Az Alpokban lezuhant német utasszállító egyik pilótája a baleset előtt elhagyta a pilótafülkét, és nem tudott visszatérni, mielőtt a gép a hegyoldalnak csapódott. A The New York Times értesülését a Lufthansa nem tudta megerősíteni.
A nyomozásban részt vevő katonai illetékes közölte a lappal, hogy a Barcelonából Düsseldorfba tartó járat útjának legelején a pilóták „nagyon udvarias, nagyon fesztelen” beszélgetést folytattak egymással, majd a hangfelvétel arról tanúskodik, hogy egyikük kiment a pilótafülkéből, és nem tudott visszatérni. „A férfi kívülről picit kopogtat az ajtón, és nincs válasz” – mondta a nyomozó a lapnak.
„Utána erősebben kopog az ajtón, és nem érkezik válasz. Egyáltalán nem jön válasz” – idézte a lap a szakértőt, aki szerint a hangfelvételen lehet hallani, amint a pilóta megpróbálja feltörni a pilótafülke ajtaját.
Nem tudni egyelőre, hogy a pilóta miért ment ki a kabinból, „de biztos, hogy az út legvégén a másik pilóta egyedül volt, és nem nyitott ajtót” – összegezte a forrás. A Lufthansa légitársaság szóvivője azt közölte csütörtökre virradóra, hogy a vállalat nem tudja megerősíteni az amerikai lapban megjelent információk hitelességét.
„Mi nem kaptunk a hatóságoktól olyan információkat, amelyek megerősítenék a lap közlését, és további információkra várunk. Nem fogunk részt venni a baleset okaival kapcsolatos találgatásokban” – mondta a szóvivő, és leszögezte, hogy a katasztrófa okainak vizsgálatával az illetékes hatóságok foglalkoznak (nem a légitársaság).
Megjegyezte azonban, hogy a repülési szabályokkal összhangban a 2001. szeptember 11-i amerikai terrortámadások óta a pilótafülkék ajtaját nem lehet kívülről kinyitni, de a pilótafülke felől kitörhető. Az előírások szerint pilóta egyedül nem maradhat a fülkében. Ha valamelyikük elhagyja a fülkét, egy légiutaskísérőnek be kell mennie helyette. Így ha a fülkében maradt pilóta rosszul lesz, a kísérő tudja értesíteni a másik pilótát, illetve be tudja engedni a fülkébe – mondta az Origónak egy légiközlekedésben jártas szakember. A Lufthansa leányvállalatának, a Germanwings légitársaságnak a Barcelona–Düsseldorf-útvonalon közlekedő Airbus A320-as a gépe kedden hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén, az Alpokban. Közvetlenül a katasztrófa előtt a gép egyelőre megmagyarázhatatlan okokból hirtelen ereszkedni kezdett, és nem válaszolt az irányítótoronynak, vészjelzést sem küldött.
Az Airbus A320-as egyik fekete dobozát, amely a pilótafülkében elhelyezett négy mikrofon által érzékelt hangokat és zajokat tárolja, kedden este találták meg a gép roncsaitól mintegy tíz kilométerre. Azonnal vizsgálni kezdték a felvett hanganyagot, de hivatalos tájékoztatást egyelőre nem adtak róla.
A légi baleseteket vizsgáló francia hivatal csupán annyit közölt, hogy a nyomozás jelenlegi állása szerint a gép nem robbant fel a becsapódás előtt, és a jelek ellentmondanak annak a feltételezésnek is, miszerint kabinnyomás-csökkenés miatt zuhant le. A másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát megtalálták, de a berendezést még nem.
Forrás: Origo.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS