Budapest Főváros Kormányhivatala a jelenleg nem működő repülőtéri, 100E jelzésű buszjáratra szóló jegyértékesítése miatt indított eljárást a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) szemben. A kormányhivatal közleményében azt írta: az eljárást azután indították, hogy a kormányhivatal fogyasztóvédelmi főosztályára közérdekű bejelentés érkezett.
A BKK a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Deák Ferenc tér között közlekedő, 100E jelzésű járatát a koronavírus-járvány miatt nem üzemelteti, ennek ellenére a vonaljegyeket továbbra is értékesítette, megvásárolhatók voltak a jegyautomatákból és a mobiljegy-alkalmazáson keresztül is. Az eddigi információk alapján az utasok már tizenhatezer jegyet vásároltak a nem létező járatra, amellyel a fővárosi fenntartású BKK tizennégymillió forintos kárt okozott a vásárlóknak. A kormányhivatal adatszolgáltatásra kötelezte a BKK-t: választ kell adnia többi között arra, hogy hol és milyen módon hívták fel a közlekedők figyelmét a járat szüneteltetésére, a járat megszüntetése óta hány jegyet értékesítettek összesen, illetve milyen intézkedéseket tesz a BKK, hogy a megvásárolt vonaljegyek ellenértékét visszafizessék a fogyasztóknak – olvasható a közleményben.
A BKK szombaton közleményében tudatta, hogy módosították a jegyautomaták szoftverét, így azokból már nem vásárolható jegy a 100E repülőtéri buszra és a jövő héttől a koronavírus-járvány miatt nem közlekedő hajókra. A két lehetőség kiiktatása 2,8 millió forintba került. Mint akkor írták, a 100E közlekedésének leállásáról tavasszal tájékoztatták az utasokat, de mivel a leállást rövid időre tervezték, továbbra is lehetett elővételben jegyet váltani a járatra. A félreértések elkerüléséért többi között a pénztárakban tájékoztatták erről a vásárlókat, július óta pedig a fel nem használt jegyek teljes vételárát visszatérítik. Ennek ellenére az elmúlt fél évben több, mint tizenötezren vásároltak repülőtéri vonaljegyet, a BKK-hajókra pedig április óta hetvennyolc felnőtt és harminchét gyerek jegyet adtak el – ismertette a társaság a szombati közleményében. Közölték akkor azt is, hogy a társaság elismeri a felelősségét, a fel nem használt jegyek eladásából származó 14 millió forintot visszatérítik a vásárlóknak, illetve jótékony célra fordítják.
Forrás: MTI; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS