A BKK jelenlegi információi szerint az ellenőrök a hatályos szabályoknak megfelelően jártak el, azonban a helyzetre való tekintettel Dabóczi Kálmán, a központ vezérigazgatója levélben kér elnézést az érintett utastól, emellett egy éves bérletet kínált fel neki.
A BKK közleményében emlékeztetett arra, hogy vasárnap a 3-as metró Kálvin téri állomásán a jegyellenőrök egy utas bérletét hamisnak ítélték, ezért őt pótdíjjal büntették. A nő társa a rendőrök segítségét kérte, akik a kapitányságra vitték az utast és az ellenőröket is.
A BKK pedig úgy döntött, áttekinti a jegyellenőrzéssel és pótdíjazással kapcsolatos szabályozást. Megvizsgálja annak lehetőségét, hogy ha a BKK jegyellenőrei olyan jeggyel vagy bérlettel találkoznak, amelynek külső jegyei alapján kétség merül fel annak valódiságát illetően, akkor csak a kifogásolt jegy vagy bérlet központi ellenőrzése után induljon el a pótdíjazási folyamat.
Jelezték, hogy a helyzetet a 2017-től fokozatosan kiépülő elektronikus jegy- és bérletrendszer oldja majd meg teljesen, mivel hordozható készülékekkel fogják ellenőrizni a jegyek és bérletek érvényességét.
A fővárosi nő ellen a rendőrség vasárnap hamis magánokirat felhasználása vétségének gyanúja miatt indított büntetőeljárást. A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) pénteken azt közölte: a nyomozás során beszerzett bizonyítékok és az ugyanattól a szakértőtől származó két, egymásnak ellentmondó vélemény alapján az eljárást bűncselekmény hiányában megszüntették, és a rendőrség intézkedett a nő adatainak törléséről.
„Az eljárás megszüntetéséről szóló határozatot a IX. kerületi Rendőrkapitányság vezetője személyesen kézbesítette a hölgy részére, és egyben átadta Budapest rendőrfőkapitányának levelét, amelyben elnézést kér a hölgytől az eljárással okozott kellemetlenségekért” – írták. A Budapesti Rendőr-főkapitányság vezetője a történteket fegyelmi eljárás keretében vizsgáltatja.
Forrás: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS