“Csütörtökön várhatóan egész nap még a helyszínen lesznek a szakértők, majd laboratóriumi vizsgálatok következnek. Hogy mikor zárul le az egész ügy kivizsgálása, azt most nehéz megmondani” – nyilatkozott Dvoráková vezérkari szóvivő.
A cseh vizsgálóbizottság tagjait a hadsereg felügyeleti és ellenőrző szekciójának szakértői, míg a magyart a Magyar Honvédség, valamint a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) szakértői alkotják.
A balesett miatt azonnal megszakított Lion EFfort 2015 fedőnevű Cseh-Magyar-Svéd hadgyakorlat szerda délután óta folytatódik. A csütörtöki záróeseményen még vadászgépek is repülnek, s csak ezután döntenek a roncsok hazaszállításáról.
Mint ismeretes, a magyar légierő JAS-39 Gripen típusú vadászgépe kedden délután, eddig ismeretlen okokból túlfutott a leszállópályáján, a pilóták katapultáltak. A baleset oka ismeretlen. Cseh vélemények szerint két ok jöhet számításba: vagy a pilóták hibáztak leszálláskor, illetve fékezéskor, vagy pedig valamilyen műszaki probléma lépett fel.
A magyar vadászgép néhány száz méterre a leszállópályától, a vetéstől zöldellő szántóföldön áll jobb oldalára dőlve. A gép elején és hátul, a farokrészen is nagyon súlyos sérülések láthatóak, a gép orra és a pilótakabin is letörött. „A vadászgép megjavíthatatlan állapotban van” – nyilatkozta korábban Tomás Maruscák, a cáslavi repülőtér szóvivője az MTI-nek. A gép megrongálódásához szerinte nagymértékben az is hozzájárult, hogy az a leszálláskor áttörte a pálya végén álló bonyolult antennarendszert.
Forrás: MTI
Fotó: Hiradó.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS