Az ellenzéki összeborulás által vezetett borsodi megyeszékhelyen már egy sor népszerűtlen intézkedést bevezettek rögtön az őszi helyhatósági választások után. Csoportos leépítésbe kezdtek az önkormányzat tulajdonában lévő Miskolc Holdingnál. A tisztogatások során egyszerű dolgozók tömegét tették lapátra és veszélybe került több száz család megélhetése. Szétverték a tömegközlekedést, drasztikusan ritkították a járatok számát. A helyi Fidesz-KDNP szerint néhány hónap alatt közel tízmilliárd forintnyi hiányt halmoztak fel. Attól tartanak, ha ilyen ütemben zajlik a város lezüllesztése, Miskolc menthetetlenül eladósodik és a szakadék mélyére jut.
A megszorító intézkedéseket az új városvezetők igyekeznek mindig olyan keretezésben a nyilvánosság elé tolni, mintha tehetetlenül roskadoznának a múlt terhei alatt; korábban azt állították, csak üres kasszát és adósságot örököltek elődeiktől, ám saját tiszteletdíjuk megemelésére és szekértolóik megjutalmazására találtak bőven forrást az „üres” kasszában.
Néhány hónap alatt közel tízmilliárd forintnyi hiányt halmoztak fel, ám önvizsgálat helyett most épp a kormányt okolják kudarcaikért
– világított rá Alakszai Zoltán, a miskolci Fidesz-KDNP frakcióvezetője. Alakszai azt állítja, az előző polgári városvezetés munkahelyeket teremtett Miskolcon, gazdaságélénkítő politikájuk eredményeként pedig végre növekvő pályára került ez a jobb sorsra érdemes nagyváros, amely a rendszerváltás óta kereste az új irányt. A nehézipar összeomlása ugyanis olyan súlyos traumába torkollt, amelyből évtizedek alatt sem tudott felállni ez a térség.
Megtorpant a fejlődés
Alakszai Zoltán portálunknak kifejtette, hogy a helyi jobboldalnak 2010–2019 között szívós munkával sikerült letenni egy élhető nagyváros alapjait, hiszen európai viszonylatban is a legzöldebb, legkorszerűbb tömegközlekedést alakították ki Miskolcon, ahol környezetbarát új buszok és villamosok közlekednek. Az elmúlt években idetelepült üzemek és gyárak beszippantották a munkaerőt, megújultak a fürdők és a turisztikai övezetek is épültek, szépültek. Átadták a diósgyőri várat, felújították a Palotaszállónál a függőkertet, korszerű világítást alakítottak ki a Szent István-barlangban és libegőt építettek Lillafüreden. Nőtt a város turisztikai vonzereje, és a gazdaságélénkítő intézkedések eredményeként már több munkavállaló hazatért Nyugat-Európából. Alakszai azt is hangsúlyozta portálunknak, hogy még az ismert nemzetközi lap, a Financial Times is megírta, hogy Miskolc az egyik legnépszerűbb európai város lett a befektetők körében, és az iparűzési adóból származó bevételek is meredeken nőttek a Fidesz-KDNP regnálása idején. Úgy véli, most megtorpant a lendület; a sokszínű, ám dilettáns városvezetés félő, hogy nem tudja megtartani ezeket a komoly eredményeket. A Fidesz-KDNP frakcióvezetője szerint a várost irányító jobbikos, momentumos, szoci, DK-s és LMP-s politikusokból verbuválódott, Velünk a Város nevű álcivil képződmény kishitű, a lakosságot megsarcoló megszorításokra épülő politikájával már visszahozta Miskolcra a Gyurcsány-Bajnai kormányok szellemiségét. Azt is hangsúlyozta, hogy eleinte az előző városvezetésre mutogattak; azt hazudták, hogy csődben vették át a város, most pedig a kormányt okolják saját kudarcaikért, ahelyett, hogy végre dolgoznának.
Gazdasági program sincs
A választások után számos „szakértőt” hozott Miskolcra a DK markában lévő városvezetés, a szakértelemnek azonban a legapróbb jelei sem fedezhetők fel a sikertelen pályázatokban és a visszadobott projektekben.
Veres Pálék friss közleménye mindenben visszaigazolja a félelmünket. A baloldali összeborulás az alakuló üléstől számított hat hónapon belül még gazdasági programot sem tett le az asztalra. A baloldali városvezető ugyan hétmilliárd forintos hiányról számolt be, ám a közelmúltban kiderült, hogy elügyetlenkedték a várprojektet is, így veszélybe került a középkori kastély további rekonstrukciója és másfélmilliárd forintnyi fejlesztési pénztől eshet el a város a dilettantizmusuk miatt
– fakadt ki a Fidesz-KDNP politikusa, aki úgy véli, nem kellene lemondani a várfelújítási tervekről, ha a városvezetés végre összekapná magát, és ahelyett, hogy szekértolóiknak osztogat zsíros pozíciókat, végre a közérdekű ügyekre is szentelne némi figyelmet. Alakszai szerint a szivárványkoalíció csak közlemények szintjén dolgozik, de sose lép a tettek mezejére és minden mulasztása miatt másra mutogat. Most épp a kormányra.
Most a kormányra akarják tolni a felelősséget. Néhány hónap alatt csődközeli állapotot idéztek elő, és azt állítják, hogy a kormányzati elvonások miatt került Miskolc nehéz helyzetbe. A kormány semmit nem von el Miskolctól, sőt, éppen ellenkezőleg
– szögezte le a frakcióvezető, majd példaként a gépjárműadóra vonatkozó kedvezményeket, a járulékcsökkentéseket hozta fel, amelyekkel az önkormányzati szektor vállalatai is élhetnek.
A be nem szedett idegenforgalmi adót az állam megtéríti. A parkolási díjakat sem viszi el az állam, azok a miskolci lakosoknál maradnak; az már más kérdés, hogy a megszorításpárti baloldal az ilyen lakosságbarát megoldásokat nem szereti
– tette hozzá, majd megjegyezte: ha nem kezd el végre dolgozni az új vezetés, a város menthetetlenül csődbe jut.
Néhány hónap alatt nyolc és fél milliárd forint hiányt halmoztak fel; ez tarthatatlan állapot, ha ilyen rohamos ütemben züllesztik tovább a települést, akkor a város hamarosan a szakadék mélyére jut
– nyilatkozta Alakszai Zoltán portálunknak.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS