A Magyar Passió nemrégiben került a mozikba, de témája miatt a baloldalon azonnal össztűz alá vették. Nem is csoda, hiszen a film a kommunizmus bűneit dolgozza fel. Veiszer Alinda az alkotás főszereplőjével, Eperjes Károllyal beszélgetett, természetesen irányított kérdésekkel igyekezve kellemetlen helyzetbe hozni a színészt.
Eperjes Károly a Magyar Passió című új filmjéről, és ezzel összefüggésben a családi keresztény hatásokról és a megbocsátás fontosságáról beszélt Veiszer Alinda műsorában. Elmesélte, hogy a filmben több jelenet is a családjával történt meg, például az, amikor egy illegális Trianon-megemlékezést az ÁVH-sok vízágyúval próbálnak szétverni, de az emberek nem tágítanak, rendületlenül állnak a virágból meglepetésként a papnak kirakott Nagy-Magyarország mellett – olvasható a Telex összegzőjében. Szó esett a bocsánat fontosságáról és az irgalmas szeretetről, amelyeket Eperjes saját bevallása szerint maga is törekszik gyakorolni a saját életében. Elmondása szerint annak a személynek is megbocsátott, aki megüzente neki a Hídember után, hogy az akkori kurzus nem akarja őt a vásznon látni.
Ezeket a fideszes g***ket nem akarjuk látni
– idézte pontosan a színész. A Telex szemléjéből kiderül, hogy a besúgás és a megbocsátás kapcsán szóba kerül Szabó István is, aki tanácsokat adott az egyébként kilencszer átírt forgatókönyvben Eperjes Károlynak. Elmeséli, hogy Szabó Istvánt két másik barátjával együtt elkapták ’56-ban, mert főiskolásként filmezték-fotózták a történéseket. Amikor az egyik barátot vitték vallatni és beszervezni, akkor a földön ott látta a vérben fekvő, megvert Szabó Istvánt. Szabóval kapcsolatban Eperjes leszögezte:
Hogyne állnék ki egy ilyen ember mellett, hát ő áldozat.
Arra a felvetésre, hogy a mostani kurzusban is margóra vannak téve művészek, és vajon mit lehetne tenni, hogy megszűnjön ez a jelenség, Eperjes azt mondta:
Vissza kéne találni a zsidó-hellén-keresztény kultúrához. Mert az a kultúra, a többi csak civilizáció. És ehhez nincs más út, mint az irgalom.
Azt is elárulja, hogy a film angol címe is azért lett Mercy (Irgalom), mert ha benne lenne, hogy Isten, vagy Krisztus, akkor valószínűleg az emberek nem mennének be a moziba. Eperjes legújabb filmje kapcsán leszögezi: nem esett neki jól, hogy kurzus-, illetve propagandafilmnek nevezték a Magyar Passiót. A színész szerint a Nemzeti Filmintézet helyesen teszi, hogy a restanciát igyekszik behozni a történelmi filmek, a „helyes identitást erősítő” filmek terén. A helyes identitás pedig az „Isten, család, haza, egység”. Hogy mi van akkor, ha valakinek az identitásában nincs Isten, vagy épp homoszexuális, mint mondjuk Nádasdy Ádám, a magyar kultúra fontos szereplője, az Isteni színjáték újrafordítója, hogy akkor lehet-e jó hazafi valaki, Eperjes azt a választ adja, hogy ő az Isteni színjátékot inkább Babitscsal olvassa – írja a portál.
Forrás: Telex; Fotó: Képernyőfotó
Facebook
Twitter
YouTube
RSS