Megjelent a Széchenyi lánchíd felújítására vonatkozó kormányhatározat, valamint a Clark Ádám tér, a Széchenyi István tér és a József Attila utca átalakításával kapcsolatos határozat. A korábbi tervek alapján, a kőoroszlánok áthelyezésével a gyalogosjárdák, hídfők körüli erkélyek körülbelül 80 centiméterrel szélesebbek lettek volna, ezt azonban a kormány visszavonta – szerepel a Főpolgármesteri Hivatal és a Miniszterelnökség közleményében.
A Kormány a 1447/2018. (IX. 18.) határozatában döntött a Széchenyi lánchíd felújítása fővárosi forrásának 7 milliárd forinttal történő forráskiegészítéséről a híd járdáinak kiszélesítése, mint új elemnek figyelembe vételével – közölte a Miniszterelnökség. A Főmterv Zrt. megbízásából a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékemérések alapján vizsgálta, hogy a hídszerkezet hogyan képes elviselni a járdaszélesítésből adódó többletterheket. Tekintettel a vizsgálat eredményeire — mely szerint a járda szélesítése már a láncok jelentős statikai megerősítését is, és ezzel együtt jelentős többletköltséget indukálna —műszaki, városképi és finanszírozási okokból a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa javaslata alapján a kormány a 1248/2019. (IV.30.) kormányhatározatában visszavonta a Széchenyi lánchíd járdaszélesítésének többlettámogatását. Ezért a járdák felújítása továbbra is a jelenlegivel azonos módon, 2,2 méter szélességben valósul meg.
A Miniszterelnökség közölte: folyamatban van a Széchenyi lánchíd, a Várhegyi alagút és a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró felújításának közbeszerzési eljárása. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa a Lánchíd felújításával összhangban megvizsgálta a hídhoz kapcsolódó közterületek — a Clark Ádám tér, a Széchenyi tér és a József Attila utca — rekonstrukciójának és fejlesztésének a Széchenyi lánchíd felújításával egyidejű lehetőségét is. A Lánchíd járdaszélesítéséről szóló 1248/2019. (IV.30) Korm.határozatban szereplő egymilliárd forintot a szélesítés visszavonásával egyidejűleg a kormány visszaadta a hídhoz kapcsolódó, környező közterületek rekonstrukciójára és fejlesztésére a Duna mindkét partján. Ennek keretében a Pest – Buda vonalban tervezett gyalogosfolyosó kialakítására is sor kerül – zárul a nyilatkozat.
Forrás: MTI; Fotó: MTVA
Facebook
Twitter
YouTube
RSS