan játékos tachionok és a Föld magmájából származó szilikátok nincsenek, de legalább (többnyire) finomak. Legyünk őszinték: a dubaji csoki legfőbb értéke ezen rajongók számára, hogy kevés van belőle, és ezért drága, így nem férhet hozzá akárki, hanem főleg ők. Valójában ez a luxus érzete.
Távol álljon tőlünk a társadalomkritika, de ahol a dubai csoki hozza a luxust, Puzsér a gondolatot, Magyar Péter a reményt és túlárazott palack bor a kiválasztottság élményét, ott valami nagyon nincs rendben. És erre a kilométerekről látszó megroggyanásokra, kiáltó ürességre és haszontalanság-érzésre repülnek rá korunk legnagyobb szélhámosai, akik a hitvány termékeikkel ígérik pótolni azt, ami hiányzik a szerencsétlen vásárló életéből. Ami legtöbbször ott van az orra előtt, de mivel olcsó vagy ingyen van, illetve nem illeszkedik a multis vagy vállalkozói nyomulásba: nem kell.
angolpuska
2024-12-25 at 09:06
Tisza-szektások, futás a boltokba, mert gyorsan fogy.
lecsó
2024-12-25 at 08:43
Ütős cikk, csak érteni kell, hogy miről szól! Nem az egyes termékekről, vagy azok kitalálóiról, hanem az azokkal átkurható barmokról. Akik, bár iskolázottak, mégsem értik, hogy a világ legjobb dolgai természetüknél fogva ingyenesek, és szinte mindenki számára elérhetők.
A csoda ismét elmaradt. A cikk ellen ajvéolók leginkább önmagukra ismertek. És ez így kafa.
bl
2024-12-25 at 08:39
Hiába minden, mert a nemzet g_áz_sze_relője után érkező semmihez se értők hada nem hozza el a mennyországot. Ha megárad a Tisza, csak a mocskot fogja lerakni mindenhová.
A szeretet kultúrájához egyébként sem kell semmi csak az igazság ismerete és szeretet. Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
Bela
2024-12-25 at 08:01
Ellenpéldaként nézzük a fideszes választók büszkeségét, a gááááá_zszerelő végzettséggel Zuccenberget megszégyenítő gazdasági érzékkel rendelkező lola kemény elszólását: “Legy_etek Bá_torak!”
Annyira magasan fejlett esztétikai érzékkel rendelkezik a nemzetigá__zsze_relő, hogy andikával Bordeauxba mentek borozgatni és ünnepelgetni. Igen az újgazdag fideszombi, IQ<-20 rétegre jellemző a fennhéjázó picsarázás és kivagyiság hírdetése mellveregetve.
Visszatérve az IQ harcos vidéki fideszes szavazótáborra, igen az egy jogos elképzelés, hogy az érettségivel nem rendelkező réteg ne kapjon szavazati__ogot, mert nem rendelkezik megfelelő tudással ahhoz, hogy felelősségteljes dõntést tudjon hozni. Igen a 8 általánossal nem rendelkező réteg a legkiszolgáltatottabb és egyben a legkönnyebben befolyásolható, amire a főni már rég rátette a mancsát.Azonban a romló megélhetési körülmények vidéken, posta és vasútbezárások, vidéki korházi osztályak bezárása a vidéket is élhetetlenné tette, ami MP és a Tisza fele.tereli ezeket a szavazókat is (lásd Tiszaszigetek).
Lehet intézni a menekülőstratégiát a főninek és sleppjének 26ban!
PB
2024-12-25 at 06:29
Egy kicsit kibukik a cikkből a szerző frusztrált diplomairigysége. Kellett volna tanulni.
Georg
2024-12-25 at 06:24
K*rva anyját Ambrózynak, hogy már Karácsonykor is a magyar borászok ellen hergel…komolyan az ilyen f*sz proli cikkek után még bárki elvárja, hogy a közép/értelmisegi réteg leszavazzon a Fideszre?
Frankó
2024-12-25 at 05:35
Friedmannak igaza volt.
Ha valaminek nem megy fel az ára, már meg se veszik. Ez a korosztály nemcsak a dubai csokival teszi ezt, hanem lakásokat is így vásárolnak felárral, meg bútort és kocsikat is. Újabban az utazást, meg az élményeket veszik, szülni meg nem.
Talpra magyar!
2024-12-25 at 01:38
Puzsér aromságait sem olvasom és az oldalára nem kattintok. Puzsér félék egyből fogyókúráznának és éhen is halnának mert én kezembe se fogom a portékájukat dubajival együtt. – Nem csak az ukrajnai háború miatti – energiadrágulás – miatt emelkedett a kakaó világpiaci ára de a kevesebb kakaó termés is drágította a csokik árát. Ráadásul keksz és egyéb ilyesmivel csökkentik a gyártok a táblás csokitermékeik kakaó tartalmát. – Német csokigyár Kinder csokijának a neve ellentétes az egyre kevesebb német gyermek születésével a svájcival osztrákkal …… is.
Theo
2024-12-25 at 00:27
Ha a dubai csokiban tényleg annyi pisztácia van, mint a képeken, akkor jogos, hogy drágább (mondjuk nem annyival). Én arra várok, hogy ez kiderüljön, az egzotikus bacikrol nem is beszélve, úgyhogy no rush.
A magyar borokat viszont nem venném ide, tényleg vannak köztük kitűnők és az áruk sem azért magas, mert halálra keresik magukat rajta, hanem mert a legtöbbet kis magyar gazdaságok készítik, sok emberi és kézi munkával. Őket támogassuk! Akár sznobsagbol is!
Puzsér, meg a tanítványa, szóra sem érdemes humbug….
Frenki
2024-12-25 at 00:05
És azok a gyagyagógusok is
kapnak béremelést akik ezt
a 18-39 éves korosztályt
“tanították”? Tanár embert
a pedagógus nem pótolja!!!
A betanított pedagógus
szintjén van alternatív
lehetőség érdemi munkára?
Blanca
2024-12-24 at 23:31
Üdvözöljük a legjobb szex társkereső oldalon — https://ok.me/x9LK1
m
2024-12-24 at 22:34
Szégyen, nem szégyen, én is vásároltam dubaji csokoládét. Rettenetesen kíváncsi voltam, mire az a rettenetes nagy hájp. Nem tudom, vagy nem elég üres a lelkem, vagy az ízlésem csámpa, nekem nem ízlett annyira, mint amilyen drága. Nem tervezek többet venni belőle, jó nekem a 600 forintos ugyanolyanszar – merthogy én is büdös, bunkó, vidéki Fidesz-szavazó vagyok.
túródóra
2024-12-24 at 22:34
Ha ezek betehetnék mégegyszer a lábukat a küszöb és az ajtó közé, csak akkor vennék észre a szavazóik , hogy ezek le sem sajnálják őket, újra kirabolnák az egész magyar népet , nem lenne itt munkahely, jólét, sem semmi, újra tele lennének a munkaügyi központok munkanélküliekkel, visszajönne a segély , a kosz, a mocsok, a feketézés, a megélhetési bűnözés. A szegénység. Ezt akarják ?
Xerxész
2024-12-24 at 21:43
olvastam ezt a “nagyívű” kutatást… már csak egy kérdésem van: 18-22 év között hogyan lehet valaki felsőfokú végzettségű? a sok pici ájnstájn rohangál az lidlaldspatecsóba dubájcsoklítot veszegetni…
csokoládé
2024-12-24 at 21:25
…így van srácok minek az a drága dubai marcipán a paraszt prosztó szalonnához szokott belibe..majd a fidesz féle zsidó mafia tudja mire kell költeni…nem dubai csokira az biztos hanem new yorki apartmanokra amit még a helyi gyémántkereskedő zsidó is fejvakarva néz…abból a beszédhibás zsidó fattyúk hármat vesznek közpénzen természetesen…így kell élni nem is a dubai csokit tömni a búrájába az embernek….közpénzen épült irodaház 6x-os áron ugyanitt eladó…csak “állami” ügyfeleknek….22:00 percig garantált az ár…utána szorzoval ugrik
kari
2024-12-24 at 20:33
a pesti sracok mert a dubai csokiban is magyar petert latjak. vannak bajok
boldog karacsonyt!